Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із всесвітньої історії 6 клас (нова програма) |
Урок № 58 Римська республіка у V—I cт. до н. е. Мета уроку: сформувати уявлення про особливості влади часів Римської республіки, шляхи підкорення областей Апеннінського півострова; розвивати вміння аналізувати способи боротьби патриціїв за владу; порівнювати правління в Греції та Римі, пояснювати унікальність правління в Римі; робити висновки та узагальнення щодо посилення могутності Риму; систематизувати знання про форми правління в стародавньому світі; працювати з текстом підручника, складаючи під контролем учителя опорні конспекти, таблиці; виховувати повагу до політичної культури Стародавнього Риму. Обладнання: підручник, стінна карта, роздавальний матеріал, атлас, контурна карта. Основні терміни і поняття: республіка, патриції, плебеї, сенат, консул, народний трибун, вето, легіон, коміції, народні трибуни, магістрат. Тип уроку: комбінований. Дати: 509 р. до н. е. — встановлення республіки, 494 р. до н. е. — початок боротьби патриціїв та плебеїв, 390 р. до н. е. — захоплення Риму галлами, 290 р. до н. е. — початок боротьби за Тарент. Очікувані результати: учні зможуть: називати хронологічні межі Римської республіки; показувати на карті Апеннінський півострів, римські провінції доби Республіки; застосовувати та пояснювати на прикладах поняття: «республіка», «патриції», «плебеї», «сенат», «консул», «народний трибун», «вето», «легіон», «коміції», «магістрат»; описувати військові можливості римського легіону; визначати характерні риси суспільного устрою Римської республіки; порівнювати становище патриціїв та плебеїв, характеризувати способи досягнення плебеями своїх прав; порівнювати правління в Греції та Римі; характеризувати особливості республіканського устрою в Римі; оцінювати внесок Риму республіканської доби в історію людства.
Завдання
1) VIII—VII ст. до н. е. (Заснування грецьких колоній в Італії) 2) 753 р. до н. е. (Заснування міста Рим) 3) 509 р. до н. е. (Утворення республіки в Римі)
III. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу План вивчення нового матеріалу
Завдання Зробіть висновок про боротьбу плебеїв із патриціями за свої права.
Робота з підручником Учні опрацьовують відповідний матеріал підручника, після чого вчитель організовує обговорення за запитаннями.
Прийом «Уявний мікрофон»
Тестові завдання
А встановлення республіки Б завоювання Апеннін В напад галлів на Рим Г проведення військової реформи Відповідь: А В Г Б.
Відповідь: 1Г 2А 3Б. Робота з картою Позначте на карті області, підкорені римлянами, у хронологічному порядку їх завоювання. Запитання
Опрацюйте відповідний матеріал підручника.
| |||
Переглядів: 665 | |
Всього коментарів: 0 | |