Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із зарубіжної літератури 7 клас (нова програма)

Урок № 15 Тема: Вальтер Скотт як засновник жанру історичного роману. «Айвенго». Історія та художній вимисел у романі «Айвенго»

Урок № 15

Тема: Вальтер Скотт як засновник жанру історичного роману. «Айвенго». Історія та художній вимисел у романі «Айвенго»

 

Мета: ознайомити учнів з життєвим та творчим шляхом Вальтера Скотта, дати по-

няття про особливості історичного роману, продовжувати навчати виділяти

тему, ідею, проблематику твору; розвивати спостережливість, навички логіч-

ного мислення; сприяти вихованню інтересу до творчості В. Скотта.

Очікувані результати: учні знають основні відомості про життя і творчість письменника;

виявляють історичну основу роману «Айвенго», дають визначення поняттю

«історичний роман», доводять, що «Айвенго» — історичний роман.

Ключові поняття: історичний роман, тема, ідея, проблематика твору.

Обладнання: портрет письменника, виставка книжок В. Скотта, ілюстрації до його творів,

тексти роману «Айвенго».

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Вид уроку: комбінований.

Перебіг уроку

I. Організаційний етап

II. Ет ап підготов ки учнів до активного

та свідомого засво єння нового матеріалу

;; Повідомлення теми нового матеріалу

;; Показ практичної значущості вивчення нового матеріалу, мотивація

навчальної діяльності.

;; Слово вчителя

З цього уроку ми починаємо вивчення нової теми «Історичне

минуле в літературі».

Людей завжди цікавить, як жили їхні пращури, що їх захо-

плювало і турбувало багато століть тому, що вони цінували і що

зневажали. Про це можна дізнатися з підручників історії, дослі-

джень науковців, а також найкращих зразків художньої літера-

тури.

Один із них — роман Вальтера Скотта «Айвенго». Запитайте

у своїх батьків, і ви дізнаєтеся, що більшість із них у дитинстві

 

зачитувалися цим твором, хлопчики хотіли бути схожими на від-

важного лицаря Айвенго, а дівчатка — на розважливу й мудру

леді Ровену чи горду та великодушну Ребекку. Що ж так приваблювало

юних читачів у романі? Це ми з’ясуємо, аналізуючи роман

В. Скотта.

;; Формулювання разом з учнями цілей та завдань

вивчення нового матеріалу

1. Про що б ви хотіли дізнатися на сьогоднішньому уроці?

2. На які запитання хотіли б отримати відповідь?

;; Постановка перед учнями навчальної проблеми

;; Створення асоціативного куща

Шотландія Лицарство Історія

В. Скотт

III. Ет ап засво єння нових знань

;; Повідомлення підготовлених учнів про життя і творчість письменника

(див. електронний додаток)

;; Завдання учням

Уважно слухаючи виступи однокласників, виділити основні віхи життя письменника,

а також ознаки історичного роману.

;; Бесіда за прослуханим

1. Що ви дізналися про дитинство В. Скотта?

2. Які риси характеру маленького хлопчика викликали у вас

захоплення?

3. Який внесок зробив В. Скотт у справу збереження та розви-

тку шотландського фольклору?

4. Що належить до творчого доробку письменника?

5. Чому В. Скотта називають батьком історичного роману?

6. Які риси історичного роману ви виділили, слухаючи виступ

останнього учня?

 

;; Теорія літератури

;; Запитання до учнів

1. Який жанр літератури називається романом?

2. Які романи ми з вами вивчали? Якими є особливості цих

творів?

;; Словникова робота

Історичний роман — різновид жанру роману; побудований на історичному сюжеті

епічний твір, який у художній формі відтворює якусь епоху, певний період історії.

Риси істор ичного роману :

  • поєднання історичних фактів з художньою вигадкою;
  • введення історичних осіб поряд із особами вигаданими;
  • вимисел уміщено в часові межі зображеної епохи;
  • історизм (вірність історичній правді, відтворення духу історії, розкриття характерів
  • персонажів відповідно до певного історичного часу).

IV. Ет ап закріплення нового матеріалу

;; Проблемне завдання

Доведіть, що твір В. Скотта «Айвенго» є історичним романом.

;; Дослідницька робота

Визначте тему, ідею, проблематику роману.

;; Рефлексія

1. Чи справдилися ваші очікування від сьогоднішнього уроку?

2. Чи на всі питання, поставлені на початку уроку, ви отримали

відповіді?

V. Ет ап інформув ання учнів про дом ашнє завдання,

інстру ктаж з його виконання

;; Завдання для всього класу

1. Переглянути роман і виділити в ньому картини життя Англії

XII століття.

2. Створити сенкан «Вальтер Скотт».

;; Індивідуальні завдання

Підготувати повідомлення «Історичне тло роману “Айвенго”».

Категорія: Конспекти уроків із зарубіжної літератури 7 клас (нова програма) | Додав: uthitel (30.06.2018)
Переглядів: 22 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: