Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української мови 6 клас (нова програма)

Уроки № 78–79 Правила вживання апострофа

Уроки № 78–79

Правила вживання апострофа

Мета: актуалізувати, систематизувати й узагальнити вивчене учнями про апостроф; розвивати навички правильної вимови й написання слів з орфограмою «Апостроф», уміння самостійно працювати з книгою

Очікувані результати: учні правильно пишуть слова з апострофом, обґрунтовують вивчену орфограму; користуються орфографічним словником; будують речення із засвоєними новими словами.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал, картки

Тип уроків: комбіновані.

  • І. Актуалізація опорних знань учнів

Перевірка домашнього завдання.

  • ІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроків

Проблемні питання й завдання.

— Як ви думаєте, чому апострофа немає в алфавіті?

— Знайдіть відповідь в уривках із вірша В. Черняєвої. Чи достатньо знати, що апостроф — графічний знак?

Жив та був малий Апостроф.
У житті йому непросто.
Потребує порятунку,
Бо не має він притулку.
Де, скажіть, малюк живе?
В Алфавіті? Ні! Ніде!..

І Апостроф за хвилину
Розпитав про все людину.
А людина малюку
Відповідь дала таку:
«Не журись, малюче, так.
Просто ти — друкарський знак.
Мусиш бути у словах —
Вим’я, м’ясо і реп’ях,
М’яз, прислів’я, м’яч, під’їзд,
В’юн, м’якуш, бар’єр та з’їзд,
Кип’яток, п’ятак, ім’я.
Ось вона — твоя сім’я.
То й живи у тих словах.
Кожне слово — дім твій, дах».

  • ІІІ. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу
  1. Слово вчителя.

План пояснення нового матеріалу

  1. Уживання апострофа в українських словах.
  2. Уживання апострофа в іншомовних словах.
  3. Коли апостроф не вживається.
  4. Робота з підручником.
  5. Опрацювання теоретичного матеріалу
  6. Виконання вправ і завдань
  7. Словниковий диктант.

Позначте орфограму «Апостроф».

Святий, п’ять, здоров’я, рум’яний, мереф’янський, дзвякнути, зв’язок, міжгір’я, з’їхати, пів’ящика, довір’я, солов’ї, буряк, рясний, м’ята, Лук’ян, мавпячий, любов’ю, між’ярусний, морквяний, бязь.

  1. Тренувальні вправи.
  • IV. Систематизація й узагальнення вивченого
  1. Робота біля дошки й у зошитах.

Запишіть, поясніть уживання апострофа. Орфограму «Апостроф» підкресліть.

Тільки перепел б’є десь у дзвін. (П. Тичина) Гості з’їжджаються з усієї України. (В. Нестайко) Хай дощ, хай буря, хай зів’януть квіти. (Б.-І. Антонич). Соловей хвалиться голосом, а папуга — пір’ям. (Нар. творч.) Тут нишкнуть вітри у колисці духмяного саду. (Н. Диб’як) Колядниця різдвяная, кутя була медвяная. (В. Гринько) Говорить, мов блекоти об’ївся. (Нар. творч.)

  1. Лінгвістична гра «Редактор». Робота з картками.
  2. Фразеологічний тренінг.

Прочитайте прислів’я, поясніть їх зміст. Виконайте фонетичний розбір виділених слів.

Заздрість здоров’я з’їсть. Червоне яблучко, та всередині черв’ячок.

  1. Творче завдання. Робота в парах.

Складіть діалог на вільну тему, уживаючи власні назви (імена, прізвища людей; географічні назви тощо) з орфограмою «Апостроф».

  • V. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
  1. Вивчити теоретичний матеріал
  2. Виконати вправи
  3. Підготуватися до контрольної роботи.
  • VI. Підсумок уроків
  1. Лінгвістична гра «Закодоване слово».

Відгадайте «закодовані» слова, поясніть їх правопис.

Електронний цифровий програмований пристрій для проведення обчислень, а також приймання, оброблення, зберігання та видачі інформації заздалегідь визначеним алгоритмом. (Комп’ютер.) Той, що має сильний, приємний запах; синонім до слів ароматний, запашний, пахучий. (Духмяний.) Зародок квітки, листка або пагона рослини. (Пуп’янок.)

  1. Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Сьогодні на уроках про вживання апострофа я дізнався (дізналась)…

Категорія: Конспекти уроків із української мови 6 клас (нова програма) | Додав: uthitel (26.01.2018)
Переглядів: 584 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: