Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із зарубіжної літератури 7 клас (нова програма)

Урок № 69 Тема: Повторення вивченого з теорії літератури.

Урок № 69

Тема: Повторення вивченого з теорії літератури.

«Теорія завжди, мій друже, сіра?» (Й. В. Гете)

Мета: повторити, систематизувати, узагальнити знання з теорії літератури, набуті в 7

класі; розвивати логічне, образне мислення та мовлення учнів, уміння працю-

вати в групі, творчі здібності; виховувати інтерес до вивчення літератури.

Очікувані результати: учні знають визначення та характерні ознаки літературознавчих по-

нять, уміють навести приклади, працюють у парах та групах.

Обладнання: літературознавчі словники, аркуші формату А3 (за кількістю груп), фломастери,

м’ячик, фішки для жеребкування та оцінювання.

Ключові поняття: переспів, оригінал, переклад, билина, балада, гіпербола, символ, роман,

історичний роман, пейзаж, оповідання, вірш, повість, образ автора, повість-

феєрія, оповідач, розповідач, детектив, новела, роман, повість, фентезі.

Тип уроку: урок повторення, узагальнення та систематизації знань.

Вид уроку: тренінг.

Перебіг уроку

I. Організаційний етап

Учні сідають у коло на стільці (без парт). Учитель пояснює,що оцінки на цьому уроці

виставляються за кількістю фішок, які учні отримають за свою роботу. Узяв участь

у вправі — отримуєш 1–3 фішки (учитель перед виконанням завдання називає, скільки

фішок можна отримати за його виконання).

II. Ет ап підготов ки учнів до активного

та свідомого засво єння нового матеріалу

;; Повідомлення теми уроку

;; Формулювання разом з учнями цілей та завдань вивчення нового матеріалу

Отже, сьогодні на уроці ми повиннік:

99повторити…

99зрозуміти…

99дізнатися…

99розвинути…

;; Показ практичної значущості матеріалу, мотивація навчальної діяльності

Курс літератури в школі спрямований не тільки на те, щоб

ознайомити учнів із видатними творами світової літератури, але

й щоб навчити їх відрізняти витвори мистецтва від підробок

та ширпотребу, дати ази аналізу художнього тексту. Це неможливо

зробити без знань із теорії літератури. Вони тільки на перший по-

гляд здаються сухими та сірими. Сьогодні ми спробуємо довести,

що теорія літератури — це цікаво.

;; Постановка перед учнями навчальної проблеми

На уроці ми підведемо підсумки нашого навчання в 7 класі,

повторимо та узагальнимо отримані знання, виконуючи творчі завдання.

III. Ет ап повтор ення, узагальнення та систематизації

знань

;; Криголам «Знайомство» (1 фішка за участь)

Учні по колу називають свої імена, додаючи до імені будь-яке

літературознавче поняття, намагаючись не повторюватись. Учитель

починає виконання всіх завдань у колі.

;; «Слово — визначення — приклад — питання» (1 фішка за участь)

Учень називає літературознавче поняття і кидає м’ячик ін-

шому учню (за власним вибором), другий дає визначення цьому по-

няттю і кидає м’ячик третьому, третій наводить приклад і передає

м’ячик четвертому, четвертий ставить питання, пов’язане з цим

поняттям, і передає м’ячик п’ятому, п’ятий відповідає на питання

і отримує право назвати нове слово (якщо учневі важко виконати

завдання, він просто передає м’ячик іншому учаснику).

Після закінчення кожної вправи проводимо короткий аналіз:

чи сподобалась вам вправа, що ви відчували під час її виконання,

чого навчилися.

;; «Малюнок на скелі» (від 0 до 3 фішок залежно від активності;

рівень власної активності учні визначають самі)

Учні по колу називають слова «лічилки» («епічний жанр —

роман», «ліро-епічний жанр — балада», «ліричний вірш») і об’єднуються

в групи.

Групи за 3–4 хвилини повинні намалювати символічний ма-

люнок, що позначає якийсь літературознавчий термін, та проко-

ментувати його.

;; Аналіз вправи

;; «Упізнай мене за ознаками» (2 фішки за участь)

Учні займають свої місця. Вони повинні загадати якесь по-

няття (бажано таке, яке ще не згадувалося протягом уроку), вголос

назвати декілька його ознак, починаючи фразу із займенника «я»

(наприклад, новела: «Я зазвичай невелика за обсягом, завжди не-

сподівано закінчуюсь, мій сюжет має декілька цікавих поворотів»).

Той, хто відгадав поняття (учні піднімають руки, а не викрикують

відповіді), називає ознаки наступного поняття.

;; Аналіз вправи

;; «Рекламне агентство» (від 0 до 2 фішок залежно від активності;

рівень власної активності учні визначають самі)

Учні отримують фішки для жеребкування з написами «ме-

тафора», «символ», «гіпербола», «епітет», знаходять членів своєї

групи та створюють рекламу свого тропу протягом 3–4 хвилин.

;; Аналіз вправи

;; «Творча майстерня» (від 0 до 3 фішок залежно від активності, ступінь власної

активності учні визначають самі)

Учні самостійно вирішують, у якому жанрі вони хочуть тво-

рити (детектив, фентезі, історична проза), знаходять собі однодум-

ців (бажано не менше ніж трьох) і протягом 5 хвилин складають

план, розробляють сюжет майбутнього твору або пишуть невеличке

оповідання в заданому жанрі.

;; Аналіз вправи

і V. З акріплення нового матеріалу

;; Велике коло

Виберіть і продовжте одне з речень на дошці.

1. На уроці я зрозумів (зрозуміла)…

2. Мені було цікаво…

3. Найлегшим для мене було…

4. Якщо порівняти…, то…

5. На уроці мене вразило…

6. Найбільші труднощі я відчув (відчула)…

;; Вправа «Номінації»

Учні по колу говорять своєму сусіду: «Сьогодні, на мою думку, ти переміг у номінації…»

(найрозумніший, найактивніший, оригінальний художник, чарівна усмішка та ін.)

V. Ет ап інформув ання учнів про дом ашнє завдання,

інстру ктаж з його виконання

;; Завдання для всього класу

Переглянути тексти вивчених творів, повторити імена авто-

рів, основні відомості про них.

Категорія: Конспекти уроків із зарубіжної літератури 7 клас (нова програма) | Додав: uthitel (18.03.2018)
Переглядів: 528 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: