Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із всесвітньої історії 6 клас (нова програма)

Уроки № 45—46 Господарювання та повсякденне життя у Стародавній Греції. Жінка та сім’я в Афінському полісі

Уроки № 45—46

Господарювання та повсякденне життя у Стародавній Греції. Жінка та сім’я в Афінському полісі

Мета уроку: ознайомити учнів із господарюванням та побутом у Стародавній Греції, поглибити й систематизувати знання про Спарту; розкрити становище жінки в сім’ї; розвивати вміння порівнювати повсякденне життя в Спарті та Афінах; розвивати вміння аналізувати, порівнювати, висловлювати власну думку; сприяти формуванню навичок самостійної роботи.

Обладнання: підручник, ілюстративний матеріал.

Тип уроку: комбінований.

Основні терміни і поняття: лікей, гімнасії, амфора, хітон.

Очікувані результати: учні зможуть: застосовувати та пояснювати на прикладах поняття: «лікей», «гімнасії», «амфора», «хітон»; описувати повсякденне життя і традиції афінян, становище жінки; порівнювати повсякдення Спарти й Афін, спосіб життя і виховання спартанців та афінян; характеризувати розвиток культури Греції класичної доби; висловлювати судження про особливості побуту в Афінському полісі.

  • Організаційний момент
  • Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу

План вивчення нового матеріалу

  1. Господарське життя.
  2. Рабство у Греції.
  3. Дозвілля.
  4. Одяг і мода.
  5. Житло і предмети побуту.
  6. Становище жінки.
  7. Афінська сім’я.
  8. Виховання.

Учитель повідомляє учням, що протягом уроку вони складатимуть тезові таблиці за розповіддю вчителя до кожного пункту плану уроку. Перш ніж розпочати свою розповідь за окремою темою, учитель креслить на дошці таблицю і вказує критерії, на які учні мають звернути увагу, заповнюючи її.

  1. Господарське життя

Слово вчителя

(Розповідь учителя ґрунтується на матеріалі таблиці та супроводжується демонструванням відповідних ілюстрацій за темою.)

Критерії

Зміст

Ґрунт

Кам’янистий

Хліборобство

Низький рівень розвитку, зерно завозилося з колоній. Вирощували: ячмінь

Інші культури

Виноград, маслини, плодові дерева, овочі (цибуля, часник, капуста), зелень, інжир

Спеціалізація

Оливкова олія та вино

Тваринництво

Не поширено. Розводили овець, кіз, биків, віслюків, мулів

Ремесло

Металургія та металообробка. Ковальство, гончарство (виробництво амфор, піфосів для перевезення вина, олії, зерна; виготовлення святкового та столового посуду, теракотових статуеток, облицювальної плитки, світильників, водопровідних та каналізаційних труб тощо)

Торгівля

Торговельний порт — Пірей

 

Запитання

  1. У чому особливість гончарства греків?
  2. Як впливала спеціалізація господарства греків на їхні традиції?
  3. Рабство у Греції

Запитання

  1. Чим відрізнялося становище рабів у Спарті та Афінах?
  2. Чим це можна пояснити?
  3. Дозвілля

Запитання

  1. Чим відрізнялося дозвілля аристократів від дозвілля демосу?
  2. Які елементи дозвілля вирізняють греків із-поміж інших народів того часу?
  3. Одяг і мода

Запитання

  1. Про що свідчить існування моди у Стародавній Греції?
  2. Чим зумовлено існування моди?
  3. Житло і предмети побуту

Запитання

Про що найбільше піклувалися греки, облаштовуючи своє житло?

  1. Становище жінки

Запитання

  1. Які жінки були більш обізнані із суспільним життям — заможні чи бідні? Чому?
  2. Чому жінка з незаможної родини мала більше підстав виходити на вулицю, ніж жінка із заможної сім’ї?
  3. Афінська сім’я

Запитання

  1. Яка різниця в сімейних традиціях між Спартою та Афінами?
  2. Чим це зумовлено?
  3. Виховання

Запитання

Які переваги та недоліки мало виховання в Афінах?

ІІІ. Закріплення та систематизація вивченого матеріалу

Робота з термінами і поняттями

Дайте визначення таких понять: амфора, гінекей, гімнасія, ефес, лікей, перипатос, трапеза, хітон.

Запитання

  1. Які елементи і звичаї господарського життя та побуту дійшли до нашого часу? Які з них ми використовуємо в повсякденному житті?
  2. Що схожого та відмінного між побутом у Спарті та Афінах?
  1. Домашнє завдання

Опрацюйте відповідний матеріал підручника.

 

Категорія: Конспекти уроків із всесвітньої історії 6 клас (нова програма) | Додав: uthitel (08.03.2018)
Переглядів: 468 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: