Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із зарубіжної літератури 8 клас (нова програма)

Урок 60 Тема. Антуан де Сент-Екзюпері «Маленький принц». Філософський зміст твору

Тема. Антуан де Сент-Екзюпері «Маленький принц». Філософський зміст твору

Мета:

формувати ключові компетентності:

уміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності, зосереджено слухати та логічно опрацьовувати матеріал, особистісно сприймати навчальну інформацію;

загальнокультурну – дотримуватися норм мовленнєвої культури, уміння зв’язно висловлюватися; підвищувати пізнавальну активність;

інформаційну – орієнтуватися в інформаційному просторі, опрацьовувати, критично осмислювати та узагальнювати інформацію;

соціальну – проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших, злагоджено працювати в групах;

комунікативну – організовуватися для спільної дослідницької діяльності;

формувати предметні компетентності і компетенції шляхом виконання навчально-пізнавальних і практико-орієнтованих завдань відповідно до змістових ліній:

емоційно-ціннісної – сприяти засвоєнню духовних і естетичних багатств людства, пробуджувати творчу уяву, розвивати допитливість;

літературознавчої – розвивати літературно-аналітичні навички, дослідницькі вміння;

культурологічної – формувати уявлення про особливості читацького сприйняття художнього твору та його ілюстрування.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

Бесіда

- Дайте визначення поняття притча.

Притча — короткий фольклорний або літературний розповідний твір повчального характеру, орієнтований переважно на алегоричну форму доведення змісту етичних цінностей буття.

- Що таке повість?

Повість — епічний прозовий твір (рідше віршований), який характеризується однолінійним сюжетом, а за широтою охоплення життєвих явищ і глибиною їх розкриття посідає проміжне місце між романом та оповіданням.

- Як ви розумієте поняття алегорія?

Алегорія — троп, у якому абстрактне поняття яскраво передається за допомогою      конкретного образу

- Що таке композиція?

Композиція — побудова твору.

- Назвіть елементи композиції.

- Що таке символ?

 Символ – знак, за допомогою якого позначається інший обєкт чи його сутність.

- Доведіть, що твір А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц» — філософська казка-притча.

Цей твір — …казка, тому що в ньому розповідається про фантастичні події; …притча, тому що має яскраво виражений повчальний характер, має мораль; …філософський, тому що в ньому розглядаються «вічні» проблеми — любові, дружби, життя, смерті.

Перевірка виконання домашнього завдання

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя.

Є звуки, акорди, які, проходячи крізь століття, бентежать наші душі.

Є цінності, яким нема ціни.

Є образи, які ми називаємо вічними.

Є запитання, на які шукають відповіді люди, відколи світ існує.

Є фрази, які тривожать думки людей, незалежно від того, в якому часі вони живуть.

Сьогодні ми з вами спробуємо розгадати таємничі коди, заховані у казці-притчі «Маленький принц», щоб хоч трохи наблизитись до відповіді на одвічне запитання – у чому сенс нашого життя?

ІV. Повідомлення теми та мети уроку.

V. Робота над темою уроку.

Слово вчителя.

Зараз ми з вами відкриємо символ нашого уроку. (На дошці планета Земля).

Отже, планета – це символ нашого уроку. Чи правильно ми дібрали символ?

Так, адже ми жителі цієї планети, ми повинні любити і оберігати її, жити в гармонії з природою, з іншими людьми. Кожна людина – планета, у кожного своя доля, своє призначення.

У нас є герой – Маленький принц. Він має свій шлях у житті, свою долю, своє призначення. Він хотів бути щасливими, і, як і всі ми шукав сенс свого життя.

У нас є декілька кодів від автора, ми повинні зробити висновки, які будуть своєрідними ключами:

Квітка

Все почалося з квітки.... Відкриємо запитання. (Запитання на дошці).

- Яку квітку вирощує Маленький принц?

- Як складаються його відносини з квіткою?

- Якою була квітка?

- Що символіізує троянда?

- Чому Маленький принц покидає її?

Висновок: шукає щастя, не бачить сенсу життя, не розуміє почуття іншого, занадто заглиблений у свої проблеми.

Зло

- Як ви уявляєте собі зло?

- Як би ви його зобразили? (Презентації творчих робіт учнів).

- Як зображає зло Екзюпері?

- Що символізують баобаби? Чому їх треба стерегтися?

Висновок: зло може бути непримітним і навіть привабливим, але зрештою воно проростає в нас, не дає нам можливість стати щасливими, отруює наше життя.

Сад душі

- Чи можна сказати, що наша душа – це своєрідний сад?

- Які б квітку ви виростили в своєму саду душі?

- Чому саме цю квітку? Символом чого вона є для вас?

Висновок: ми самі творимо свою душу, свої почуття.

Наставники

- Хто стає наставником для Маленького принца?

- Де він його зустрічає?

- Чому його навчає Лис?

- Що означає «приручити»?

- Як ви розумієте цей вислів? Що зрозумів принц після спілкування з Лисом?

Висновок: моя троянда...я за неї відповідаю... розуміє, що шукав те щастя, яке просто не помічав.

Вправа «Скарбничка душі» Запишіть ті якості, яких бракувало Маленькому принцу, щоб змінити своє житті і стати щасливим.

Висновок: Людину можна навчити, дати поради, але вибір вона робить сама.

Фінал твору

- Як ви зрозуміли, чим закінчився твір?

- Чому головний герой помирає?

- Чи переродиться, на вашу думку, Маленький принц для нового життя?

- Яка смерть героя – духовна чи фізична?

- Для кого життя Маленького принца послугувало уроком?

- Які, на вашу думку, виніс льотчик уроки з історії Маленького принца?

VІ. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Займи позицію»

Класу пропонуються дві позиції 1. «Маленький принц все у своєму житті робив правильно» і «Маленький принц допустив багато помилок у своєму житті». Дітям потрібно обрати позицію і обгрунтувати свій вибір.

VІІ. Домашнє завдання.

1. Виписати головні образи притчі. 2. Записати по 2-3 характерні риси до кожного образу.

Категорія: Конспекти уроків із зарубіжної літератури 8 клас (нова програма) | Додав: uthitel (11.04.2021)
Переглядів: 632 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: