Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із зарубіжної літератури 5 клас (нова програма) |
Мета: допомогти учням усвідомити істини, що утверджує автор через образи своїх героїв; визначити рівень художньої майстерності автора; розвивати навички виразного читання, переказу великого епічного твору, його аналізу, характеристики героїв; виховувати почуття відповідальності за свої вчинки і за їх наслідки, прагнення до самовиховання та самовдосконалення. Обладнання: портрет письменника, ілюстрації до твору. Теорія літератури: повість, герой літературного твору, портрет, пейзаж, художні засоби. Хід уроку І. Мотивація навчальної діяльності школярів - Так уже склалося, що людині в житті часто доводиться робити вибір між злом і добром, правдою та неправдою, сміливістю та боягузтвом. Байдужість та замовчування нерідко схиляє шальку терезів у бік неправди, несправедливості. Томові Сойєру і його товаришам також не раз доводилося робити вибір. І, необхідно визнати, - чинили вони найчастіше сміливо, благородно, перемагаючи власні образи та страх, виявляючись справжніми друзями. Ось саме про це ми й вестимо на уроці розмову. ІІ. Оголошення теми та мети уроку ІІІ. Актуалізація опорних знань 1. Виконання клоуз-тестів Продовжити речення. (можна виконувати у письмовій формі, кожна правильна відповідь два бали.) 1) Том прийшов додому, мов чорна хмара… (бо Беккі демонстративно приділяла увагу Альфреду, розглядаючи з ним книжку). 2) Тітка Поллі сказала, що пробачила б Томові тепер хоч і мільйон гріхів, … (тому що дійсно в кишені куртки знайшла записку Тома про те, що вони не втонули, а пішли в пірати). 3) Учитель містер Доббінс постійно читав книгу «Анатомію», тому що… (його заповітною мрією було стати лікарем). 4) Том відбув покарання за зіпсований підручник, не дуже всім тим переймаючись, тому що … (думав, що, може,сам це випадково ц зробив, бешкетуючи в класі з товаришами). 5) У Беккі був зацькований і безпорадний вираз обличчя, як у кроля, на якого було націлено рушницю, тому що … (вона гадала, що Том викриє її провину). 6) Том без жодного звуку витримав найжорстокіше покарання від учителя за пошкоджену книжку, бо … (знав, що на нього чекає вдячність Беккі) Сприйняття і засвоєння навчального матеріалу 1. Словникова робота за запитаннями учнів 2. Евристична бесіда, виконання завдань пошуково-дослідницького характеру Замініть синонімами (близькими за значеннями словами) вирази, ужиті в повісті. Нечисте сумління – (безсовісність); відпустити язика з припони – (заговорити); забігти світ за очі – (сховатися, опинитися далеко); усі очі прикипіли – (усі уважно, із здивуванням подивилися); затамувати подих – (замовкнути, чекаючи чогось несподіваного); ловити кожне слово – ( слухати уважно); уся праця – собаці під хвіст – (даремна праця); жижки дрижать – (боїться); лізти чортові в зуби - (наражатися на небезпеку).
V. Закріплення знань, умінь та навичок 1. Розставте епізоди в хронологічному порядку
2. Розкажіть повір’я про те, де знаходяться скарби і як їх шукати. Які повір’я є у вашій місцевості? VI. Домашнє завдання Прочитати розділ ХХVI (с. 26 – 30), навчитися переказувати, характеризувати героїв, визначати художні засоби. VII. Підбиття підсумків уроку Інтерактивна вправа «Мікрофон» Учням пропонується закінчити одне із речень:
| |||||
Переглядів: 664 | |
Всього коментарів: 0 | |