Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із всесвітньої історії 6 клас (нова програма)

Урок № 58 Римська республіка у V—I cт. до н. е.

Урок № 58

Римська республіка у V—I cт. до н. е.

Мета уроку: сформувати уявлення про особливості влади часів Римської республіки, шляхи підкорення областей Апеннінського півострова; розвивати вміння аналізувати способи боротьби патриціїв за владу; порівнювати правління в Греції та Римі, пояснювати унікальність правління в Римі; робити висновки та узагальнення щодо посилення могутності Риму; систематизувати знання про форми правління в стародавньому світі; працювати з текстом підручника, складаючи під контролем учителя опорні конспекти, таблиці; виховувати повагу до політичної культури Стародавнього Риму.

Обладнання: підручник, стінна карта, роздавальний матеріал, атлас, контурна карта.

Основні терміни і поняття: республіка, патриції, плебеї, сенат, консул, народний трибун, вето, легіон, коміції, народні трибуни, магістрат.

Тип уроку: комбінований.

Дати: 509 р. до н. е. — встановлення республіки, 494 р. до н. е. — початок боротьби патриціїв та плебеїв, 390 р. до н. е. — захоплення Риму галлами, 290 р. до н. е. — початок боротьби за Тарент.

Очікувані результати: учні зможуть: називати хронологічні межі Римської республіки; показувати на карті Апеннінський півострів, римські провінції доби Республіки; застосовувати та пояснювати на прикладах поняття: «республіка», «патриції», «плебеї», «сенат», «консул», «народний трибун», «вето», «легіон», «коміції», «магістрат»; описувати військові можливості римського легіону; визначати характерні риси суспільного устрою Римської республіки; порівнювати становище патриціїв та плебеїв, характеризувати способи досягнення плебеями своїх прав; порівнювати правління в Греції та Римі; характеризувати особливості республіканського устрою в Римі; оцінювати внесок Риму республіканської доби в історію людства.

  1. Організаційний момент
  2. Актуалізація опорних знань та вмінь

Завдання

  1. Поясніть, яких подій стосуються наведені дати.

1) VIII—VII ст. до н. е. (Заснування грецьких колоній в Італії)

2) 753 р. до н. е. (Заснування міста Рим)

3) 509 р. до н. е. (Утворення республіки в Римі)

  1. Назвіть море, яке омиває Італію та Єгипет. (Середземне)
  2. Назвіть моря, які омивать Італію та Грецію. (Адріатичне, Іонічне)
  3. На які класи поділялося населення Стародавнього Риму? Подайте відповідь у вигляді схеми.

III. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу

План вивчення нового матеріалу

  1. Боротьба патриціїв і плебеїв у Римській республіці.
  2. Організація влади і суспільства за часів Римської респуб­ліки.
  3. Організація римського війська за часів республіки.
  4. Підкорення Римом Італії.
  5. Боротьба патриціїв і плебеїв у Римській республіці

Завдання

Зробіть висновок про боротьбу плебеїв із патриціями за свої права.

  1. Організація влади і суспільства за часів Римської республіки

Робота з підручником

Учні опрацьовують відповідний матеріал підручника, після чого вчитель організовує обговорення за запитаннями.

  1. У який спосіб приймалися закони?
  2. Хто такий кандидат?
  3. Які функції магістрату?
  4. Чи зберегли консули елементи царської влади?
  5. Який орган мав вищу владу та зберіг аристократичні функції?
  6. Який орган влади загрожував існуючому ладу?
  7. Який орган влади мав право ветувати рішення всіх органів влади і був центральним?
  8. Організація римського війська за часів республіки

Прийом «Уявний мікрофон»

  1. Які умови потрібні для завоювання інших країн?
  2. Пригадайте, що робив Філіпп для підкорення грецьких полісів.
  1. Закріплення та систематизація вивченого матеріалу

Тестові завдання

  1. Розташуйте події у хронологічній послідовності.

А встановлення республіки

Б завоювання Апеннін

В напад галлів на Рим

Г проведення військової реформи

Відповідь: А В Г Б.

  1. Установіть відповідність між поняттями та їх визначеннями.

1 коміції

2 магістрат

3 народний трибун

А уряд

Б представник, обраний народом для захисту його інтересів

В найвища державна посада в Римі

Г Народні збори

 

Відповідь: 1Г 2А 3Б.

Робота з картою

Позначте на карті області, підкорені римлянами, у хронологічному порядку їх завоювання.

Запитання

  1. Що було спільного і відмінного у грецького поліса та Римської республіки?
  2. Від чого залежав успіх римлян у підкоренні інших народів?
  3. Які елементи римської демократії є важливими для сучасності?
  1. Домашнє завдання

Опрацюйте відповідний матеріал підручника.

 

Категорія: Конспекти уроків із всесвітньої історії 6 клас (нова програма) | Додав: uthitel (08.03.2018)
Переглядів: 665 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: