Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із зарубіжної літератури 8 клас (нова програма)

Урок 44. Конфлікт високих прагнень Дон Кіхота та буденної дійсності, неможливості реалізації ідеалів героя.

Урок 44. Конфлікт високих прагнень Дон Кіхота та буденної дійсності, неможливості реалізації ідеалів героя. Дон Кіхот і Санчо Панса - парні образи, у яких втілено високу мрію і прагматизм

Мета:

навчальна: продовжити читання роману; порівняти характери головних героїв роману, зробити висновки про причини їх вчинків; учити працювати із цитатним матеріалом;

розвивальна: розвивати навички вдумливого читання;

виховна: виховувати почуття толерантного ставлення до оточення.

Тип уроку: узагальнення та закріплення здобутих раніше знань із застосуванням уже сформованих умінь і навичок.

Обладнання: ілюстрації до роману; тексти І частини роману «Дон Кіхот».

Взагалі, усе смішне сходиться з великим...

Ж.-Ф. Мармонтель

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Усне словесне малювання

• Опишіть, як ви уявляєте головного героя роману Мігеля де Сервантеса «Дон Кіхот».

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Слово вчителя

— Герой роману «Дон Кіхот» живе заради лицарських ідеалів благородства, честі, мужності, про які він прочитав у книжках. Дон Кіхот стає мандрівним лицарем, щоби захищати слабких і пригноблених, битися з ворогом. Багата уява Дон Кіхота робить зі шкапи — бойового скакуна Росінанта, із сільської дівчини - прекрасну благородну даму Дульсінею, котрій він присвячує свої лицарські «подвиги». Землероб Санчо Панса стає зброєносцем «лицаря». Та герой натрапляє на проблему, яка полягає в суперечності між лицарськими ідеалами Дон Кіхота і реальною дійсністю, яка зовсім не ідеальна. Тож спробуймо зрозуміти, яким же насправді був Дон Кіхот.

IV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ

1. Робота з текстом

(Відповіді учні підтверджують цитатами з тексту.)

• Де і за яких обставин відбулось посвячення Дон Кіхота в лицарі?

• У чому пародійність цього посвячення?

• Чому пастух Андреас не залишився вдячним Дон Кіхотові за те, що той заступився за нього?

• Ким були «десять велетнів», з якими Дон Кіхот вступив у поєдинок?

• Якою була причина цього поєдинку?

• Чому герої роману — священик та цирульник — спалюють книжки Дон Кіхота?

• Чи можна назвати їхній вчинок варварством?

• Чому Санчо Панса вирішив усе ж таки супроводжувати Дон Кіхота?

• Чому Дон Кіхот вирішив боротися з вітряками?

• Що на це йому відповідає Санчо Панса?

2. Складання характеристик героїв роману

Характеристика Дон Кіхота та Санчо Панса

Дон Кіхот

Санчо Панса

• Бідний ідальго;

• захопився лицарськими романами і прагне змінити світ;

• вигадав собі нове ім’я, живе у своєму вигаданому світі;

• риси характеру:

• безкорисливість;

• щедрість;

• щирість;

• довірливість;

• наївність;

• безрозсудна сміливість;

• енергійність;

• підкреслена серйозність (відсутність почуття гумору);

• рішучість;

• скромність;

• делікатність;

• аскетизм (байдужість до матеріальних благ та здоров’я);

• почуття гідності

• Бідний селянин;

• «багатий на дітей і бідний на статки»;

• погодився мандрувати з корисливих мотивів;

• не вміє читати й писати;

• риси характеру:

• мріє розбагатіти;

• обережний;

• егоїст;

• не наражається на небезпеку без поважної причини;

• боязкий;

• здатний на співчуття;

• прагне справедливості;

• обмежений у мріях;

• «прикутий до землі»;

• тверезий практик

Висновок. Результатом спілкування головних героїв є те, що Дон Кіхот стає обережнішим, враховує реалії життя, вчиться народної мудрості, а Санчо Панса захоплюється ентузіазмом Дон Кіхота, стає менш корисливим та більш справедливим і сміливим.

3. Сміхова стихія в романі

Бесіда

• Дайте визначення комічного. (Комічне — смішне в житті та мистецтві. Для комічного характерним є зображення різних життєвих невідповідностей, відхилень від норми, суспільних недоліків з позиції високого естетичного ідеалу, який художник має в душі та утверджує в мистецтві.)

• Які комічні сцени є в проаналізованих розділах роману?

4. Словникова робота

«Вічні» образи — це такі образи, які за глибиною художнього узагальнення виходять за межі конкретних творів та зображеної в них історичної доби, містять невичерпні можливості філософського осмислення буття.

5. Бесіда

• Як ви вважаєте, що дало підстави віднести образ Дон Кіхота до «вічних»?

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Робота з епіграфом уроку. Методика відкритого запитання

• У XIX ст. набуло поширення поняття «донкіхотство». Як ви його розумієте?

• Чи можливе, на вашу думку, «донкіхотство» у XXI ст.?

VI. ДОМАШНЯ РОБОТА

1. Підготувати розгорнуті відповіді на запитання, сформульовані у ході заключного етапу уроку («відкриті запитання»).

2. Знайти комічне у творі та елементи пародії.

3. Підготувати розповідь про місце автора у творі.

Категорія: Конспекти уроків із зарубіжної літератури 8 клас (нова програма) | Додав: uthitel (01.12.2018)
Переглядів: 3040 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: