Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків з фізики 8 клас |
Урок № 29 Мета: узагальнення знань про температуру, внутрішню енергію, теплопередачу та її види, зміну агрегатних станів речовини, теплові двигуни, приведення набутих знань у систему. Очікувані результати: учні повинні вміти відтворювати систему знань з теми «Теплові явища» та застосовувати їх під час розв’язування задач різного типу. Тип уроку: узагальнення та систематизація знань. Наочність: підручник, мультимедійне обладнання, комп’ютерна презентація, картки для фізичного лото, картка до завдання «Пропущені місця в формулах», картки до рефлексії «Рюкзак» — на кожного учня, таблиця «Загадки Холмса».
Хід уроку
Птахам дані крила, рибам — плавці, а людям, які живуть у природі,— вивчення і пізнання природи; ось їхні крила. Х. Марті
I. Організаційний етап Учитель оголошує епіграф уроку, вислів відомого кубинського письменника Хосе Марті: «Птахам дані крила, рибам — плавці, а людям, які живуть у природі, — вивчення і пізнання природи; ось їхні крила». 2
II. Мотивація навчальної діяльності Учитель пропонує учням розглянути низку рисунків і проводить бесіду за методом «Ключові слова». 3 Запитання до учнів 1. Користуючись рисунками, напишіть ключові слова до теми «Теплові явища. Частина II. Зміна агрегатного стану речовини. Теплові двигуни». 2. Які знання, отримані в ході вивчення теми, на вашу думку, є найважливішими? 3. Використовуючи ключові слова, поясніть, чому ця тема є важливою для розуміння ролі фізики у науково технічному прогресі. III. Узагальнення та систематизація знань Метод «Ланцюжок» Учитель пропонує учням за планом проаналізувати узагальнюючу таблицю «Теплові явища» (с. 93). 4–7 1. Назвіть три основні агрегатні стани речовини. Як називаються процеси переходу речовин з твердого стану в рідкий та навпаки; з рідкого стану в газоподібний та навпаки? 2. Прокоментуйте табл. 5 (с. 93). 3. Що називають тепловим двигуном? Який принцип дії теплової машини? 4. Прокоментуйте табл. 7 (с. 93).
IV. Узагальнення та систематизація навичок Фізичне лото 1. Установіть відповідність між фізичним поняттям та його означенням. 1 Наноматеріали 2 Конденсація 3 Плавлення 4 Аморфні речовини 5 Кристалізація 6 Тепловий двигун 7 Пароутворення
А Предмети, речовина, сировина, які штучно створені з використанням нанооб’єктів і призначені для виготовлення різноманітних виробів Б Процес переходу речовини з рідкого стану в кристалічний В Речовини, частинки яких не утворюють кристалічні ґратки та які не мають певної температури плавлення Г Процес переходу речовини з твердого стану в рідкий Д Процес переходу речовини з газоподібного стану в рідкий Е Машина, яка працює циклічно і яка енергію палива перетворює на механічну роботу Є Процес переходу речовини з рідкого стану в газоподібний Відповідь 8 1. 1 — А, 2 — Д, 3 — Г, 4 — В, 5 — Б, 6 — Е, 7 — Є.
2. Заповніть пропуски в формулах.
Відповідь 9 2. 1) ; 2) ; 3) ; 4) ; 5) .
3. Знайдіть зайве у логічному рядку, відповіді обґрунтуйте. 10–13 Відповідь 1) Зайва величина — с, решта величин має одиницю в СІ — ; 2) зайва величина — , значення інших величин знаходяться в таблиці; 3) зайвим є рисунок 3, оскільки лід, алмаз, сіль — це кристалічні речовини, смола — аморфна; 4) зайвим є рисунок 2, оскільки решта двигунів — теплові.
4. [2]: завдання для самоперевірки розділу 1 «Теплові явища. Частина II. Зміна агрегатного стану речовини. Теплові двигуни»: № 1–7 — усно; завдання № 16 — письмово.
5. Додаткове завдання Поясніть «загадку» Шерлока Холмса з точки зору фізики. 14, 15
Була зима. Шерлок Холмс увійшов до кімнати з вулиці. Крізь замерзлі вікна було видно лише край дороги. «Господиня квартири лінива»,— подумав він. Чому Холмс зробив такий висновок? Про які фізичні процеси йдеться? (Відповідь. Вікна в квартирі були замерзлими. А це означає, що в простір між рамами проникло з кімнати тепле вологе повітря. Стикаючись з холодним склом, водяна пара, що міститься в повітрі, конденсувався, а утворена вода охолола і замерзла на склі. Звідси випливає: щілини в рамах вікон були погано законопачені і заклеєні. Процеси: конденсація, кристалізація.)
V. Підбиття підсумків уроку Рефлексія за методом «Рюкзак» 12 Учитель користується додатком 2.1.
VI. Домашнє завдання 1. [2]: § 1–18 — повторити. 2. Виконати завдання для самоперевірки до розділу 1 «Теплові явища» (Частина II. Зміна агрегатного стану речовини. Теплові двигуни»): завдання № 13–15 — письмово. 3. Виконати тренувальні тестові завдання з комп’ютерною перевіркою на електронному освітньому ресурсі «Інтерактивне навчання» — за бажанням. 4. Індивідуально (за бажанням). Заповнити таблицю «Загадки Шерлока Холмса» (тлумачення фізичних процесів із точки зору фізики).
Відповідь
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 955 | |
Всього коментарів: 0 | |