Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із зарубіжної літератури 8 клас (нова програма) |
Тема. Антуан де Сент-Екзюпері. «Маленький принц». Художні образи. Мета: удосконалювати уміння учнів аналізувати прочитане, висловлювати власне судження; показати авторське ставлення до героїв і подій; розвивати увагу, образне мислення; виховувати найкращі моральні якості: доброту, вміння дружити, почуття відповідальності за тих, хто поряд. Тип: комбінований, урок-діалог Обладнання: тексти «Маленького принца», мультимедійна презентація. Хід уроку I. Організаційний момент II. Оголошення теми й мети уроку. Мотивація навчальної діяльності Учитель. Сьогодні ми разом із Маленьким принцем здійснимо останню подорож планетами. Але перед тим, як вирушити, згадаємо, де побував Маленький принц і які уроки він там отримав. III. Робота над темою уроку. Робота в групах (Діти готують розповідь про планети і уроки, які отримав Маленький принц). Презентація. Планета короля: «…суди себя сам…Если ты сумеешь правильно судить себя, значит, ты поистине мудр.» Планета честолюбца: честолюбие хорошо в разумных пределах. Планета п’янички: найди в себе силы изменить себя. Планета ділка: если человек занят только делом, его жизнь прожита напрасно. Планета ліхтарника: всю жизнь быть для людей маяком – в этом счастье человека. Планета географа: нельзя изучить мир, не выходя из кабинета. Учитель. Що нового дізнається Маленький принц на останній планеті? Який урок отримає? Ви готові? Тоді відправляємось у подорож! (звучить пісня М.Таривердієва на слова М.Добронравова «Маленький принц». На фоні музики – фото зірок) Аналітична бесіда за змістом казки-притчі. - Де опинився Маленький принц, потрапивши на Землю? (У пустелі). - Що вразило його тут? (Немає людей, ні з ким поговорити). - Як себе відчував Маленький принц на Землі? (Покинутим і самотнім). - Коли почуття самотності найбільше захопило Маленького принца? (Коли він побачив сад, у якому росли троянди). - Зачитайте уривок і ХХ розділу від слів: «А потім він подумав» до кінця. Зверніть увагу на хід думок героя. - Чим викликані гіркі сльози малюка? (Він розчарувався у собі). - Чому саме в цей момент з’явився Лис? (Маленькому принцу погано, він самотній, йому ні з ким поговорити, йому потрібен друг). - А що таке дружба? Запишіть своє розуміння у вигляді формули: Дружба = … + … . Аналіз епізоду «Зустріч і прощання з Лисом» (р. 21). - Чому Лис не відразу з’являється перед Маленьким принцем? - Що підказало Лису, що малюку можна довіритись, що він його не образить? (Інтонація слів, з якою Маленький принц звернувся до Лиса). - Про яку заповітну мрію розповідає Лис? (Щоб його приручили). - А що це означає? (Стати необхідним комусь). - Яку важливу істину про безцінність людської дружби відкриває Лис? («Узнать можно только те вещи, которые приручишь. У людей уже не хватает времени что- либо узнавать. Они покупают вещи готовыми в магазинах. Но ведь нет таких магазинов, где торговали бы друзьями…») - Чого не можна шкодувати в дружбі? (Щоб мати друзів, потрібно дарувати їм свою душу, віддавати свій час). - Що не пробачає дружба? (Зраду, байдужість, безвідповідальність). Отже, в дружбі важливі вірність, відповідальність, відданість. Як говорить про це Лис? («Ты всегда в ответе за тех, кого приручил. Ты в ответе за свою розу»). - Що тепер Маленький принц зрозумів про свою Троянду? (Троянда – єдина у світі квітка, тому що він її «приручив». Людині потрібно всього лиш одна квітка, та, яка наповнить душу світлом і заповнить ним серце. Тому і повертається він до своєї Троянди). Учитель. Маленький принц отримав ще один урок. Який? Давайте запишемо у скарбничку золотих висловів: «Ты всегда в ответе за тех, кого приручил». Учитель. Тут, на Землі, Маленький принц навчився дружити. Лис допоміг йому зрозуміти, що таке справжня дружба і вірна любов, він познайомив героя з бездонностю людського серця. Але ж і Маленький принц допоміг Лису. Чим? (Допоміг здійснити мрію про те, щоб його приручили). Лис тільки що знайшов друга, і тепер вони повинні розійтися. Буде він тепер таким же самотнім і нещасливим, яким був до зустрічі з Маленьким принцем? (Ні, тому що він буде згадувати про Маленького принца, який приручив його. Тепер у нього є друг). IV. Рефлексія. Учитель. Давайте згадаємо, що ми говорили про дружбу і складемо розгорнену формулу дружби. ДРУЖБА V. Домашнє завдання. Написати невеличкий твір-роздум на тему: «Який ти, справжній друг?»* | |
Переглядів: 3949 | |
Всього коментарів: 0 | |