Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із зарубіжної літератури 9 клас (нова програма) |
УРОК № 67 (Варіант ІІ)
ТЕМА: МОРАЛЬНІ ІДЕАЛИ ТВОРУ Г. ЛІ «УБИТИ ПЕРЕСМІШНИКА» Мета: проаналізувати з учнями проблематику роману «Убити пересмішника», роз- крити зміст назви твору, порівняти літературний твір із його кіноінтерпре- тацією; розвивати аналітичне мислення, усне мовлення, вміння працювати в парі, порівнювати та узагальнювати; виховувати толерантність і повагу до особистості, високі моральні якості. Компетентності, що формуються: предметні — уміння виявляти соціальні та мо- ральні проблеми твору Г. Лі, їхній зв’язок із актуальними проблемами суспільства та існування людини, розкривати зміст назви роману; клю- чові — математична компетентність (уміння перетворювати інформацію з однієї форми в іншу (складати таблицю)), соціальна та громадянська компетентності (уміння аргументовано і грамотно висловлювати власну думку щодо суспільно-політичних питань; уміння критично оцінювати тек- сти соціально-політичного змісту), спілкування державною мовою (уміння висловлювати думки, погляди). Обладнання: повний текст роману Г. Лі «Убити пересмішника», відеозапис уривків ху- дожнього фільму «Убити пересмішника» (реж. Р. Малліган, США, 1962) (див. електронний додаток). Тип уроку: урок застосування знань, умінь, навичок. Перебіг уроку І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ Декілька учнів презентують результати роботи з таблицею «Динаміка образів маленьких Фінчів у творі «Убити пересмішника». Клас корегує та доповнює їхню відповідь. ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ;; Слово вчителя Твір Гарпер Лі люблять і діти, й дорослі, адже всім близька проблема дорослішання, зіткнення зі складним, іноді жорстоким і несправедливим світом. Однак ідейний зміст роману набагато ширший. У творі письменниця торкається багатьох моральних і суспільних проблем. Яких саме — з’ясуємо сьогодні на уроці. IV. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ УРОКУ, ФОРМУЛЮВАННЯ РАЗОМ З УЧНЯМИ МЕТИ УРОКУ V. СПРИЙНЯТТЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ ;; Бесіда 1. У який період відбувається дія твору? 2. У романі є згадки про Велику депресію. Що вам відомо про цей історичний період? Пояснення вчителя. Дія твору розгортається в 1930-ті роки, коли США та інші країни світу потерпали від потужної економічної кризи — найдовшої, найглибшої та найбільш глобальної у ХХ столітті. Період кризи (з 1929 р. до кінця 1930-х) в США нази- вали Великою депресією. У країні значно зріс рівень безробіття і скоротилося промислове виробництво, а сотні тисяч американців стали бездомними. 3. Кого з жителів Мейкомба найбільше зачепила Велика депресія? 4. Як у містечку, зокрема в родині Аттікуса, ставилися до бідних? 5. Порівняйте родини Канінгемів і Юелів. Як на них вплинула бідність? 6. Яку ще гостру соціальну проблему висвітлює письменниця? 7. Що вам відомо про расову сегрегацію в США? (За необхідності вчитель дає історичний коментар. Матеріал для нього подано в електронному додатку.) 8. Які прояви расової сегрегації згадуються в романі? 9. Хто з героїв роману сприймає чорношкірих як рівних? 10. Як ставиться до темношкірих більшість мешканців Мей- комба? Що зумовлює таке ставлення: особисті вади білих (пиха, агресивність) чи традиції суспільства? Чому ви так вважаєте? 11. Чи розуміють мейкомбці, що, засуджуючи Тома, виправдо- вують справжнього злочинця? 12. Яку думку намагалася донести Гарпер Лі, зображуючи тра- гічну історію Тома Робінсона? 13. Що спільного у ставленні мейкомбського суспільства до тем- ношкірих і до Артура Редлі? 14. Отже, автор у романі піднімає проблему шанобливого став- лення до чужої інакшості. Які ще моральні питання ставить твір? Які ідеали утверджує? ;; Виконання завдання (робота в парах) Враховуючи результати обговорення, заповніть таблицю «Моральні ідеали та соціально-моральні питання твору Г. Лі». МОРАЛЬНІ ІДЕАЛИ ТА СОЦІАЛЬНО-МОРАЛЬНІ ПИТАННЯ ТВОРУ Г. ЛІ Моральні ідеали твору Головні соціально-моральні питання твору Пара учнів презентує результати роботи, клас доповнює їхню відповідь. VI. УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО НА УРОЦІ ;; Проблемні питання 1. Спочатку Г. Лі назвала роман «Піди постав сторожа», потім змінила назву на «Аттікус» і зрештою — на «Убити пере- смішника». Як ви розумієте зміст назви роману? 2. Мова Гарпер Лі афористична. Які висловлювання героїв могли би стати крилатими? Запишіть 5—6 прикладів. Який вислів ви зробили б своїм девізом? Чому? 3. Гарпер Лі вважала свій роман «історією чистої та простої любові». Як ви вважаєте, любові до кого? 4. Які проблеми, розкриті у творі, залишаються актуальними донині? Чого роман може навчити сучасну дитину або до- рослу людину? ;; Сприйняття твору іншого виду мистецтва Учні переглядають фінальний епізод у домі Фінчів художнього фільму «Убити пересмішника», діляться враженнями від гри акторів, висловлюють свої думки про добір акторів. VII. ОГОЛОШЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ Подивитися кінострічку «Бойовий кінь» (реж. Стівен Спілберґ, США, 2011). | |
Переглядів: 1991 | |
Всього коментарів: 0 | |