Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із зарубіжної літератури 7 клас (нова програма) |
Урок № 69 Тема: Повторення вивченого з теорії літератури. «Теорія завжди, мій друже, сіра?» (Й. В. Гете) Мета: повторити, систематизувати, узагальнити знання з теорії літератури, набуті в 7 класі; розвивати логічне, образне мислення та мовлення учнів, уміння працю- вати в групі, творчі здібності; виховувати інтерес до вивчення літератури. Очікувані результати: учні знають визначення та характерні ознаки літературознавчих по- нять, уміють навести приклади, працюють у парах та групах. Обладнання: літературознавчі словники, аркуші формату А3 (за кількістю груп), фломастери, м’ячик, фішки для жеребкування та оцінювання. Ключові поняття: переспів, оригінал, переклад, билина, балада, гіпербола, символ, роман, історичний роман, пейзаж, оповідання, вірш, повість, образ автора, повість- феєрія, оповідач, розповідач, детектив, новела, роман, повість, фентезі. Тип уроку: урок повторення, узагальнення та систематизації знань. Вид уроку: тренінг. Перебіг уроку I. Організаційний етап Учні сідають у коло на стільці (без парт). Учитель пояснює,що оцінки на цьому уроці виставляються за кількістю фішок, які учні отримають за свою роботу. Узяв участь у вправі — отримуєш 1–3 фішки (учитель перед виконанням завдання називає, скільки фішок можна отримати за його виконання). II. Ет ап підготов ки учнів до активного та свідомого засво єння нового матеріалу ;; Повідомлення теми уроку ;; Формулювання разом з учнями цілей та завдань вивчення нового матеріалу Отже, сьогодні на уроці ми повиннік: 99повторити… 99зрозуміти… 99дізнатися… 99розвинути… ;; Показ практичної значущості матеріалу, мотивація навчальної діяльності Курс літератури в школі спрямований не тільки на те, щоб ознайомити учнів із видатними творами світової літератури, але й щоб навчити їх відрізняти витвори мистецтва від підробок та ширпотребу, дати ази аналізу художнього тексту. Це неможливо зробити без знань із теорії літератури. Вони тільки на перший по- гляд здаються сухими та сірими. Сьогодні ми спробуємо довести, що теорія літератури — це цікаво. ;; Постановка перед учнями навчальної проблеми На уроці ми підведемо підсумки нашого навчання в 7 класі, повторимо та узагальнимо отримані знання, виконуючи творчі завдання. III. Ет ап повтор ення, узагальнення та систематизації знань ;; Криголам «Знайомство» (1 фішка за участь) Учні по колу називають свої імена, додаючи до імені будь-яке літературознавче поняття, намагаючись не повторюватись. Учитель починає виконання всіх завдань у колі. ;; «Слово — визначення — приклад — питання» (1 фішка за участь) Учень називає літературознавче поняття і кидає м’ячик ін- шому учню (за власним вибором), другий дає визначення цьому по- няттю і кидає м’ячик третьому, третій наводить приклад і передає м’ячик четвертому, четвертий ставить питання, пов’язане з цим поняттям, і передає м’ячик п’ятому, п’ятий відповідає на питання і отримує право назвати нове слово (якщо учневі важко виконати завдання, він просто передає м’ячик іншому учаснику). Після закінчення кожної вправи проводимо короткий аналіз: чи сподобалась вам вправа, що ви відчували під час її виконання, чого навчилися. ;; «Малюнок на скелі» (від 0 до 3 фішок залежно від активності; рівень власної активності учні визначають самі) Учні по колу називають слова «лічилки» («епічний жанр — роман», «ліро-епічний жанр — балада», «ліричний вірш») і об’єднуються в групи. Групи за 3–4 хвилини повинні намалювати символічний ма- люнок, що позначає якийсь літературознавчий термін, та проко- ментувати його. ;; Аналіз вправи ;; «Упізнай мене за ознаками» (2 фішки за участь) Учні займають свої місця. Вони повинні загадати якесь по- няття (бажано таке, яке ще не згадувалося протягом уроку), вголос назвати декілька його ознак, починаючи фразу із займенника «я» (наприклад, новела: «Я зазвичай невелика за обсягом, завжди не- сподівано закінчуюсь, мій сюжет має декілька цікавих поворотів»). Той, хто відгадав поняття (учні піднімають руки, а не викрикують відповіді), називає ознаки наступного поняття. ;; Аналіз вправи ;; «Рекламне агентство» (від 0 до 2 фішок залежно від активності; рівень власної активності учні визначають самі) Учні отримують фішки для жеребкування з написами «ме- тафора», «символ», «гіпербола», «епітет», знаходять членів своєї групи та створюють рекламу свого тропу протягом 3–4 хвилин. ;; Аналіз вправи ;; «Творча майстерня» (від 0 до 3 фішок залежно від активності, ступінь власної активності учні визначають самі) Учні самостійно вирішують, у якому жанрі вони хочуть тво- рити (детектив, фентезі, історична проза), знаходять собі однодум- ців (бажано не менше ніж трьох) і протягом 5 хвилин складають план, розробляють сюжет майбутнього твору або пишуть невеличке оповідання в заданому жанрі. ;; Аналіз вправи і V. З акріплення нового матеріалу ;; Велике коло Виберіть і продовжте одне з речень на дошці. 1. На уроці я зрозумів (зрозуміла)… 2. Мені було цікаво… 3. Найлегшим для мене було… 4. Якщо порівняти…, то… 5. На уроці мене вразило… 6. Найбільші труднощі я відчув (відчула)… ;; Вправа «Номінації» Учні по колу говорять своєму сусіду: «Сьогодні, на мою думку, ти переміг у номінації…» (найрозумніший, найактивніший, оригінальний художник, чарівна усмішка та ін.) V. Ет ап інформув ання учнів про дом ашнє завдання, інстру ктаж з його виконання ;; Завдання для всього класу Переглянути тексти вивчених творів, повторити імена авто- рів, основні відомості про них. | |
Переглядів: 528 | |
Всього коментарів: 0 | |