Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків з інформатики 9 клас

Урок № 4 Правила техніки безпеки під час роботи на комп’ютері. Пристрої введення–виведення інформації. Практична робота № 1 «Робота з клавіатурним

Урок № 4 Правила техніки безпеки під час роботи на комп’ютері.

Пристрої введення–виведення інформації.
Практична робота № 1 «Робота з клавіатурним тренажером»

Мета уроку: ознайомити учнів із правилами техніки безпеки під час роботи на комп’ютері, набути навичок роботи з клавіатурою.

Очікувані результати: учні повинні знати призначення структурних компонентів персонального комп’ютера; учні повинні вміти дотримуватися правил техніки безпеки під час роботи на комп’ютері; наводити приклади пристроїв введення, виведення, зберігання та оброблення інформації; використовувати клавіатуру як засіб уведення інформації.

Обладнання: ПК, плакат № 1 [11] або плакат «Правила безпечної роботи за комп’ютером» [9], плакат № 13 [11], клавіатурні тренажери, картки із завданнями практичної роботи.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу, формування вмінь і навичок.

  1. Організаційний етап

1.1. Привітання вчителя й учнів, організація уваги.

1.2. Перевірка наявності робочих зошитів, підручників тощо.

1.3. Бесіда щодо правил техніки безпеки та роботи учнів у ком­п’ютерному класі (файл D8.doc).

  1. Перевірка домашнього завдання

2.1. Взаємоперевірка.

Учні обмінюються робочими зошитами та здійснюють взаємоперевірку заповнених таблиць. Потім вчитель демонструє зразок правильно заповненої таблиці.

2.2. Виступи учнів.

Бажаючі зачитують есе про те, яким буде наступне покоління комп’ютерів.

2.3. Оцінювання домашнього завдання.

Учні, які впоралися з двома видами домашнього завдання, отримують оцінки.

  1. Мотивація навчальної діяльності. Актуалізація опорних знань

3.1. Опитування (відповіді — у файлі O1_4.doc).

Запитання для опитування

1. Назвіть основні вузли комп’ютера.

2. Який мінімальний набір технічних засобів необхідний для роботи на комп’ютері?

3. До яких складових комп’ютера вони належать?

3.2. Оголошення теми та мети уроку.

Учитель визначає, що настав час сісти за комп’ютери й попрацювати з деякими з пристроїв.

  1. Вивчення нового матеріалу

Лекція вчителя

План

  1. Маніпулятори.
  2. Сканер.
  3. Графічний планшет.
  4. Світлове перо.
  5. Клавіатура.

Пристрої уведення — це пристрої, що забезпечують уведення інформації (програм і даних) у пам’ять комп’ютера.

До пристроїв введення належать:

маніпулятори — пристрої введення, які забезпечують природний спосіб спілкування користувача з комп’ютером і широко використовуються в сучасних операційних системах та програмах.

Найпоширенішим маніпулятором є «миша», яка з’явилася в 1963 р. завдяки Дугласу Енджельбарту. Також існують маніпулятори трекбол, трекпойнт, джойстик.

Сканер — пристрій, який дозволяє вводити в комп’ютер зображення з паперу або іншої пласкої поверхні.

Графічний планшет — пристрій для введення в комп’ютер контурних зображень по точках.

Світлове перо — пристрій, який визначає доступ світла на екран та передає інформацію про напрям променя у комп’ютер.

Клавіатура — основний пристрій ручного введення команд і даних у комп’ютер. Стандартна клавіатура має 101 (103) клавішу та декілька індикаторів, які сигналізують про режим її роботи.

Алфавітно-цифрові (або символьні) клавіші призначені для введення в комп’ютер символьної інформації (тексту). Введення символу залежить не тільки від самої натиснутої клавіші, але й від режиму клавіатури (режим маленьких або великих літер, вибраної мови). Для зміни режиму клавіатури можуть служити клавіші Shift, Caps Lock, Alt, їх комбінації тощо. Перехід до того чи іншого режиму переважно визначається програмою, яка керує роботою клавіатури.

Shift, Ctrl, Altкеруючі клавіші, які в комбінації з іншими клавішами розширюють можливості клавіатури.

Спеціальні клавіші: Ins, Delete, Backspace застосовують для редагування тексту, клавішу Enter — для введення вказівок.

Клавіша Esc, як правило, служить для скасування попередніх дій, Pause — для тимчасового припинення виконання програми, Tab — для переміщення курсору на крок табуляції, Caps Lock — для перемикання режиму введення великих літер.

Для керування курсором служать клавіші «ліворуч», «праворуч», «вгору», «вниз», Home, End, Page Up, Page Down, а також клавіші цифрової (малої) клавіатури при вимкненому режимі.

Основні групи клавіш на клавіатурі

На стандартній 101(103)-клавішній клавіатурі виділяють такі групи: алфавітно-цифрові, керуючі, спеціальні, клавіші керування курсором, функціональні клавіші та дворежимну малу цифрову клавіатуру (при ввімкненому режимі мала клавіатура використовується як цифрова).

Угорі на клавіатурі розташовані функціональні клавішіF1–F12. Порядок їх використання визначається програмою або операційною системою, з якою працює користувач.

  1. Закріплення набутих знань

Опитування (відповіді — у файлі O2_4.doc).

Запитання для опитування

  1. З якими пристроями введення ви щойно ознайомились?
  2. Який пристрій із перелічених є найважливішим?
  3. Назвіть основні групи клавіш.
  4. Застосування набутих знань

Практична робота № 1 «Робота з клавіатурним тренажером»

Мета: набути навичок роботи з клавіатурою.

Хід роботи

  1. Вивчення правил техніки безпеки під час роботи на комп’ютері.

За допомогою плаката ознайомтесь із правилами техніки безпеки під час роботи на комп’ютері.

2. Ознайомлення з основною клавіатурою (3 бали).

Знайдіть на клавіатурі клавіші Shift, Ctrl, Alt. Вкажіть, скільки їх __________. До якої групи клавіш вони належать? _________________.

Скільки індикаторів на клавіатурі? ______ Запишіть, на що вказує кожний з індикаторів. __________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________.

Знайдіть на клавіатурі наступні клавіші та вкажіть, скільки їх: Enter _____, Esc ____, Tab ___. До якої групи клавіш вони належать? ____________________________________ .

Знайдіть на клавіатурі клавіші переміщення курсору та вкажіть, скільки їх. ________. До якої групи клавіш вони належать? _____________________________

Знайдіть на клавіатурі наступні клавіші та вкажіть призначення кожної.

Insert ________________________________________________________;

Delete _______________________________________________________;

Backspace _____________________________________________________ .

Вкажіть клавіші (або сполучення клавіш), за допомогою яких можна:

— уводити великі літери ______________;

— уводити символи верхнього регістру _____________;

— змінювати алфавіт (український, латинський тощо) на вашому комп’ютері _______.

3. Ознайомлення з малою цифровою клавіатурою (2 бали).

Знайдіть малу цифрову клавіатуру. Натисніть по черзі всі її клавіші у вимкненому й увімкненому режимі (Num Lock). Запишіть, які клавіші не змінюють свого призначення при ввімкненому режимі Num Lock. __________________________________ ____________________________________________________________________________ .

4. Робота на клавіатурному тренажері (4 бали).

Завантажте клавіатурний тренажер, в якому є поле для набору тексту, або текстовий редактор Блокнот (за вказівкою вчителя). Установіть пальці на основну позицію алфавітно-цифрової клавіатури та за допомогою десятипальцевого методу набору тексту виконайте задані вправи на клавіатурному тренажері або наберіть певні символи та слова (за вказівкою вчителя).

Збережіть файл на диску (за вказівкою вчителя). _____________(ім’я файлу).

5. Висновки _______________________________________________________ ______________________________________________________________________ (2 бали).

 

  1. Підбиття підсумків уроку

Бесіда.

Учитель ставить запитання: «Чому клавіатуру, яку ми викори­стовуємо, часто називають QWERTY?»

Можливо хтось із учнів помітив, що назва «QWERTY» походить від 6 лівих символів верхнього ряду розкладки.

Учитель доповнює відповідь: QWERTY — найбільш популярна наразі латинська розкладка клавіатури, що використовується для англійської мови. На її основі створено більшість розкладок для мов, які використовують латиницю».

Запитання до учнів: «Які букви українського алфавіту відповідають клавіатурі QWERTY?»

  1. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Підручник_________________________________________________________________

Робочий зошит _____________________________________________________________

Додаткове завдання _________________________________________________________

___________________________________________________________________________

 

Категорія: Конспекти уроків з інформатики 9 клас | Додав: uthitel (04.11.2018)
Переглядів: 475 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: