Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 8 клас (нова програма) |
УРОК № 24 КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 2 З ТЕМИ «ТАРАС ШЕВЧЕНКО, ЛЕСЯ УКРАЇНКА». ТЕСТУВАННЯМета: узагальнити й систематизувати вивчене з життя, творчості Тараса Шевченка й Лесі Українки; за допомогою запропонованих завдань виявити в учнів рівень знань та умінь із вивченої теми, закріпити їх, застосовуючи на практиці теоретичні знання; розвивати увагу, пам'ять, рішучість, спритність, об'єктивність, удосконалювати навички самостійної роботи; виховувати почуття патріотизму, пошани до митців рідного слова, а також наполегливість, старанність, пунктуальність, інтерес до наслідків власної праці. Обладнання: тестові завдання і питання для контролю за темою у двох варіантах із різними рівнями навчальних досягнень учнів. ПЕРЕБІГ УРОКУ І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ ІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ УРОКУ ІІІ. ІНСТРУКТАЖ УЧИТЕЛЯ ДО ВИКОНАННЯ РОБОТИ Завдання 1-8 (по 0,5 б.) — мають по чотири варіанти відповідей, із яких лише одна правильна. Завдання 9-10 (по 2 б.) — мають на меті встановлення відповідності. До кожного рядка дібрати відповідник, позначений буквою, і вписати у вільну клітинку. Завдання 11 (4 б.) — розгорнута відповідь на одне із запитань. IV. НАПИСАННЯ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ 1. Хто заагітував Тараса Шевченка стати членом Кирило-Мефодіївського братства? А П. Куліш; Б Іван Сошенко; В М. Костомаров; Г Є. Гребінка. 2. У Новопетровському укріпленні провів Тарас Шевченко: А вісім років; Б сім років; В десять років; Г п’ять років. 3. Прочитайте подані рядки. І не пом’яне батько з сином, Не скаже синові: — Молись, Молися, сину, за Вкраїну Його замучили колись... Це уривок із вірша Т. Шевченка. А «Думи мої, думи мої...»; Б «Мені однаково, чи буду...»; В «Ой три шляхи широкії...»; Г «Минають дні, минають ночі...». 4. Зразком медитативної лірики є вірш Тараса Шевченка. А «Думи мої, думи мої...» (1847); Б «Ой три шляхи широкії...»; В «Садок вишневий коло хати...»; Г «Мені однаково, чи буду...». 5. Визначити віршовий розмір «Малого сліду не покину...»: А хорей; Б ямб; В дактиль; Г амфібрахій. 6. До якого ліричного жанру належить поезія «Давня весна»? А Інтимного; Б філософського; В пейзажного; Г громадського. 7. Прочитайте подані рядки. Прилинув вітер, і в тісній хатині Він про весняну волю заспівав. А з ним прилинули пісні пташині, І любий гай свій відгук з ним прислав. Це уривок з твору Лесі Українки. А «Давня казка»; Б «Хотіла б я піснею стати...»; В «Ви щасливі, пречистії зорі...»; Г «Давня весна». 8. Роль митця в суспільстві — провідний мотив твору Лесі Українки. А «Ви щасливі, пречистії зорі...»; Б «Давня казка»; В «Давня весна»; Г «Хотіла б я піснею стати...». Відповіді: 1 — В, 2 — Б, 3 — Б, 4 — Г, 5 — Б, 6 — В, 7 — Г, 8 — Б. 9. Установити відповідність між художнім засобом та його назвою.
10. Установити відповідність між творами й провідними мотивами.
Відповіді: 9 (1 — Б, 2 — Г, 3 — В, 4— А), 10 (1 — Г, 2 — Б, 3 — Д, 4 — В). 11. Дати розгорнуту відповідь на одне із запитань за вивченими творами. · Як у творах Тараса Шевченка висвітлені роздуми автора про власну долю, плинність, скороминущість життя людини на землі, про долю України? · Розкрити зміст слів: «Хто не належить Вітчизні своїй, той не належить людству» (за творами Тараса Шевченка, Лесі Українки). · У чому полягає проблема морального вибору людиною? Наведіть приклади з літератури чи власного життя. · Розкрити актуальність творів Лесі Українки. V. ПІДСУМОК УРОКУ VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Підготувати повідомлення про життя і творчість Володимира Сосюри. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 1326 | |
Всього коментарів: 0 | |