Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків з інформатики 9 клас |
Урок № 3 Історія розвитку обчислювальної техніки. Типова архітектура персонального комп’ютера Мета уроку: ознайомити учнів з історією обчислювальної техніки та еволюцією ЕОМ, дати уявлення про покоління ЕОМ, розвиток вітчизняної індустрії в галузі обчислювальної техніки; дати уявлення про типову архітектуру персонального комп’ютера, призначення його структурних компонентів; навести приклади пристроїв введення, виведення, зберігання та оброблення інформації. Очікувані результати: учні повинні знати етапи розвитку обчислювальної техніки, покоління ЕОМ та їх характеристики; етапи розвитку персонального комп’ютера; архітектуру комп’ютера за Джоном фон Нейманом; основні (базові) вузли комп’ютера; учні повинні вміти наводити приклади ЕОМ різних поколінь та їх характеристики; описувати типову архітектуру персонального комп’ютера; пояснювати призначення структурних компонентів персонального комп’ютера; наводити принципи Джона фон Неймана. Обладнання: портрети видатних вчених, які зробили значний внесок у розвиток обчислювальної техніки; ПК, підручники, плакати № 2, 4 [11]. Тип уроку: вивчення нового матеріалу, формування вмінь i навичок.
1.1. Привітання вчителя й учнів, організація уваги. 1.2. Перевірка наявності робочих зошитів, підручників тощо. Повідомлення теми, мети уроку.
Бесіда (файл B_3.doc).
(Демонструючи плакат № 2 [11], учитель починає розповідь про історію розвитку обчислювальної техніки. Якщо немає в наявності плакату № 2, можна скористатися таблицею (файл Т1_3.doc) та відповідними розділами підручника.) План
3.2. Заповнення таблиці За допомогою підручника або плаката учні заповнюють таблицю ознак, що відрізняють покоління комп’ютерів (файл T2_3.doc).
Інтерактивна гра «Скільки» (файл H_3.doc). Відповіді: 1–5, 2–4, 3–4, 4–5, 5–4.
Усна вправа. Використовуючи конспекти та плакати, учні виконують вправу: учитель називає ім’я вченого, а учні — обчислювальний пристрій, пов’язаний з ім’ям цього вченого; учитель називає елементну базу, а учні — покоління, яке їй відповідає.
Рефлексія. Учитель пропонує учням без допомоги підручника та конспекту назвати ознаки, що відрізняють покоління комп’ютерів (елементна база, швидкодія, обсяг оперативної пам’яті, пристрої введення та виведення інформації), та провести аналіз таблиці поколінь ЕОМ. Найактивнішим учням учитель виставляє оцінки.
Підручник___________________________________________________________________ Робочий зошит ______________________________________________________________ Додаткове завдання.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 384 | |
Всього коментарів: 0 | |