Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із всесвітньої історії 6 клас (нова програма)

Урок 17 ТЕМА. НАЙДАВНІШІ ДЕРЖАВИ ДВОРІЧЧЯ. ДАВНІЙ ВАВИЛОН

 

Природа і населення Дворіччя. Стародавній Вавилон

Мета уроку: охарактеризувати природу і населення Стародавнього Дворіччя; формувати уявлення про міста-держави ІІІ тис. до н. е.; розкрити причини піднесення Вавилона та значення законів Хаммурапі; розвивати вміння порівнювати, аналізувати, працювати з картою; сприяти формуванню навичок самостійної роботи та критичного мислення; виховувати інтерес до пізнання нового.

Основні терміни і поняття: Азія, Передня Азія, Дворіччя (Межиріччя, Месопотамія), Тигр, Євфрат, Шумер, Аккад, міста-держави, клинопис, Вавилон, цар, закони.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Дати: ІІІ тис. до н. е. — виникнення міст-держав; 1792—1750 рр. до н. е. — правління царя Хаммурапі.

Обладнання: підручник, стінна карта, ілюстративний і роздавальний матеріал.

Очікувані результати: учні зможуть: називати хронологічні межі розквіту Вавилона за правління Хаммурапі; показувати на карті територію Дворіччя, давні міста-держави, територію Вавилонського царства часів Хаммурапі; застосовувати та пояснювати на прикладах поняття: «місто-держава», «клинопис», «закон»; характеризувати діяльність царя Хаммурапі; наводити приклади впливу природно-географічних умов Дворіччя на зародження держави та цивілізації; описувати спосіб життя населення Дворіччя.

I.     Організаційний момент

II.   Актуалізація опорних знань та вмінь

Запитання і завдання

1.   З якою державою ми з вами познайомилися на поперед­ніх уроках?

2.   Що ми розуміємо під поняттям «цивілізація»?

3.   Чим цивілізація відрізняється від первісного суспільства?

4.   Що нам відомо про єгипетську цивілізацію?

5.   Хто очолював Єгипетську державу?

6.   Як самі єгиптяни називали свою країну?

7.   Гробниця якого єгипетського фараона була знайдена в 1922 р.?

8.   Як називалося крісло фараона?

III.  Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

Вступне слово вчителя

Неподалік від Єгипту на території Західної Азії розкинулася територія Дворіччя. У давнину тут також існували держави з високорозвиненими господарством та культурою. На сьогоднішньому уроці ми з вами не тільки здійснимо туди уявну мандрівку і познайомимося з історією Дворіччя, а й спробуємо визначити, як природно-географічні умови території вплинули на зародження тут держави та розвиток давньої цивілізації.

(Учитель оголошує учням тему й очікувані результати уроку.)

IV.  Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу

План вивчення нового матеріалу

1.   Природні умови та заняття населення Дворіччя.

2.   Стародавні міста-держави.

3.   Закони Хаммурапі.

1.       Природні умови та заняття населення Дворіччя

Запитання

1)  Що спільного в природі Дворіччя та Єгипту?

2)  Чому саме землеробство стало головним заняттям у цих державах?

3)  Яким заняттям населення сприяли природні умови Дворіччя?

2.       Стародавні міста-держави

Запитання

1)  Що являли собою міста-держави?

2)  Яким був їхній вигляд?

3)  Що спільного було в житті й заняттях стародавніх шумерів і єгиптян?

4)  Хто, на думку стародавніх шумерів, міг допомагати їм у житті?

3.       Закони Хаммурапі

Робота з термінами і поняттями

Закон — це письмовий документ, виданий вищими органами влади для регулювання відносин між людьми в державі.

V.   Закріплення та систематизація вивченого матеріалу

Запитання і завдання

1.   З якою державою ви познайомилися на сьогоднішньому уроці?

2.   Які ще назви мало Дворіччя? Поясніть їх.

3.   Покажіть на карті Дворіччя та опишіть його природні умови.

4.   Чим займалися жителі Дворіччя? Що цьому сприяло?

5.   Що таке місто-держава?

6.   Назвіть та покажіть на карті найдавніші міста-держави Дворіччя.

7.   Що таке клинопис?

8.   Поміркуйте, чому саме такий вид письма виник у Дворіччі.

9.   Визначте причини утворення та посилення Вавилона.

 10. Хто такий Хаммурапі?

 11. Яким було значення його правління для розквіту Вавилона?

VI.  Підсумки уроку

Прийом «Уявний мікрофон»

Учні передають один одному уявний мікрофон і відповідають на запитання.

1.   Що вам сподобалося на уроці?

2.   Що ви дізналися нового, цікавого?

3.   Що здалося складним?

VII.  Домашнє завдання

1.   Опрацюйте відповідний матеріал підручника.

2.   Підготуйте повідомлення про винаходи стародавніх фінікійців (пурпурова фарба, дзеркало і скло, фінікійський алфавіт).

Категорія: Конспекти уроків із всесвітньої історії 6 клас (нова програма) | Додав: uthitel (16.11.2021)
Переглядів: 375 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: