Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із зарубіжної літератури 5 клас (нова програма) |
Мета:з’ясувати морально-філософський аспект твору; поглиблювати вміння аналізу епічного тексту; розвивати навички виразного читання, усного зв’язного мовлення;виховувати високі морально-етичні якості учнів. Обладнання: тексти роману «Поліанна» в перекладі Богдана Гора; виставка дитячих малюнків, запис музики Поля Моріа.
Хід уроку
І. Оголошення теми, мети і завдань уроку. ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. 1. Розкажіть епізод із прочитаних розділів, який запам’ятався найбільше, і чому ви виділили його для себе? 2. Творче завдання - Опишіть портрет Поліанни.
ІІІ. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу. 1. Завдання для учнів. Учитель пропонує класу скласти «асоціативне коло» рис вдачі Поліанни ( а. добра б. кмітлива в. фантазерка г. оптимістка д. милосердна е. мужня є. доброзичлива ж. життєрадісна з. дружелюбна к. мрійна ) - Подумайте, як дівчина долала навколишнє зло (своєю добротою, багатою фантазією, силою духу, «грою в радість») 2. Робота з текстом. Аналіз окремих розділів. 3. Усний переказ улюбленого епізоду роману від імені одного з героїв. 4. Вступне слово вчителя За жанром твір «Поліанна» - роман, у якому розповідається про долю одинадцятирічної дівчинки, котру взяла на виховання багата тітка лише з «почуття обов’язку». 5.Словникова робота (учні ведуть запис у зошитах) 1) Роман – один із жанрів художньої літератури, прозовий твір, місткий за обсягом, складний за будовою, в якому широко охоплено важливі проблеми, життєві події, розкрито історії багатьох персонажів протягом значного проміжку часу. 2) Характерні ознаки роману:
6. Робота з таблицею. - Порівняти ознаки роману і повісті.
ІV. Закріплення знань, умінь та навичок. 1. Заповніть прогалини в історії Поліанни
1) Переїзд Поліанни до тітки 2) (Гра) 3) Знайомство з мешканцями містечка 4) Нещасний випадок 5) (Візити друзів) 6) (Лікування Поліанни) 7) Лист від Поліанни 2. Запитання для контролю.
1. Визначте тему, ідею роману. Тема – розповідь про долю одинадцятирічної дівчинки, котру взяла на виховання багата тітка лише з «почуття обов’язку». Ідея – порушення широкого кола важливих суспільних, моральних і сімейних проблем сучасності. V. Домашнє завдання 1.Повторити зміст основних епізодів роману. 2.Підготуватися до написання переказу. VІ. Підбиття підсумків уроку Учням пропонується на вибір одне з речень, яке потрібно продовжити: - Мені найбільше сподобалося … - Для мене було новим … - Я обов’язково хочу … - І найкраще, на мою думку, працювали … | |||||||||||||||
Переглядів: 667 | |
Всього коментарів: 0 | |