Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із зарубіжної літератури 8 клас (нова програма) |
Урок 44. Конфлікт високих прагнень Дон Кіхота та буденної дійсності, неможливості реалізації ідеалів героя. Дон Кіхот і Санчо Панса - парні образи, у яких втілено високу мрію і прагматизмМета: • навчальна: продовжити читання роману; порівняти характери головних героїв роману, зробити висновки про причини їх вчинків; учити працювати із цитатним матеріалом; • розвивальна: розвивати навички вдумливого читання; • виховна: виховувати почуття толерантного ставлення до оточення. Тип уроку: узагальнення та закріплення здобутих раніше знань із застосуванням уже сформованих умінь і навичок. Обладнання: ілюстрації до роману; тексти І частини роману «Дон Кіхот». Взагалі, усе смішне сходиться з великим... Ж.-Ф. Мармонтель Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Усне словесне малювання • Опишіть, як ви уявляєте головного героя роману Мігеля де Сервантеса «Дон Кіхот». III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Слово вчителя — Герой роману «Дон Кіхот» живе заради лицарських ідеалів благородства, честі, мужності, про які він прочитав у книжках. Дон Кіхот стає мандрівним лицарем, щоби захищати слабких і пригноблених, битися з ворогом. Багата уява Дон Кіхота робить зі шкапи — бойового скакуна Росінанта, із сільської дівчини - прекрасну благородну даму Дульсінею, котрій він присвячує свої лицарські «подвиги». Землероб Санчо Панса стає зброєносцем «лицаря». Та герой натрапляє на проблему, яка полягає в суперечності між лицарськими ідеалами Дон Кіхота і реальною дійсністю, яка зовсім не ідеальна. Тож спробуймо зрозуміти, яким же насправді був Дон Кіхот. IV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ 1. Робота з текстом (Відповіді учні підтверджують цитатами з тексту.) • Де і за яких обставин відбулось посвячення Дон Кіхота в лицарі? • У чому пародійність цього посвячення? • Чому пастух Андреас не залишився вдячним Дон Кіхотові за те, що той заступився за нього? • Ким були «десять велетнів», з якими Дон Кіхот вступив у поєдинок? • Якою була причина цього поєдинку? • Чому герої роману — священик та цирульник — спалюють книжки Дон Кіхота? • Чи можна назвати їхній вчинок варварством? • Чому Санчо Панса вирішив усе ж таки супроводжувати Дон Кіхота? • Чому Дон Кіхот вирішив боротися з вітряками? • Що на це йому відповідає Санчо Панса? 2. Складання характеристик героїв роману Характеристика Дон Кіхота та Санчо Панса
Висновок. Результатом спілкування головних героїв є те, що Дон Кіхот стає обережнішим, враховує реалії життя, вчиться народної мудрості, а Санчо Панса захоплюється ентузіазмом Дон Кіхота, стає менш корисливим та більш справедливим і сміливим. 3. Сміхова стихія в романі Бесіда • Дайте визначення комічного. (Комічне — смішне в житті та мистецтві. Для комічного характерним є зображення різних життєвих невідповідностей, відхилень від норми, суспільних недоліків з позиції високого естетичного ідеалу, який художник має в душі та утверджує в мистецтві.) • Які комічні сцени є в проаналізованих розділах роману? 4. Словникова робота «Вічні» образи — це такі образи, які за глибиною художнього узагальнення виходять за межі конкретних творів та зображеної в них історичної доби, містять невичерпні можливості філософського осмислення буття. 5. Бесіда • Як ви вважаєте, що дало підстави віднести образ Дон Кіхота до «вічних»? V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ Робота з епіграфом уроку. Методика відкритого запитання • У XIX ст. набуло поширення поняття «донкіхотство». Як ви його розумієте? • Чи можливе, на вашу думку, «донкіхотство» у XXI ст.? VI. ДОМАШНЯ РОБОТА 1. Підготувати розгорнуті відповіді на запитання, сформульовані у ході заключного етапу уроку («відкриті запитання»). 2. Знайти комічне у творі та елементи пародії. 3. Підготувати розповідь про місце автора у творі. | |||||
Переглядів: 3040 | |
Всього коментарів: 0 | |