Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із зарубіжної літератури 6 клас (нова програма)

УРОК №12 ТЕМА:ПОЗАКЛАСНЕ ЧИТАННЯ. «ВОНИ СПРАВЖНІ ДРУЗІ...» (ПОВІСТЬ Г. ТРОЄПОЛЬСЬКОГО «БІЛИЙ БІМ ЧОРНЕ ВУХО»)

УРОК №12 ТЕМА:ПОЗАКЛАСНЕ ЧИТАННЯ. «ВОНИ СПРАВЖНІ ДРУЗІ...» (ПОВІСТЬ Г. ТРОЄПОЛЬСЬКОГО «БІЛИЙ БІМ ЧОРНЕ ВУХО»)

 

Мета: ознайомити учнів із біографією і творчістю російського письменника Г. Троєпольського; дати поняття про анімалістичну прозу; поглиблювати в учнів навички переказу, аналізу тексту; сприяти розвиткові читацького кругозору школярів; виховувати добрі почуття до «братів наших менших».

Очікувані результати: учень (учениця) знає зміст твору, переказує окремі його епізоди; засвоїв(-ла) поняття «анімалізм в літературі»; висловлює власні судження про поведінку та вчинки героїв твору.

Обладнання: портрет Г. Троепольського; тексти повісті «Білий Бім Чорне Вухо» (в оригіналі або в перекладі на вибір учителя); словник літературознавчих термінів; кадри з фільму-С. Ростоцького «Білий Бім Чорне Вухо» (1977); фото пам'ятника Біму ¥ Воронежі.

урок позакласного читання, комбінований.

Тип уроку: Вид уроку:

Хід уроку

І,   ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II.   ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Здійснюється в ході уроку.

III.    МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

0 Слово вчителя

Про тварин написано багато творів. І це не дивно, адже тва­рини супроводжували людину з давніх-давен, були їй вірними, допомагали, захищали, рятували. У літературі навіть існує цілий жанр, присвячений тваринам,— анімалістичний.

0 Словникова робота

Анімалізм (від латин, апітаї — жива істота) — напрям мистецтва (живопису, скульптури, літератури), основним об'єктом зображення якого є тварини. Яскравими прикладами анімалізму в літературі вважаються фольклорні твори, передусім казки про тварин і птахів, байки, прозові та поетичні твори («Капітанка» А. Чехова, «Пісня про со­баку» С. Єсеніна, «Біле Ікло» Дж. Лондона, оповідання Е. Сетон-Томпсона та багато інших).

0 Слово вчителя

Одним із письменників, який писав анімалістичну прозу, був російський автор Гаврило Миколайович Троєпольський.

IV.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ,

ФОРМУЛЮВАННЯ РАЗОМ З УЧНЯМИ МЕТИ уроку

V.   СПРИЙНЯТТЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 0

Повідомлення учнів про життя і творчість Г. Троєпольського

0 Бесіда

1. Яке враження справила на вас повість Г. Троєпольського «Білий Бім Чорне Вухо»?

2. Що вам відомо про Біма?

3. Знайдіть у тексті повісті опис Біма. Зачитайте.

4. Якими були стосунки Біма з господарем? Що відомо про цю людину? (Хазяїн Біма, Іван Іванович, був письменником. Він узяв Біма, коли тому виповнився місяць, годував його молоком із, пляшки, допомагав цуценяті пізнавати світ. Незабаром вони стали нерозлучнимц друзями.)

5. Хто був ворогами Біма? (Гість, голова будинкового комітету і дуже зла Тітка.)

6. Як Бім вирізняв друзів Івана Івановича? (Якщо хазяїн про­стягав руку гостеві, значить, то був друг, а якщо ні — про­сто людина. Пізніше Бім навчився розрізняти людей за по­глядом хазяїна.)

7. У чому полягала «наївність Біма»?

0 Проблемне запитання

Дослідники творчості Г. Троєпольського часто пишуть про те, що повість «Білий Бім Чорне Вухо» можна вважати підручником із собаківництва. Чи згодні ви із цією думкою? Аргументуйте свою відповідь.

0 Переказ тексту

Розкажіть, як Іван Іванович дресирував Біма. .

0 Бесіда

1. Яке лихо сталося з Іваном Івановичем? (Він захворів. Іван Іванович був фронтовиком, і осколок, що залишився з вій­ни, за його словами, «підповз під серце». «Швидка допомога»

забрала чоловіка до лікарні. А потім Івана Івановича від правили до Москви на операцію.)

2. Який наказ хазяїн дав собаці, коли від'їжджав до Москви? («Чекати, хлопчику. Чекати».)

0 Творче завдання         *

Від імені Біма розкажіть про його почуття, переживання після того, як хазяїна забрала «швидка допомога».

0 Переказ тексту

Розкажіть, що довелося пережити Бімові після того, як він залишився сам.

0 Перегляд та аналіз уривку з фільму С. Ростоцького «Білий Бім Чорне Вухо»

(на вибір учителя)

0 Бесіда

1. Що вам відомо про Лохматку? (Це собака, яку зустрів Бім і яка піклувалася про нього, коли він був хворим.)

2. Назвіть друзів, які з'явилися в. Біма серед людей. (Сте­панівна, Дата, Толик, онука Степанівни Люся, Семен Петрович.) ,

3. Як ви думаєте, хто винен у смерті Біма?

4. Як Іван Іванович зберіг пам'ять про Біма? (Він завів маленьке цуценя і назвав його Бімом.)

0 Робота з текстом

І. Прочитайте ліричний відступ про читача-друга (кінець де­в'ятого розділу). Поділіться своїми роздумами про про­читане.

2.У дванадцятому розділі розповідається про боротьбу Біма за життя і про собачу мужність. Проаналізуйте уривок від слів «О велика мужність і довготерпіння собаче!» до слів «...виявиться довіра і доброта до нещасного, самотнього, за­бутого собаки із чистим серцем». Як ви розумієте прочитане?

3. Проаналізуйте вчинки людей і собак у повісті. Як ви думаєте, чиї благородніші? Підтвердьте прикладами з тексту.

0 Завдання учням

1. Прочитайте вірш С. Єсеніна «Пісня про собаку».

2. Сформулюйте, як цей вірш перегукується з повістю Г. Троє-польського «Білий Бім Чорне Вухо».

0 Робота з фотографією пам'ятника Біму

Розгляньте фото пам'ятника Бімові, який встановлено и 2010 р. у місті Воронежі. Яким зображено Біма? Чи таким ви його собі уявляли?

0 Запитання до учнів

В американських коледжах повість «Білий Бім Чорне Вухо» входить до обов'язкової програми зі світової літератури. Як ви ду­маєте, чому?

VI.   ЗАСТОСУВАННЯ| ЗНАНЬ, УМІНЬ, НАВИЧОК

0 Бесіда

1. Подумайте, які проблеми піднімає автор у своїй повісті.

2. Дайте визначення поняттю «анімалізм».

3. У чому, на вашу думку, полягає особливість анімалістичної прози?

VII.   ОГОЛОШЕННЯ ДОМАШНЬОГОІ ЗАВДАННЯ

Підготувати повідомлення про Езопа. Прочитати байки Езопа «Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня», «Крук і Лисиця», «Мурашки і Цикада».

Категорія: Конспекти уроків із зарубіжної літератури 6 клас (нова програма) | Додав: uthitel (27.06.2018)
Переглядів: 1241 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: