Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української мови 7 клас (нова програма)

Уроки № 3–4 Тема. Частини мови. Вивчені групи орфограм

Уроки № 3–4
Тема. Частини мови. Вивчені групи орфограм.
Мета: повторити й узагальнити вивчене про частини мови; удосконалювати вміння учнів розрізняти слова різних частин мови, повторити орфограми в написанні іменників, прикметників, займенників та числівників; розвивати уміння школярів порівнювати, аналізувати; виховувати любов до рідного краю.
Очікувані результати: учні знаходять у реченнях вивчені частини мови, орфограми; доводять приналежність слова до частини мови, обґрунтовують написання орфограми; вміють виправляти допущені помилки.
Обладнання: підручник, дидактичний матеріал.
Тип уроків: систематизації й узагальнення знань.
Хід уроків
І. Актуалізація опорних знань учнів учнів
Перевірка домашнього завдання.;;
Бесіда.;;
— Назвіть усі частини мови.
— Які є групи частин мови?
— За якими ознаками виділяються самостійні частини мови?
— Які частини мови називаються службовими?
ІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів.
Оголошення теми й м мети уроків
Проблемне питання.;;
— Чим відрізняється за значенням, морфологічними ознаками і синтаксичною роллю в реченні прикметник зелений від іменника зелень і дієслова зеленіти?
ІІІ. С Сприйняття й засвоєння учнями навчального маматеріаіалу
Самостійна робота.;;
Заповніть таблицю. Розкажіть за нею про особливості кожної з вивчених частин мови.
Част астини мовмовмови
Частина мови
Значення
Морфологічні ознаки
Синтаксична роль
Робота з підручником.;;
[1] § 2, 3; впр. 43 (письмово), 44, 46, 50 (усно).
[2] § 3; впр. 22 (письмово), 23, 26, 33 (письмово).
Тренувальні вправи.;;
1. В Виразно прочитайте вірш. Визначте його тему й основну думку. Випишіть окремо іменники, прикметники і займенники і визначте їх відмінок. У виділених словах назвіть і обґрунтуйте орфограми.
Хто зберіг любов до краю ...
Хто зберіг любов до краю
І не зрікся роду,
Той ім’ям не вмре ніколи
в спогадах народу.
Хто поїв, як струмінь, край свій
І не згинув в морі,
Ой, не раз того згадають
Влітку квіти — зорі.
Хто угледів в час безчасся
Сонце крізь тумани,
Той для люду рідним батьком
І пророком стане.
Хто зберіг любов до краю
І не зрікся роду,
Тільки той віддав всю душу,
Все, що зміг, народу.
(О. Олесь)
2. Запишіть речення, у кожному з них підкресліть усі члени речення. Визначте, якою частиною мови виражений кожен член речення.
На столі лежав хліб з дрібком солі зверху. (І. Нечуй-Левицький) Маланка з Гафійкою йдуть курною дорогою і не розмовляють. (М. Коцюбинський) Біліло небо, білястим здавалося тонко вібруюче повітря. (О. Гончар) На концерт прийшли всі учні нашого класу. Погідне блакитне небо дихало на землю теплом. (М. Коцюбинський) На землю насувались густі вечірні сутінки. (О. Десняк)
Робота в парах.;;
У кожному слові визначте орфограму, доберіть і запишіть по 2–3 слова на цю орфограму.
Зразок: знання — гілля, ...
Життя, жовтогарячий, прегарний, розповідати, стерти, смієшся, купається, ясно-зелений, будь-де, морквяний, п’ять, прірва, прибережний, ні в кого, леді, історичний, радіус, колібрі, землемір.
ІV. С Системаматизація й узагальнення вивченого маматеріаіалу
Пояснювальний диктант.;;
Запишіть текст. Поясніть орфограми за вивченими правилами.
Свято лісов их трав
Біля струмків і на лісовій галявині зацвіла запашна черемха. Серед молодого зеленого листя ці білопінні кучугури здаються сліпучо-білими. Падає в прозорий струмок черемховий сніг, пливуть по воді пелюстки-сніжинки. І ось вся вода стала білою від цього пелюсткового снігу.
Зникло під молодою соковитою травою минулорічне листя. І ось уже серед свіжої зелені з’явилися сині, рожеві й фіолетові її барви...
(Із календаря природи)
Словниковий диктант.;;
Сім’я, волосся, українець, шосе, інтерв’ю, група, стежка, просьба, нігті, навчання, пів’яблука, пів-Харкова, сіллю, матір’ю, солов’їний, безмежний, осінній, горобиний, трьохтисячний, п’ятдесят, прізвище, сфотографувати, розповідь, премудрий, притих, земля, легкий, від’їхати, півміста, що-небудь, аби в чому.
V. Д Домамашнє завдання
[1] § 2, 3; впр. 45, 54 (письмово).
[2] § 3 (с. 14–20); впр. 28, 34 (письмово).
VI. Пі Пі Підбиття підсумків уроків
Інтерактивна вправа «Мікрофон».;;
— Знання про частини мови потрібні для того, щоб ...

Категорія: Конспекти уроків із української мови 7 клас (нова програма) | Додав: uthitel (01.09.2018)
Переглядів: 53 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: