Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із зарубіжної літератури 7 клас (нова програма)

Урок № 65 Тема: Образ Меґі — дівчинки, котра любить читати. ЇЇ пригоди й духовне випробування. Порівняння образів підлітків у творах

Урок № 65 Тема: Образ Меґі — дівчинки, котра любить читати. ЇЇ пригоди й духовне

випробування. Порівняння образів підлітків у творах

Мета: проаналізувати образ Меґі, визначити проблеми твору, які розкриваються

через її образ, порівняти образи підлітків у прочитаних творах сучасної лі-

тератури; розвивати логічне мислення та мовлення учнів, уміння працювати

в парі та групі, навички характеристики персонажа; виховувати високі моральні

якості, віру в себе, в добро, любов до книги.

Очікувані результати: учні характеризують образ головної героїні, визначають проблеми

твору, які розкриваються через її образ, порівнюють образи підлітків у про-

читаних творах сучасної літератури; аргументують власні відповіді; працюють

у парах та групах.

Обладнання: ілюстрації до повісті, тексти твору, виставка книжок К. Функе, фотографії письменниці, кадрів з фільму «Чорнильне серце», таблиця «Кола Вена», картки

з питаннями до уроку позакласного читання (за кількістю учнів у класі).

Ключові поняття: проблематика твору, літературний персонаж, характеристика літератур-

ного героя.

Тип уроку: урок формування та вдосконалення навичок і вмінь.

Вид уроку: комбінований.

Перебіг уроку

I. Організаційний етап

II. Ет ап усебічної перевірки знань учнів

;; Перевірка домашнього завдання. Робота в парах

Учень ставить сусіду по парті підготовлені вдома запитання за текстом роману.

Якщо сусід дає правильну відповідь, він отримує картку із запитанням, якщо ні, то

картка залишається у автора питання. Суперечки вирішує вчитель, він же допомагає

замінити або переформулювати некоректні питання. Учень отримує стільки балів,

скільки карток він одержав.

III. Ет ап підготов ки учнів до активної

та свідомо ї робот и на уроці

;; Повідомлення теми уроку

;; Формулювання разом з учнями цілей та завдань уроку

Отже, сьогодні на уроці ми повиннік:

99повторити…

99зрозуміти…

99дізнатися…

99розвинути…

;; Показ практичної значущості роботи на уроці,

мотивація навчальної діяльності

На попередніх уроках ми говорили про героїв сучасної фан-

тастичної літератури, які опиняються в нестандартній та складній

для них ситуації, про те, який шлях вони обирають, щоб гідно

вийти з такої ситуації, про якості характеру, які допомагають

людині долати негаразди, про роль інших людей у виборі героєм

життєвого шляху. Сьогодні перед нами ще одна героїня, яка опи-

няється в ситуації духовного випробування. Чи цікаво вам проана-

лізувати, що допомогло їй вийти з цієї ситуації, узагальнити наші

спостереження над творами сучасної літератури, порівняти героїв

прочитаних творів, зробити висновки про моральні цінності, які

декларують письменники сьогодення?

;; Постановка перед учнями навчальної проблеми

Саме на ці питання ми будемо шукати відповідь, аналізу-

ючи образ Меґі Фольхарт та порівнюючи її з Джорджем Плейтеном

і Софі Хаттер.

IV. Ет ап формув ання та вдосконалення

навичок і вмі нь

;; Пінг-понг

1 учень з 1 варіанта називає рису характеру Меґі, учні з 2 варіанта наводять приклади

(епізоди, вчинки, цитати, висловлювання інших персонажів), що підтверджують сказане

(учні з 1 варіанта можуть тихенько підказувати сусідам по парті). Той учень з 2 варіанта,

який останнім назвав приклад, називає наступну рису характеру. Учитель фіксує риси

характеру на дошці.

Приблизний запис

99 любов до книжок та читання

99 багата уява, творчі здібності

99 особливий талант «оживляти» книги

99 розум, допитливість

99 доброта, здатність на самопожертву

99 любов до батьків та друзів, турботливість

99 рішучість, сміливість, здатність на самостійні вчинки

99 цілеспрямованість

99 рішення стати письменницею

;; Фронтальна бесіда

1. Прочитайте уважно список на дошці. Чи повну характерис-

тику персонажа ми склали? Що б ви хотіли додати до ска-

заного?

2. Крізь яке духовне випробування довелося пройти Меґі? Що

допомогло їй витримати його?

;; Порівняння образів підлітків у творах. Робота в парах. Прийом «Кола Венна»

Джордж

Плейтен

Софі

Хаттер

Меґі

Фольхарт

У місцях перетину кіл учні пишуть спільні риси героїв, у кожному з кіл — відмінні.

;; Підсумкова бесіда

1. Які спільні риси мають герої сучасних фантастичних творів,

які ми прочитали? Чому саме такими рисами наділяють їх

автори? (Це ті риси, як допомагають героям з честю про-

ходити крізь випробування, долати зло та особисті непри-

ємності.) Чи хотіли б ви виховати в собі якісь із цих рис?

Які? Чому?

2. Чи кожен із героїв має свій особливий талант? Чи обов’язково

кожна людина повинна мати особливий талант? Чи всі люди

мають свій талант? Талант заважає чи допомагає в житті?

3. Які моральні цінності сповідують автори творів? Чи згодні

ви з ними? Чому?

V. З акріплення навичок та вмінь

;; Вправа «Захисти свій сенкан»

Складіть сенкан, присвячений будь-якому герою з прочита-

них творів (працювати можна самостійно або в групі з 2–5 осіб)

та захистіть його: поясніть, чому ви обрали саме цього героя

та саме такі характеристики у своїй роботі.

;; Вправа «Пам’ятник літературному герою»

Учні об’єднуються в групи по 3–5 осіб та створюють пам’ятники

літературному герою (героям) будь-якого з вивчених творів

(завмирають у придуманій ними композиції). Кожна група обирає

скульптора, який пояснює концепцію пам’ятника (хто, з якого ма-

теріалу, у якій кольоровій гамі зображений і чому).

;; Рефлексія

;; Письмова відповідь на питання

Після сьогоднішнього уроку мені здається, що такі якості,

як… особливо необхідні в житті.

VI. Ет ап інформув ання учнів про дом ашнє завдання,

інстру ктаж з його виконання

;; Завдання для всього класу

Готуватись до уроку позакласного читання.

Прочитати книгу А. Гавальда «35 кіло надії», підготувати

відповіді на питання:

1. Чому Грегуар ненавидів школу?

2. Розкажіть про стосунки Грегуара з батьками та дідусем.

3. Які риси характеру онука цінував дідусь? Чи згодні ви з ха-

рактеристикою, яку дав хлопцеві дід Леон?

4. Чому дід розсердився, коли Грегуара вдруге вигнали

зі школи?

5. Як Грегуару вдалося стати учнем коледжу Граншан? Що

йому подобалось у цій школі?

6. Як ви вважаєте, чому одужав дідусь?

7. Які моральні уроки виніс для себе герой твору?

8. Які питання у вас виникли після прочитання книги? Які

з них ви хотіли б обговорити в класі?

;; Індивідуальні завдання (за бажанням)

1. Підготувати інформаційне повідомлення про життя та твор-

чість А. Гавальда (1 учень).

2. Підготувати інсценування інтерв’ю з Анною Гавальда.

Категорія: Конспекти уроків із зарубіжної літератури 7 клас (нова програма) | Додав: uthitel (18.03.2018)
Переглядів: 1440 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: