Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із всесвітньої історії 6 клас (нова програма)

УРОК 16. ТЕМА. ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ ЗА ТЕМОЮ «ДАВНІЙ ЄГИПЕТ»

УРОК 16.

ТЕМА. ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ ЗА ТЕМОЮ  «ДАВНІЙ ЄГИПЕТ»

Мета: перевірити рівень засвоєння знань, понять і термінів теми, ступінь розвиненості умінь та навичок.

Тип уроку: контролю та корекції знань.

Форма проведення уроку: урок-гра.

 ХІД УРОКУ

Клас ділиться на 3–4 команди. Кожна команда, завершуючи черговий етап конкурсного завдання, отримує картку з буквою, з якої у фіналі складається слово. Кількість конкурсів повинна збігатися з кількістю букв у слові. Якщо команда не впоралася із завданням, то картку з буквою вона не отримує, а у фіналі спробує скласти слово з наявної кількості букв.

I конкурс — «Текст з пропусками»

По … Африці тягнуться величезні пустелі. Червонуваті піски лише іноді перетинають суворі скелі. Цією землею несе свої води одна з найбільших річок в світі — … Долина річки вкрита зеленню, берегами ростуть фінікові пальми, запашні акації і високий очерет — … У водах Нілу мешкали … і безліч риби. По берегах у заростях чагарників можна було побачити бегемота, дику кішку, качок, гусаків, пеліканів. Де вода, там

і життя.

Лише іноді течію Нілу перетинали … — небезпечні кам’янисті перешкоди. Впадаючи в … море, річка ділилася на декілька …, створюючи величезний трикутник — … Неподалік від Нілу серед пісків пустелі лише зрідка зустрічалися острівці зелені — ... Там росли пальми і чагарник навкруги води, що б’є ключем з-під землі.

Витоки Нілу знаходяться в … Африці. На початку літа там йдуть проливні дощі і починається танення снігу на вершинах гір. Бурхливі потоки води прямують до річки, підмиваючи ґрунт і несучи з собою … — частки напівзогнилих рослин і червонуватих гірських порід. Щороку в липні починався … Нілу.

… — так називалася країна, що розташовувалася по берегах Нілу північніше першого порогу і до його впадіння у Середземне море.

Пропущено 13 слів. У цьому конкурсі команди можуть набрати максимальну кількість балів — 13.

II конкурс — «Боги Давнього Єгипту»

Для цього конкурсу необхідні зображення єгипетських богів. Після того, як команди, вставивши пропущені букви у слово, визначають ім’я бога (по одному балу за правильну відповідь), вони повинні співвіднести бога з його зображенням, правильна відповідь дає ще один додатковий бал.

А ... н — бог сонця;

А ... п — бог пітьми;

Г ... б — бог землі;

Н ... т — богиня неба;

Т ... т — бог мудрості;

Б ... т — покровителька жінок та їхньої краси;

А ... с — священний бик;

С ...к — священний крокодил;

С ... т — бог пустелі;

О ... с —фараон і суддя в царстві мертвих;

Г ... р — бог-покровитель правлячого в Єгипті фараона;

І ... а — богиня, дружина Осиріса;

М ... т — богиня правди.

Максимальна кількість балів — 26.

III конкурс — «Портретна галерея»

За описом команди повинні визначити ім’я історичної особи. За кожну правильну відповідь команда отримує 5 балів.

1. Цей єгипетський фараон перебував при владі 18 років. Він відмовився шанувати традиційних богів Єгипту і проголосив бога сонця Атона єдиним божеством, якому слід вклонятися. Щоб послабити позиції знаті й жерців фараон вирішив побудувати нову столицю, яку назвав Ахетатон. (Аменхотеп IV (Ехнатон))

2. У цього фараона була штучна борода. Він не любив військові походи, але спорядив експедицію до далекої країни Пунт. Багатства, привезені звідти, були подаровані жерцям за їхню підтримку. За часів правління цього фараона розгорнулося грандіозне будівництво Карнакського храму, який і сьогодні вражає своєю величчю. (Хатшепсут)

3. Цей фараон був хоробрим воїном і талановитим полководцем. Він здійснював загарбницькі походи. Правителі Сирії були вимушені визнати владу фараона. Цей фараон щорічно особисто об’їжджав свої володіння й карав непокірних. (Тутмос ІІІ)

Максимальна кількість балів — 15.

