Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із зарубіжної літератури 6 клас (нова програма)

УРОК №7 ТЕМА: ВІЧНІ ІСТОРІЇ КОХАННЯ (МІФ ПРО ПІГМАЛІОНА І ГАЛАТЕЮ. МІФ ПРО ОРФЕЯ І ЕВРІДІКУ)

УРОК №7

ТЕМА:   ВІЧНІ ІСТОРІЇ КОХАННЯ (МІФ ПРО ПІГМАЛІОНА І ГАЛАТЕЮ. МІФ ПРО ОРФЕЯ І ЕВРІДІКУ)

Мета: поглиблювати знання учнів з давньогрецької міфології; розвивати в учнів логічне та творче мислення, зв'язне мовлення, навички виразного читання, переказу, аналізу тексту; сприяти вихованню у школярів високих моральних якостей.

Очікувані результати:  учень (учениця) знає зміст міфів про Пігмаліона і Галатею, про Орфея і Еврідіку та розкриває їх загальнолюдське значення; може переказати прочи­тане; визначає основні проблеми, порушені в міфах; характеризує міфологічні образи; робить узагальнення та висновки у процесі аналізу міфів; висловлює власне враження від прочитаного та свої роздуми на морально-етичні теми. Обладнання:  підручник; хрестоматія; книга К. Гловацької «Міфи Стародавньої Греції». Тип уроку:   урок застосування знань, умінь, навичок.

Вид уроку:   комбінований.

Л Кохання — це не що інше, як бажання

щастя іншому.

 

 

Хід уроку

 

І.   ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II.   ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Здійснюється в ході уроку.

III.   АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Е! Перевірка та аналіз учнівських творів на тему «Уявлення давніх греків про світ»

0 Слово вчителя

Упродовж розвитку людства з'явилося багато вічних історій про кохання. Вони всі різні, але спільним у них є те, що найпрекрасніше почуття завжди дає крила для злету, надихає на твор­чість, зігріває під час випробувань і не дає померти, бо завжди сильніше за саму смерть. Тема кохання має місце і в давньогрець­кій міфології.

V.   ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ УРОКУ,

ФОРМУЛЮВАННЯ РАЗОМ 3і УЧНЯМИ МЕТИ .УРОКУ .......

VI.   СПРИЙНЯТТЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

0 Виразне читання міфу «Пігмаліон і Галатея»

0 Бесіда

1. Хто такий Пігмаліон? (Це видатний митець, який жив на острові Кіпр.)

2. Чому Пігмаліон був самотнім? (Бо гордував жінками.)

3. Яким було улюблене заняття Пігмаліона? (Він був гарним різьбярем. У години виснажливої праці Пігмаліон почувався щасливим.)

4. Якою була мета роботи Пігмаліона? (Він хотів вирізьбити жі­ночу постать, таку вродливу, «що подібної і на світі немає».)

5. Хто вплинув на появу в Пігмаліона мрії? (Мабуть, її навіяла богиня кохання Афродіта, яка розгнівалася на гордовитого різьбяра і вирішила його покарати.) •

0 Переказ тексту

Розкажіть,  як Пігмаліон трудився над створенням статуї.

0 Бесіда

1. Чи вдалося Пігмаліонові вирізьбити статую, про яку він мріяв? (Так.)

2. Як ви думаєте, чому митець так по-особливому ставився до свого творіння? (По-перше, це був результат його тривалої і, напруженої праці. А по-друге, богиня Афродіта зробила свою справу і Пігмаліон закохався у статую.)

3. Як у міфові розкривається тема кохання? (Кохання, як і все на землі, є волею богів.)

4. Про що просив Пігмаліон богиню Афродіту в день її свята? (Він просив, щоб його дружиною стала та, що вирізьблена з мармуру.)

5. Як на вашу думку, чому Афродіта виконала досить дивне прохання митця? (Тому що вона довела Пігмаліонові, що коханням не можна нехтувати.)

6. Визначте провідні теми міфу.

0 Інтерактивна гра «Мікрофон»

Висловте думки, які виникли у вас після прочитання міфу про Шгмаліона та Галатею. Чи правильно вчинила Афродіта, ожи­вивши статую?

0 Слово вчителя

Ім'я дружини Пігмаліона не згадується в давніх міфах. Відомо, їцо Галатеєю її назвав французький просвітитель і пись­менник Ж.-Ж. Руссо у своєму творі «Пігмаліон» (1762). Це ім'я носила нереїда (морська німфа, донька бога Нерея) з іншого давньо­грецького міфу, і воно досить часто зустрічалося у творах XVIII ст. про життя пастухів і пастушок.

0 Виразне читання міфу «Орфей і Еврідіка»

0 Бесіда

1. З якої сім'ї походив Орфей? (Матір'ю його була найславніша з-поміж Муз Калліопа, покровителька епічної поезії; бать­ком — річковий бог Еагр. А може, як говорить легенда, його батьком був сам бог Аполлон, покровитель мистецтв, бо він ' дуже ласкаво ставився до юнака і найпершому з людей по­дарував йому кіфару (арфу, ліру).)

