Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із зарубіжної літератури 7 клас (нова програма) |
Урок № 7 Тема: «Король Лір і його дочки». Моральний урок у творі. Король Лір як вічний образ Мета: навчати детально аналізувати текст, дати поняття про вічний образ, допомогти зрозуміти вічність образу короля Ліра; розвивати логічне та творче мислення, здатність висловлювати й аргументувати свою думку; виховувати повагу до сі- мейних цінностей. Очікувані результати: учні розуміють значення терміна вічний образ, уміють за деталями характеризувати персонажа, відповідають на питання повно й обґрунтовано, уміють вживатися в образ героя. Ключові поняття: балада, вічний образ. Обладнання: ілюстрації до балади, малюнки учнів. Тип уроку: урок застосування вмінь та навичок. Вид уроку: комбінований. Перебіг уроку I. Організаційний етап II. Ет ап перевірки дом ашнього завдання ;; Зачитування складених удома планів балади та їх короткий аналіз ;; Запитання до учнів 1. Який твір називаємо фольклорною баладою? 2. Які особливості цього різновиду фольклорних творів? III. Ет ап підготов ки учнів до активного та свідомого засво єння нового матеріалу ;; Повідомлення теми нового матеріалу ;; Формулювання разом з учнями цілей та завдань вивчення нового матеріалу Отже, сьогодні на уроці ми повиннік: повторити… зрозуміти… дізнатися… розвинути… ;; Показ практичної значущості вивчення нового матеріалу, мотивація навчальної діяльності. Постановка перед учнями навчальної проблеми Чи не замислювалися ви над тим, чому життя певних творів дуже коротке, а інші здатні перемогти століття? Які риси потрібно мати героям, щоб не залишати байдужими читачів різних епох? Сьогодні на уроці ми спробуємо в цьому розібратися. IV. Ет ап перевірки знань учнів ;; Бесіда 1. Чи є у творі опис короля, його доньок, зятів? Як ви гадаєте, чому? 2. Як характеризує короля той факт, що він правив Британією протягом 60 років? ;; Рольова гра Розкажіть від імені короля Ліра про його рішення віддати півцарства старшим донькам, а молодшій не дати нічого. ;; Продовження бесіди 1. Чи правильним, на вашу думку, було це рішення? Як по- яснити, що розумний король таким чином виявляє прихиль- ність родичів до нього? 2. Що змінилося в житті старого короля після того, як він від- дав донькам усе царство? ;; Робота в групах Спираючись на текст та аналізуючи вчинки персонажів, оха- рактеризуйте: 1 група — Гонорилью; 2 група — Регану; 3 група — Кордейлу; 4 група — короля Ліра. ;; Творче завдання У творі немає діалогів, роздумів дійових осіб. А я пропоную вам уявити себе доньками короля Ліра і розповісти про причини змін у ставленні до батька після заміжжя. ;; Бесіда 1. Чому король не насмілювався поїхати до меншої доньки? 2. Як прийняли батька в сім’ї молодшої доньки? Чому, незва- жаючи на всі образи, Кордейла та її чоловік допомагають королю Ліру? 3. Утіленням яких прагнень народу є король Лір? 4. Які риси народних героїнь утілені в образах доньок короля? 5. Чим можна пояснити такий сумний фінал твору? ;; Робота зі словником літературних термінів ;; Слово вчителя Король Лір відкриває перед нами галерею вічних образів сві- тової літератури. Вічні образи — це такі образи, які за глибиною художнього узагальнення виходять за межі конкретних творів та зображеної в них історичної доби, містять невичерпні можливості філософ- ського осмислення буття. ;; Завдання учням 1. Доведіть, що образ короля Ліра є вічним образом. 2. Подумайте і скажіть, чи можемо ми стверджувати, що проблеми, розглянуті у творі, є актуальними в будь-які часи. ;; Закріплення нового матеріалу. Рефлексія. Інтерактивна вправа «Мікрофон» Чого навчає нас історія короля Ліра та його дочок? VI. Ет ап інформув ання учнів про дом ашнє завдання, інстру ктаж з його виконання ;; Завдання для всього класу Читати і переказувати балади про Робіна Гуда.
| |
Переглядів: 5792 | |
Всього коментарів: 0 | |