Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із зарубіжної літератури 9 клас (нова програма) |
УРОК № 66 (Варіант ІІІ) ТЕМА: ЗВОРУШЛИВЕ І ТРАГІЧНЕ ПОЧУТТЯ В ПОВІСТІ Е. В. СІГЕЛА «ІСТОРІЯ ОДНОГО КОХАННЯ». ОБРАЗИ ГОЛОВНИХ ГЕРОЇВ ТВОРУ Мета: схарактеризувати з учнями образи головних героїв повісті, обговорити особливості розкриття теми кохання у творі; розвивати аналітичне мислення, усне мовлення, вміння працювати в парі, узагальнювати, формулювати та аргументувати власну позицію, коректно вести дискусію; прищеплювати високі моральні цінності, виховувати вміння співчувати. Компетентності, що формуються: предметні — уміння характеризувати образи го- ловних героїв твору, порівнювати їх, висловлювати власну думку про їхні вчинки, брати участь у дискусії; ключові — спілкування державною мовою (уміння висловлювати думки, погляди), уміння вчитися впродовж життя (уміння читати, використовуючи різні види читання (пошукове, ви- біркове)), математична компетентність (уміння перетворювати інформацію з однієї форми в іншу (складати таблицю)). Обладнання: повний текст повісті Е. В. Сігела «Історія одного кохання». Тип уроку: урок застосування знань, умінь, навичок. Епіграф: Кохання — це коли ні про що не шкодуєш. Е. В. Сігел Перебіг уроку І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ;; Слово вчителя Історія кохання Олівера і Дженні дуже проста. У повісті Еріка Сігела аж до трагічного фіналу немає гострих поворотів, виняткових драм, її герої — звичайні молоді люди, як мільйони інших. Проте вона мало кого залишає байдужим. У чому секрет привабливості героїв повісті, чому їхні образи хвилюють читачів? Спробуємо дати відповіді на ці питання сьогодні на уроці. ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ УРОКУ, ФОРМУЛЮВАННЯ РАЗОМ З УЧНЯМИ МЕТИ УРОКУ IV. СПРИЙНЯТТЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ ;; Бесіда 1. Яке враження на вас справили герої в першому розділі пові- сті? Які риси характерів Олівера і Дженні розкрилися в їх- ньому першому діалозі? 2. Як ви вважаєте, чим Дженні привабила Олівера? Чому він закохався в «чотириокого Гризуна Науки» майже з першого погляду? 3. Як Олівер показав себе в епізодах спортивних змагань? 4. Схарактеризуйте стосунки Олівера з батьком. 5. Чи правий був юнак, коли стверджував, що його батько має кам’яне серце, носить на обличчі маску з найтвердішого ка- меню? Обґрунтуйте свою відповідь. 6. Якими були взаємини Дженні з її батьком? Чим вони від- різнялися від взаємин Олівера зі «Старим Не-хи-хи»? 7. Як дівчина ставилася до бунту Олівера проти батька? Як це її характеризує? 8. За яких обставин Олівер запропонував Дженні одружитися? 9. Як молоде подружжя долало складнощі життя? Які пози- тивні риси характеру виявили герої? 10. Чому Олівер відмовився поїхати на ювілей батька? Як ви оцінюєте його вчинок? 11. Завдяки чому Олівер отримав гарну роботу в Нью-Йорку? 12. Як Олівер сприйняв звістку про смертельну хворобу дру- жини? А як на неї відреагувала сама Дженні? 13. Які риси вдачі виявила Дженні в останні дні життя? 14. Чим вас зворушила історія кохання героїв? У чому ви хотіли б узяти з них приклад? ;; Перевірка домашнього завдання Учні презентують підготовлені вдома плани порівняльної характеристики Олівера Берретта і Дженні Кавіллері, складають єдиний план. ;; Виконання завдання (робота в парах) Виконайте порівняльну характеристику головних героїв твору, користуючись планом. Результати роботи можна відобра- зити в таблиці. ПОРІВНЯЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ОЛІВЕРА БЕРРЕТТА І ДЖЕННІ КАВІЛЛЕРІ Параметри порівняння (пункти плану) Олівер Берретт Дженні Кавіллері Етнічне походження, соціальний статус Родина Взаємини з батьком Інтереси Риси характеру Пара учнів презентує результати роботи, клас доповнює відповідь. V. ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ, НАВИЧОК ;; Вільна дискусія Учні беруть участь у дискусії, обговорюючи запитання. 1. Як ми побачили, Дженні та Олівер різні за характерами: дівчина стримана, мудра, а юнак емоційний, схильний до необдуманих учинків. Існує думка, що протилежності поєдну- ються. З іншого боку, психологи вважають, що закоханим зі схожими характерами легше будувати спільне життя. Якого погляду дотримуєтеся ви? 2. Кохання багатого юнака і бідної дівчини — традиційний для фольклору та літератури сюжет. Назвіть відомі вам твори з таким сюжетом. Як ви гадаєте, чи можливі подібні сто- сунки в реальному житті? 3. Чи може палке кохання тривати все життя? Як би склалася доля героїв повісті, коли б Дженні лишилася жити? ;; Робота з епіграфом 1. Як ви розумієте зміст епіграфа, взятого з повісті Е. Сігела? 2. Чи згодні ви з висловленою в ньому думкою? Чому? VI. ОГОЛОШЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ Написати твір-мініатюру «Життя Олівера після розлуки з Дженні». | |
Переглядів: 3038 | |
Всього коментарів: 0 | |