2. Чим славився Орфей? (Його спів був таким прекрасним, що замовкали галасливі птахи, вщухали буйні вітри, морські хвилі лагідно лягали на берег, дерева і скелі підступали ближче, щоб послухати той спів, вся природа наче завми­рала.)

3. Що відомо про пригоди Орфея, які він пережив замолоду? (Замолоду він плавав на кораблі «Арго» разом з аргонавтами шукати золоте руно.)

4. Як у міфі розкривається тема фатуму? (Коли прийшов час, Орфей закохався в німфу Еврідіку. Бог шлюбу Гіменей не хо­тів приходити на їхнє весілля, але, зачарований співом Орфея, все ж таки вирішив завітати. Але бог не приніс із со­бою ні урочистих гімнів, ні веселощів, ні щасливих прикмет.

Навіть смолоскип його не розгорався, а тільки чадив їдким димом. Це все віщувало неминучу біду, яка й трапилася не­забаром.)

5. Що сталося з Еврідікою? (Граючись на березі струмка разом з іншими німфами, Еврідіка забігла у високу траву і нена­роком наступила ногою на змію. Юна німфа померла від отруйного укусу.)

0 Переказ тексту

Розкажіть про те, як Орфей переживав смерть Бврідіки.

0 Творче завдання

Створіть малюнок душі Орфея, який переживає смерть своєї коханої.

В Бесіда

1. Знайдіть у тексті опис царства мертвих. Які кольори в ньому переважають?

2. Чому Орфей вирішив спуститися до царства мертвих? (Щоб повернути свою померлу кохану.)

3. Хто вартував вхід до царства мертвих? (Лютий і підступний пес Цербер.)

4. Як ви розумієте слова Орфея, звернені до володарів підзем­ного царства — Аїда й Персефони: «Ви добре знаєте, яку владу має кохання, адже, якщо правду кажуть старовинні байки, вас обох теж поєднало кохання»? (Орфей натякає Аїдові й Персефоні на їхню історію кохання, відому з міфу про Деметру та її доньку.)

5. Як Орфей зміг умовити невблаганного Аїда відпустити Еврідіку? (Своїм співом він розтопив серця усіх жителів царства мертвих.)

6. Яку умову поставив брфеєві Аїд? (Орфей не повинен озира­тися, доки не вийде з Еврідікою на поверхню. Інакше німфа назавжди щезне.)

7. Що змусило Орфея озирнутися? (Він відчував холод тіла дру­жини і не розумів, чому вона досі крижана. Він переживав, що кохана ніколи не оживе.)

8. Як ви думаєте, чому Харон відмовився вдруге перевезти Орфея до підземного царства, щоб той був разом з Еврідікою? (Тому що Орфеєві судилася інша смерть. Такою була воля богів.)

0 Переказ тексту

1. Розкажіть, яким було життя Орфея після повернення на землю.
2. Як помер Орфей?

3. Як була збережена пам'ять про Орфея?

0 Запитання до учнів

Що об'єднує "міфи про Пігмаліона і Галатею, Орфея та Еврідіку? ;.

Коментар учителя

Міфи, які ми розглянули сьогодні на уроці, об'єднані темою вічного, нездоланного кохання.

Для давніх греків кохання було частиною долі, його розуміння було зовсім іншим, ніж у сучасних людей. Воно тісно пов'язувалося з призначенням людини, на землі. Саме любов, на думку давніх греків, була рушійною силою життя, основою всього живого, най­більш величною і довершеною силою.

0 Слово вчителя

Образи Орфея та Еврідіки були дуже популярними в античні часи: до нас дійшли їх зображення на вазах, фресках тощо. Історія їхнього кохання впродовж століть надихала драматургів (Есхіл, Евріпід), художників (П. П. Рубенс), скульпторів (О. Роден), ком­позиторів (Ф. Ліст, Й. Гайдн, Ж, Оффенбах, І. Стравінський). Сьогодні «Орфеями» називають талановитих співаків і му­зикантів.

Коментар учителя

У сучасній мові закріпилося багато висловів, пов'язаних із міфологією давніх греків. У переносному значенні вони широко вживаються в літературі та розмовному мовленні. Титанічна боротьба — напружена боротьба.

Танталові муки — страждання, викликані спогляданням бажаного й усвідомлен­ням неможливості досягнути його.

Сізіфова праця — надзвичайні зусилля, які не дають результатів; щось непо­сильне.

Нитка Аріадни — дороговказ; те, що допомагає знайти вихід зі складної ситуації.

Троянський кінь — хитрощі, підступні методи боротьби.

Ахіллесова п'ята — вразливе місце.

' Яблуко розбрату — предмет суперечок, причина ворогування.

VIII.   ОГОЛОШЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Прочитати міфи Давньої Індії (про .створення світу, про створення ночі, про потоп). Творче завдання: створити ілюстрації до вивчених давньогрецьких міфів.

VII.   ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ, НАВИЧОК

Категорія: Конспекти уроків із зарубіжної літератури 6 клас (нова програма) | Додав: uthitel (27.06.2018)
Переглядів: 15 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: