Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української мови 7 клас (нова програма)

Урок № 9 Тема. Розвиток зв’язного мовлення. Усний докладний переказ тексту публіцистичного стилю

Урок № 9
Тема. Розвиток зв’язного мовлення. Усний докладний переказ тексту публіцистичного стилю
Мета: повторити відомості про публіцистичний стиль; формувати вміння учнів переказувати текст публіцистичного стилю, визначати тему й головну думку, добирати заголовок, складати план; розвивати вміння школярів добирати виражальні засоби; виховувати любов до навколишнього середовища, природи, її краси.
Очікувані результати: учні вміють переказувати текст публіцистичного стилю, добирають заголовок, складають план прочитаного, визначають виражальні засоби тексту.
Обладнання: текст для переказу.
Тип уроку: застосування знань і формування вмінь.
Хід уроку
І. Актуалізація опорних знань учнів
Перевірка домашнього завдання.;;
Бесіда.;;
— Які стилі мовлення ви знаєте?
— Де використовуються розмовний та науковий стилі?
— У якій сфері життя суспільства вживається публіцистичний стиль?
— Яка його мета?
— Які жанри публіцистичного стилю вам відомі?
— Назвіть основні ознаки публіцистичного стилю.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів.
Оголошення теми й м мети уроку
Бесіда.;;
— У чому суть докладного переказу?
— Чого навчає вас цей вид роботи?
* Тут і далі вчитель також може скористатися виданням: Українська мова. Усі види переказів. 5–11 класи / Т. М. Шабельник, В. Ф. Жовтобрюх, Л. Е. Ліснича.— Х.: Вид-во «Ранок».
ІІІ. О Основний зміміст роботи
Слово вчителя.;;
Публіцистичний стиль існує в таких жанрах, як звернення, відозва, прокламація, передова стаття, замітка, огляд, інтерв’ю, радіо-, кіно-, телепубліцистика та ін. Мета публіцистичного стилю — точно, доступно, яскраво інформувати читача (слухача) про найважливіші події життя в країні та за кордоном, викликати в нього певне ставлення до того, про що сповіщається. Отже, публіцистичний стиль виконує дві функції: інформативну (повідомлення) та впливну (агітаційна функція). Мета публіцистичного стилю зумовлює основні ознаки: інформативність, логічність, фактографічність, образність, відверту оцінність.
Робота з підручником.;;
[1] С. 131–133; впр. 218 (усно).
[2] § 54; впр. 404 (усно).
Читання тексту для переказу вчителем.;;
Юний друже! Нашу розмову ми хочемо почати із запитання: «А чи вмієш ти плавати?» Якщо вмієш — чудово. Якщо ні — навчися! Це під силу кожному. У багатьох відомих плавців знайомство з плаванням почалося не з басейну спортивної школи — туди вони прийшли, вже оволодівши азами плавання. А перші уроки, як у більшості дівчаток і хлопчиків, були в них улітку на річці. Їх учили плавати батьки, старші товариші, які у воді почували себе впевнено. Тоді ніхто серед них не думав, що саме плавання стане часткою їхнього життя.
Основна цінність плавання полягає в широкому спектрі його цілющого впливу на організм людини, що поєднується зі вкрай низьким травматизмом.
Людині необхідно плавати. Ми скрізь стикаємося з водою, нас оточують моря, річки, озера. Наприклад, поході потрібно перебороти водні перепони, а мосту немає.
Уміння плавати має велике значення для нас. Нерідко від цього залежить життя людини. Добрий плавець може врятувати не тільки своє життя.
Ми з упевненістю говоримо: плавання принесе тобі радість, здоров’я, бадьорість. У тебе будуть міцні м’язи, правильна постава. Регулярні заняття плаванням сприяють правильному росту, зміцнюють серце й легені, посилюють обмін речовин. Благотворно впливає плавання й на органи дихання.
Літо — найкраща пора для того, щоб навчитися плавати. У твоєму розпорядженні — басейн табору відпочинку, річка, озеро, море.
Вчися плавати!
(202 сл.) (Із журналу)
Визначення теми та головної думки тексту, типу та стилю мовлення.;;
Добір заголовка.;;
Складання плану тексту.;;
Орієнтовн ий план
1. Чи вмієш ти плавати?
2. Перші уроки плавання.
3. Значення плавання в житті людей.
4. Плавання приносить радість, здоров’я, бадьорість.
5. Вчися плавати!
Повторне читання тексту для переказу вчителем.;;
Усний переказ тексту учнями.;;
ІV. Д Домамашнє завдання
Написати докладний переказ тексту.
[1] С. 131–133.
[2] С. 211–212.
V. Пі Пі Підбиття підсумків уроку
Інтерактивна вправа «Опитування-інтерв’ю».;;
(Використовується інтерактивний метод «Мікрофон».)
— Що нового ви дізналися на уроці?

Категорія: Конспекти уроків із української мови 7 клас (нова програма) | Додав: uthitel (01.09.2018)
Переглядів: 97 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: