Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 9 клас |
Урок № 43 Т. Шевченко. «Чигрине, Чигрине...», «Великий льох». Мета: опрацювати зміст творів, ознайомити учнів із поняттям містерії як жанру драми; розкрити алегоричний зміст образу великого льоху; визначити головну думку творів; образи-символи, реальне й містичне, ужите поетом у своїх творах, дослідити минуле України; розвивати навички аналізу ліро-епічних поезій Очікувані результати: учні знають особливості містерії як жанру драми; розкривають алегоричний зміст образу великого льоху; визначають головну думку творів; уміють аналізувати ліро-епічні поезії. Теорія літератури: містерія. Обладнання: підручник, портрет Т. Шевченка 1845 року; репродукції малюнків Т. Шевченка «Богданова церква у Суботові», «Богданові руїни в Суботові»; портрет гетьмана Богдана Хмельницького; словник літературознавчих термінів Тип уроку: комбінований.
Вступне слово вчителя. 1843 року Т. Шевченко вперше після викупу з кріпацтва подорожує Україною. Відвідує він також і Суботів, колишню резиденцію Богдана Хмельницького. Побачене глибоко вразило поета, а те, що залишилося від Богданової церкви, він сприйняв як символ руїни нації. Побачене й пережите в Суботові та Чигирині вилилося на папір рядками поезій «Чигрине, Чигрине...», «Великий льох», «Стоїть в селі Суботові...», у яких виразно звучить мотив тривоги за долю України.
Поясніть логічний ланцюжок, створений автором у поемі «Кавказ»: Душа → Бог.
План розповіді вчителя
— Які мотиви переплітаються у вірші? (Особистий і суспільний.) — Що ви з уроків історії знаєте про Чигирин? — Чому поет стверджує, що свята слава міста — у високих могилах, які руйнуються? — Поясніть значення слова «юродивий». Чому автор так себе називає? — Хто, на думку автора, занедбав колишню велич і славу України? — Як поет оцінює минуле і яким бачить майбутнє? — Чому, закінчуючи поезію, поет висловлює думку про неминучість пробудження святої правди? Що він зробить для того, щоб його мрія обов’язково здійснилася?
— Що у творі є реальним, а що фантастичним? — Що, на думку автора, є гріхом перед Батьківщиною? — Як ви зрозуміли суть алегоричних образів? — Уособленням чого є великий льох? — Які ознаки драми є у творі? — Чому цей твір не друкувався раніше?
— Як на вашу думку, чи є актуальними у наш час твори, вивчені сьогодні на уроці?
Робота з таблицею.
Підготуватися до виразного читання поезії «Стоїть в селі Суботові...».
Скласти тестові завдання за змістом вивчених творів.
Інтерактивна вправа «Мікрофон». — Із вивчених творів Т. Шевченко постав переді мною як людина... — Урок примусив мене замислитися над тим... — Хочеться більше дізнатися про... | |
Переглядів: 484 | |
Всього коментарів: 0 | |