Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із зарубіжної літератури 9 клас (нова програма)

УРОК № 66 (Варіант ІІІ) ТЕМА: ЗВОРУШЛИВЕ І ТРАГІЧНЕ ПОЧУТТЯ В ПОВІСТІ Е. В. СІГЕЛА «ІСТОРІЯ ОДНОГО КОХАННЯ». ОБРАЗИ ГОЛОВНИХ ГЕРОЇВ ТВОРУ

УРОК № 66 (Варіант ІІІ)

ТЕМА: ЗВОРУШЛИВЕ І ТРАГІЧНЕ ПОЧУТТЯ В ПОВІСТІ Е. В. СІГЕЛА «ІСТОРІЯ ОДНОГО КОХАННЯ». ОБРАЗИ ГОЛОВНИХ ГЕРОЇВ ТВОРУ

Мета: схарактеризувати з учнями образи головних героїв повісті, обговорити особливості

розкриття теми кохання у творі; розвивати аналітичне мислення,

усне мовлення, вміння працювати в парі, узагальнювати, формулювати

та аргументувати власну позицію, коректно вести дискусію; прищеплювати

високі моральні цінності, виховувати вміння співчувати.

Компетентності, що формуються: предметні — уміння характеризувати образи го-

ловних героїв твору, порівнювати їх, висловлювати власну думку про їхні

вчинки, брати участь у дискусії; ключові — спілкування державною

мовою (уміння висловлювати думки, погляди), уміння вчитися впродовж

життя (уміння читати, використовуючи різні види читання (пошукове, ви-

біркове)), математична компетентність (уміння перетворювати інформацію

з однієї форми в іншу (складати таблицю)).

Обладнання: повний текст повісті Е. В. Сігела «Історія одного кохання».

Тип уроку: урок застосування знань, умінь, навичок.

Епіграф: Кохання — це коли ні про що не шкодуєш.

Е. В. Сігел

Перебіг уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

;; Слово вчителя

Історія кохання Олівера і Дженні дуже проста. У повісті

Еріка Сігела аж до трагічного фіналу немає гострих поворотів,

виняткових драм, її герої — звичайні молоді люди, як мільйони

інших. Проте вона мало кого залишає байдужим. У чому секрет

привабливості героїв повісті, чому їхні образи хвилюють читачів?

Спробуємо дати відповіді на ці питання сьогодні на уроці.

ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ УРОКУ,

ФОРМУЛЮВАННЯ РАЗОМ З УЧНЯМИ МЕТИ УРОКУ

IV. СПРИЙНЯТТЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

;; Бесіда

1. Яке враження на вас справили герої в першому розділі пові-

сті? Які риси характерів Олівера і Дженні розкрилися в їх-

ньому першому діалозі?

2. Як ви вважаєте, чим Дженні привабила Олівера? Чому він

закохався в «чотириокого Гризуна Науки» майже з першого

погляду?

3. Як Олівер показав себе в епізодах спортивних змагань?

4. Схарактеризуйте стосунки Олівера з батьком.

5. Чи правий був юнак, коли стверджував, що його батько має

кам’яне серце, носить на обличчі маску з найтвердішого ка-

меню? Обґрунтуйте свою відповідь.

6. Якими були взаємини Дженні з її батьком? Чим вони від-

різнялися від взаємин Олівера зі «Старим Не-хи-хи»?

7. Як дівчина ставилася до бунту Олівера проти батька? Як це

її характеризує?

8. За яких обставин Олівер запропонував Дженні одружитися?

9. Як молоде подружжя долало складнощі життя? Які пози-

тивні риси характеру виявили герої?

10. Чому Олівер відмовився поїхати на ювілей батька? Як ви

оцінюєте його вчинок?

11. Завдяки чому Олівер отримав гарну роботу в Нью-Йорку?

12. Як Олівер сприйняв звістку про смертельну хворобу дру-

жини? А як на неї відреагувала сама Дженні?

13. Які риси вдачі виявила Дженні в останні дні життя?

14. Чим вас зворушила історія кохання героїв? У чому ви хотіли б узяти з них приклад?

;; Перевірка домашнього завдання

Учні презентують підготовлені вдома плани порівняльної характеристики

Олівера Берретта і Дженні Кавіллері, складають єдиний план.

;; Виконання завдання (робота в парах)

Виконайте порівняльну характеристику головних героїв

твору, користуючись планом. Результати роботи можна відобра-

зити в таблиці.

ПОРІВНЯЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ОЛІВЕРА БЕРРЕТТА І ДЖЕННІ КАВІЛЛЕРІ

Параметри порівняння (пункти плану) Олівер Берретт Дженні Кавіллері

Етнічне походження, соціальний статус

Родина

Взаємини з батьком

Інтереси

Риси характеру

Пара учнів презентує результати роботи, клас доповнює відповідь.

V. ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ, НАВИЧОК

;; Вільна дискусія

Учні беруть участь у дискусії, обговорюючи запитання.

1. Як ми побачили, Дженні та Олівер різні за характерами: дівчина

стримана, мудра, а юнак емоційний, схильний до необдуманих

учинків. Існує думка, що протилежності поєдну-

ються. З іншого боку, психологи вважають, що закоханим

зі схожими характерами легше будувати спільне життя.

Якого погляду дотримуєтеся ви?

2. Кохання багатого юнака і бідної дівчини — традиційний для

фольклору та літератури сюжет. Назвіть відомі вам твори

з таким сюжетом. Як ви гадаєте, чи можливі подібні сто-

сунки в реальному житті?

3. Чи може палке кохання тривати все життя? Як би склалася

доля героїв повісті, коли б Дженні лишилася жити?

;; Робота з епіграфом

1. Як ви розумієте зміст епіграфа, взятого з повісті Е. Сігела?

2. Чи згодні ви з висловленою в ньому думкою? Чому?

VI. ОГОЛОШЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Написати твір-мініатюру «Життя Олівера після розлуки з Дженні».

Категорія: Конспекти уроків із зарубіжної літератури 9 клас (нова програма) | Додав: uthitel (03.05.2018)
Переглядів: 391 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: