Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із зарубіжної літератури 7 клас (нова програма) |
Урок № 11 Тема: А . Міцкевич «Світязь». Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі. Фантастичні образи, елементи фольклору у творі Мета: познайомити учнів із життям та творчістю А. Міцкевича, навчати досліджувати художні особливості твору, виділяючи фантастичні елементи та особливості пейзажу; розвивати зв’язне мовлення, логічне мислення, спостережливість; сприяти вихованню інтересу до минулого, патріотичних почуттів. Очікувані результати: учні знають факти біографії А. Міцкевича, уміють виділяти фантас- тичні елементи, дають цитатні відповіді на питання, розуміють роль пейзажу, фантастичних елементів у творі. Ключові поняття: балада, тема, ідея твору, пейзаж, фантастичні елементи. Обладнання: портрет А. Міцкевича, фотографії озера Світязь, ілюстрації до твору. Тип уроку: урок засвоєння нових знань. Вид уроку: урок-дослідження. Епіграф до уроку Писати про А. Міцкевича —значить гово- рити про прекрасне… про справедливість, якої він був жовніром, про обов’язок, якого був героєм, про свободу, якої був апосто- лом, про визволення, якого був вістуном. В. Гюго Перебіг уроку I. Організаційний етап II. Ет ап перевірки дом ашнього завдання ;; Перевірка вивченої напам’ять балади «Рукавичка» ;; Читання та обговорення складених удома сенканів III. Ет ап підготов ки учнів до активного та свідомого засво єння нового матеріалу ;; Повідомлення теми нового матеріалу ;; Формулювання разом з учнями цілей та завдань вивчення нового матеріалу ;; Показ практичної значущості вивчення нового матеріалу, мотивація навчальної діяльності ;; Слово вчителя Перед пам’ятн иком Міцкевичу Ти не як пам’ятник над нами У голубій височині — Ти з нами поруч, наш Адаме, Ідеш в безсмертні наші дні. Ти з Олександром, ти з Тарасом Дивився мудро в даль віків, Тому не поржавіє з часом Ваш вічний вайделотський спів. Ти не лише всесвітній подив, Не тільки слава ти із слав, — Це ж ти «Трибуною народів» Серця народів потрясав! І в час, коли земної кулі Одна єднається сім’я, Лунає у всесвітнім гулі Твоє, Міцкевичу, ім’я! 1. Кому присвячений цей вірш М. Рильського? 2. Чому поет говорить, що ім’я Міцкевича лунає у всесвітнім гулі? ;; Постановка перед учнями навчальної проблеми Сьогодні на уроці ми познайомимося з життям видатного польського поета і його баладою «Світязь», дослідимо художні особливості твору, виділимо фантастичні елементи та визначимо особливості пейзажу в ньому. IV. Ет ап перевірки знань учнів ;; Заслуховування повідомлення про озеро Світязь із розгляданням фотографій (див. електронний додаток) ;; Слово вчителя Існує багато легенд про Світязь, одну з них я пропоную вам послухати. ;; Переказ учнем легенди Вороги напали на прекрасне місто Світязь. Нікому було його обороняти, бо князь зі своєю дружиною пішов допомогти в нерівній боротьбі другові — сусідньому князю. Залишилися в місті лише діди, жінки з дітьми та юна княгиня. Не хотіли волелюбні жителі міста загинути від руки загарбника, жити в неволі, зазнати глуму та знущань. Тому вирішили прийняти смерть. Озеро поглинуло їх, даруючи безсмертя. На воді одразу з’явилися квіти неймовірної краси. Вороги зривали їх, але одразу падали мертві. І досі на во- дах Світязя милується Божим світлом чудове латаття, нагадуючи нащадкам про подвиг простих жінок, про їхню безмежну гордість, про любов до батьківщини. ;; Виразне читання підготовленими учнями балади «Світязь» ;; Бесіда на первинне сприйняття тексту 1. Яке враження справила на вас балада? 2. Чому вона називається «Світязь»? Обґрунтуйте відповідь. 3. У чому різниця між народною легендою та баладою А. Міцкевича? ;; Словникова робота Плужини — маєток поблизу м. Новогрудок. Цирин — містечко поблизу м. Новогрудок. Костьол — Божий храм, церква в поляків. Ксьондз — священик-католик у поляків. Аршин — міра довжини, що дорівнює 72 см. Вої — воїни (архаїзм). Мур — кам’яна огорожа. Шанці — укріплення. ;; Запитання до учнів 1. Хто і чому вирішив пізнати таємницю озера? 2. Про що розповіла піймана князівна? 3. Порівняйте опис озера Світязь і міста Світязь. Чому опис озера більш детальний і об’ємний, ніж опис міста? 4. Хто такий князь Туган? Чи можемо ми назвати його патріотом? 5. Дайте цитатну відповідь на запитання: «Якими рисами ха- рактеру наділяє автор своїх героїв-патріотів?» ;; Робота в парах 1. Визначте тему та ідею твору. 2. За допомогою чого автор зміг утілити свій задум? ;; Дослідження художніх особливостей твору Заповнення таблиці «Фантастичні елементи». Фантаст ичні елемент и Фантастичні герої Фантастичні події Інші елементи ;; Визначення ролі пейзажу 1. Завдяки чому ми змогли уявити місце дії? 2. Що називають пейзажем? 3. Які художні засоби використав автор, щоб показати і красу, і чарівність, і небезпеку природи? 4. У чому особливість пейзажу, створеного А. Міцкевичем у ба- ладі? ;; Робота в парах з ілюстраціями Доберіть уривки з тексту, якими ми могли б підписати ілю- страції. ;; Проблемні питання 1. Чому автор так широко розкриває тему патріотизму у своєму творі? 2. Чому ця балада продовжує хвилювати людей і в наш час? V. З акріплення нового матеріалу ;; Заключна бесіда 1. Що формувало характер поета? 2. Які факти біографії вплинули на творчість А. Міцкевича? 3. Що покладено в основу балади «Світязь»? 4. Які ідеї втілив автор у цьому творі? ;; Інтерактивна вправа «Місткий кошик» (див. електронний додаток) VI. Ет ап інформув ання учнів про дом ашнє завдання, інстру ктаж з його виконання ;; Завдання для всього класу Скласти план балади. ;; Індивідуальні завдання Підготувати повідомлення про життя і творчість Р. Л. Стівенсона, знайти легенди про піктів. | |
Переглядів: 3372 | |
Всього коментарів: 0 | |