IV конкурс — «Про що йде мова»

1. Цього єгипетського бога постійно мучили заздрість та злість. Той, кому він заздрив, був красивий, добрий, керував тисячами людей. Щоб захопити владу, він був готовий піти на все, навіть на убивство. (Сет)

2. Цей пристрій був необхідний землеробу. За його допомогою вони зрошували сади та городи, до яких не доходила вода під час розливів Нілу. (Шадуф)

3. У правій руці у них тростинка для письма, а запасна «ручка» — за вухом. Вони перерахують і запишуть усе, що їм накажуть: і скільки зерна в казні, і скільки днів знадобиться, щоб побудувати палац або канал. (Писарі)

 4. Вони виконували найважчу роботу — рили канали, працювали на рудниках і каменоломнях, були веслярами на кораблях. Їх називали «живі убиті». (Раби)

5. Лікар, астроном, жрець бога мудрості Тота, архітектор, який побудував першу піраміду. (Імхотеп)

6. Назва цієї рослини, заростями якої густо вкрита долина Нілу, перекладається з давньоєгипетської як «царська». Якби єгиптяни не на-вчилися її так використовувати, то частина відомостей з історії цієї країни б була остаточно втрачена для нащадків. (Папірус)

Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Максимальна кількість балів — 6.

V конкурс — «Шкільний»

Командам пропонується вирішити задачу, яка пропонувалася єгипетським школярам.

«Було 7 будинків, у кожному 7 кішок, кожна кішка з’їла 7 мишей, кожна миша з’їла 7 колосків, кожний колос може дати 7 мір зерна. Знайдіть суму загального числа будинків, кішок, мишей, колосів і мір зерна». (19607)

Оцінюється правильність і швидкість рішення. Перша команда, що правильно розв’яже задачу, отримає 5 балів. Максимальна кількість балів — 5.

VI конкурс — «Піймай помилку»

Командам пропонується текст з помилками, які потрібно знайти й виправити.

Один брехун і хвалько стверджував, що за допомогою «машини часу» він побував у Стародавньому Єгипті.

— Коли я потрапив до цієї країни, — розповідав він друзям, — то дізнався, що у єгиптян велике горе. Ніл не розливався вже декілька   років і дуже обмілів. Решту річок Єгипту можна було легко перейти убрід. Корабельники довезли мене Нілом до першого порогу. Я щедро розплатився з ними, узяв решту — жменю дрібних монет і зійшов на правий берег. У цьому місці була зведена найбільша з пірамід, в якій, як відомо, похований фараон Тутанхамон. Як тільки я вирушив до піраміди, як хлинула злива і мені довелося рятуватися від неї у дубовому гаю. Чекаючи, поки скінчиться злива, я став шукати вхід до піраміди. Проте єгиптяни сказали мені, що гробниця  Тутанхамона давно пограбована і жодна річ не збереглася.

— Припини вигадувати, — перервали розповідача слухачі, — ти ніколи не був у Стародавньому Єгипті. Твоя розповідь містить десятки історичних помилок!

Аналіз помилок

1. Розливи Нілу відбувалися щорічно. На початку літа в Центральній Африці йдуть сильні дощі, водночас у горах, де беруть своє початок притоки Нілу, тане сніг, це й спричиняє його розливи.

2. Інших річок в Єгипті не було.

3. Карбованих монет у Стародавньому Єгипті не було. Існував прямий обмін товарами. В разі необхідності мірилом вартості служило зерно.

4. Піраміди зводилися лише на лівому березі. Згідно з віруваннями стародавніх єгиптян, на заході «вмирало» сонце, занурюючись у потойбічний світ.

5. Найбільша піраміда була побудована для фараона Хеопса.

6.  В Єгипті жаркий та посушливий клімат. Дощі випадають вкрай рідко.

7. У районі пірамід дубових гаїв не було.

8. Гробниця фараона Тутанхамона була винайдена Картером недоторканною в 1922 р.

Кожна правильна відповідь оцінюється у 2 бали. Максимальна кількість балів — 16.

VII. Фінал

Команди розшифровують слово. Максимальна кількість балів — 3.

(Слова для команд: фараон, візир, бархан і т. ін.)

Таблиця оцінювання

Набрані бали

Оцінка

Набрані бали

Оцінка

1–7

1

43–49

7

8–14

2

50–56

8

15 –21

3

57 – 63

9

22 – 28

4

64 –70

10

29 – 35

5

71 –77

11

36 – 42

6

78 – 84

Категорія: Конспекти уроків із всесвітньої історії 6 клас (нова програма) | Додав: uthitel (15.11.2021)
Переглядів: 195 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: