Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із зарубіжної літератури 9 клас (нова програма)

УРОК № 65 (Варіант ІІІ) ТЕМА: ЖИТТЯ І ТВОРЧІСТЬ АМЕРИКАНСЬКОГО ПИСЬМЕННИКА ЕРІКА СІГЕЛА. ПОВІСТЬ Е. СІГЕЛА «ІСТОРІЯ ОДНОГО КОХАННЯ»

УРОК № 65 (Варіант ІІІ)

ТЕМА: ЖИТТЯ І ТВОРЧІСТЬ АМЕРИКАНСЬКОГО ПИСЬМЕННИКА

ЕРІКА СІГЕЛА. ПОВІСТЬ Е. СІГЕЛА «ІСТОРІЯ ОДНОГО

КОХАННЯ» І ФЕНОМЕН МАСОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ

Мета: ознайомити учнів із життям і творчістю Е. Сігела, поняттям «масова літера-

тура», перевірити знання змісту повісті «Історія одного кохання», виявити

у творі ознаки належності до масової літератури; розвивати аналітичне

та критичне мислення, вміння узагальнювати, коректно вести дискусію;

прищеплювати інтерес до творчості Е. Сігела, виховувати літературний смак.

Компетентності, що формуються: предметні — уміння розповідати про життя

і творчість Е. Сігела, визначати поняття «масова література», застосо-

вувати знання змісту повісті «Історія одного кохання», виявляти у творі

ознаки належності до масової літератури; ключові — інформаційно-

цифрова компетентність (уміння використовувати інтернет-ресурси для

отримання нових знань), основні компетентності у природничих науках

і технологіях (уміння проводити пошукову діяльність, словесно оформ-

лювати результати досліджень), спілкування державною мовою (уміння

тлумачити поняття, висловлювати думки, почуття, погляди), математична

компетентність (уміння виокремлювати головну та другорядну інформацію).

Обладнання: повний текст повісті Е. В. Сігела «Історія одного кохання», матеріали для

презентації повідомлення про біографію Е. Сігела, виставка творів масової

літератури.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу та первинного закріплення знань, умінь,

навичок.

Перебіг уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

;; Бесіда

1. Що таке «вічні теми» в літературі? Які теми можна вважати

«вічними»?

Пояснення вчителя. Вічні теми — це теми, що цікавили майстрів

слова в усі часи. Вони пов’язані як із навколишнім світом та за-

конами його буття (хаос і космос, світло і темрява, добро і зло),

так і з життям людини (кохання, взаємини поколінь, мир і війна,

пристрасті, почуття).

2. Яка з «вічних» тем, за вашими спостереженнями, найпопу-

лярніша серед письменників і читачів? Чому?

3. Які твори про кохання ви вивчали в школі? Який із них

є вашим улюбленим? Чому?

;; Слово вчителя

До теми кохання література зверталася з найдавніших часів.

Почуття закоханої людини передають поетичні рядки Сапфо, красу

коханої оспівують сонети Петрарки і Данте, трагедію забороненого

кохання змальовує Шекспір у п’єсі «Ромео і Джульєтта». До цієї

теми зверталося багато майстрів слова у ХХ столітті: С. О. Єсенін,

М. О. Булгаков, Е. М. Ремарк, Ф. Саган та ін. Один із відомих творів

минулого сторіччя про кохання — повість Еріка Сігела «Історія

кохання». Знайомству з нею ми присвятимо сьогоднішній та на-

ступні уроки.

ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ УРОКУ,

ФОРМУЛЮВАННЯ РАЗОМ З УЧНЯМИ МЕТИ УРОКУ

IV. СПРИЙНЯТТЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

;; Повідомлення учнів

Першою виступає група біографів. Клас складає хронологічну таблицю

«Життя і творчість Е. В. Сігела». (Зразок розповіді подано в електронному

додатку.)

;; Літературний диктант (подано в електронному додатку)

Учні в парах перевіряють відповіді одне одного.

;; Бесіда

1. Яке враження на вас справив твір Е. Сігела? Над чим змусив

замислитися?

2. Як би ви пояснили секрет незвичайного успіху повісті?

3. Чи знайоме вам словосполучення «масова література»? По-

міркуйте, що воно може означати.

;; Повідомлення учнів

Другою виступає група літературознавців, яка готувала повідомлення

про масову літературу. Клас записує визначення поняття, ознаки масової

літератури.

Масова література — це сукупність літературних текстів, орієнтованих на ко-

мерційний попит.

(Зразок розповіді подано в електронному додатку.)

;; Бесіда

1. Які популярні твори масової літератури ви знаєте? Які з них

були екранізовані?

2. Деякі критики та читачі відносять до масової літератури

твори Е. Сігела. Чи мають вони рацію? Аргументуйте свою

відповідь.

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО НА УРОЦІ

;; Бесіда

1. Літературу якої країни представляє Е. Сігел?

2. Чим ще відомий письменник, окрім створення романів і по-

вістей?

3. Що таке масова література? Які її ознаки?

;; Вільна дискусія

Учні беруть участь у дискусії, обговорюючи запитання.

Як ви вважаєте, масова література — це негативне чи по-

зитивне явище?

;; Виконання завдання

Запишіть ознаки, за якими повість Е. Сігела «Історія одного

кохання» можна віднести до масової літератури.

VI. ОГОЛОШЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Скласти план порівняльної характеристики Олівера Берретта

і Дженні Кавіллері (за повістю Е. Сігела «Історія кохання»).

Категорія: Конспекти уроків із зарубіжної літератури 9 клас (нова програма) | Додав: uthitel (03.05.2018)
Переглядів: 86 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: