Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із зарубіжної літератури 6 клас (нова програма)

УРОК №5 ТЕМА: ПРЕКРАСНА МРІЯ ПРО НЕБО (МІФ ПРО ДЕДАЛА ТА ІКАРА)

УРОК №5

ТЕМА:   ПРЕКРАСНА МРІЯ ПРО НЕБО (МІФ ПРО ДЕДАЛА ТА ІКАРА)

Мета:   поглибити знання учнів про давньогрецьку міфологію, її тематику; ознайомити учнів зі змістом міфу про Дедала та Ікара; розвивати в учнів творче мислення, навички виразного читання, переказу, аналізу тексту; виховувати у школярів прагнення до мрії.

Очікувані результати: учень (учениця) знає зміст міфу про Дедала та Ікара і розкриває його загальнолюдське значення; може переказати прочитане; визначає основні проблеми, порушені в міфі; характеризує міфологічні образи; називає твори мистецтва, у яких втілений сюжет міфу.

Обладнання:  підручник; хрестоматія; книги М. Куна «Легенди і міфи Стародавньої Греції», К. Гловацької «Міфи Стародавньої Греції»; репродукція картини П. Соколова «Дедал прив'язує крила Ікару»; запис пісні «Зову Икара» (рос. мовою) у ви­конанні С. Ротару та обладнання для його відтворення.

Тип уроку:   урок застосування знань, умінь, навичок.

Вид уроку:   комбінований.

Мрії надають світові інтерес і сенс.

А. Франк, французький письменник

І.   ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II.   ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Здійснюється в ході уроку.

III.   МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

0 Проблемні запитання

1. Як ви думаєте, чи потрібна людині мрія?

2. Якими бувають мрії?

0 Слово вчителя

Люди завжди про щось мріяли. Мрії, звичайно, у всіх різні. Це залежить від самої людини, від її прагнень і бажань, її прин­ципів. Але вічним є нестримне прагнення до чогось невідомого, щоб пізнати його.

Багато хто вважає, що найбільшою мрією людства завжди було небо. Як піднятися у безкінечну небесну блакить — ось що в усі часи хвилювало людей.

IV.   ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ УРОКУ,

ФОРМУЛЮВАННЯ РАЗОМ З УЧНЯМИ МЕТИ УРОКУ

V.   СПРИЙНЯТТЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

0 Бесіда

1. Ким був Дедал? (Найвизначнішим ученим, скульптором і архітектором міста Афіни.)

2. У чому виявлялася майстерність Дедал а? Підтвердьте цита­тами з тексту.

3. Хто такий Тал? (Це племінник Дедала і його учень.)

4. Чому Дедал був змушений утекти на Крит? (Бо його звину­ватили у вбивстві Тала.)

5. Згадайте, в якому міфові вже згадувався острів Крит? (У міфі про Геракла та критського бика.)

6. Як Дедал віддячив критському цареві Міносу за притулок? (Він побудував на острові знаменитий палац Лабіринт із такими заплутаними ходами, що, раз увійшовши в нього, неможливо було знайти вихід. У цьому палаці цар Мінос за­мкнув жахливого Мінотавра — потвору з тілом, людини і го­ловою бика.)

1. Як жилося Дедалові на острові? (Він тужив за батьківщи­ною і прагнув утекти, бо почувався на Криті рабом.)

0 Переказ тексту

Розкажіть, як Дедал готувався до втечі з Криту.

$£3 Робота з репродукцією картини П. Соколова «Дедал прив'язує крила Ікару»

1. Який епізод міфу змалював художник? (Підготовку Дедала й Ікара до польоту.)

2. Якими зображено Дедала і Ікара? (Дедал зосереджений, а Ікар ледь посміхається. Він іще дитина і тому сприймає все як цікаву пригоду.)

3. Які кольори переважають на полотні? (Удалині видніеться синє небо (символ мрії), а біля героїв переважають коричневі кольори скель (символ переживань). Цей контраст допома­гає передати напруженість моменту.)

0 Бесіда

І. Яку настанову дав Дедал своєму синові перед польотом? Зачитайте з тексту.

2. Ким здалися Дедал і Ікар тим, хто бачив "їх політ? (Богами. Адже вони зробили те, що в давні часи було неможливим для людей.)

3. Чи дослухався Ікар до порад свого батька? (Ні, йому весь час хотілося злетіти якнайвище.)

4. Якими були наслідки непослуху Ікара? (Ікар злетів дуже високо, близько до сонця. Палюче світило розтопило віск, що скріплював пера крил, пера повипадали і розлетілися. Ікар упав зі страшної висоти в море й загинув у його хвилях.)

5. Як люди увіковічнили пам'ять про Ікара? (Острів, до берегів Якого прибило тіло Ікара, стали називати Ікарія.)

0 Слово вчителя

За версією міфу, Ікар був першою людиною, що піднялася в небесну вись. Він став уособленням нестримного прагнення до чогось нового, до високої мрії.

Образи Дедала й Ікара завжди вабили художників (П. Брейгель «Пейзаж із падінням Ікара», Е. Фукс «Дедал і німфа», А. Канова «Дедал і Ікар», Д. Піола «Дедал і Ікар»). Мотиви цього міфу ма­ють місце у творчості письменників Й. В. Ґете, В. Брюсова («Дедал

і Ікар»), М. Вороного («Ікар»); композиторів І. Маркевича, П. Санкана.

\

0 Робота із записом пісні «Зову Икара» (рос. мовою) у виконанні С. Ротару

(слова Р. Рождественського, музика Ю. Сеульського)

1. Які риси Ікара прославляються в сучасній пісні?

2. Що уособлює в пісні Ікар?

0 Переказ тексту

Розкажіть, якою була подальша доля Дедала.

0 Проблемні запитання

1. Як відомо, славу Дедалу принесли не його статуї та винаходи, а саме зроблені ним крила. Як ви думаєте, чому?

2. Чому за сюжетом Ікар загинув? Невже не можна було в міфі залишити його живим? (Люди повинні пам'ятати, що той, хто прагне до мрії, може загинути.)

VI.   ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ. НАВИЧОК

0 Запитання до учнів

1. Як ви думаєте, який виховний момент міститься у міфі про Дедала й Ікара?

2. Що було незвичним для вас у цьому міфі?Цій темі присвячено давньогрецький міф про Дедала й Ікара.

0 Літературна гра «Повторіть міфи»

1. Ким був Прометей? (Титаном.)

2. Хто прикував Прометея до скелі? (Бог ковальства Гефест.)

3. Скільки подвигів здійснив Геракл? (Дванадцять.)

4. Якому цареві служив Геракл? (Еврисфею.)

5. Звідки родом 6*ув Дедал? (З Афін.)

6. Куди Дедал втік з Афін? (На острів Крит.)

7. Як називається острів, названий на честь Ікара? (Ікарія.)

VII.   ОГОЛОШЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Підготувати повідомлення на тему «Образи Деметри й Персефони в мистецтві». Написати міні-твір на тему «Чого навчає міф про Дедал а та Ікара?». Прочитати міфи «Нарцис», «Деметра і Персефона».

 

Категорія: Конспекти уроків із зарубіжної літератури 6 клас (нова програма) | Додав: uthitel (27.06.2018)
Переглядів: 3348 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: