Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 8 клас

Урок № 66 Позакласне читання. Остап Вишня. «Мисливські усмішки»

Урок № 66

Позакласне читання. Остап Вишня. «Мисливські усмішки»

Мета: ознайомити учнів із матеріалом про життя та творчість Остапа Вишні, зі змістом його твору «Мисливські усмішки»; розвивати навички самостійного читання творів та їх коментування, стислого переказування, виразного читання

Очікувані результати: учні знають матеріал про життя й творчість Остапа Вишні, коментують зміст його усмішки «Як варити і їсти суп із дикої качки», виразно читають текст твору.

Теорія літератури: гумор, художній образ, художні засоби.

Обладнання: портрет О. Вишні, текст твору

Тип уроку: комбінований.

  • I. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Ми закінчили вивчення теми «Український гумор та сатира». Після сьогоднішнього уроку ви переконаєтеся, що ваше уявлення було б далеко не повним без розповіді ще про одного неперевершеного майстра сатири — Остапа Вишню.

Знайомство з особою письменника та його усмішкою «Як варити і їсти суп із дикої качки» — тема нашого сьогоднішнього уроку.

  • ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
  1. Перевірка домашнього завдання.

Заслуховування та обговорення «шкідливих порад», записаних учнями вдома.

  1. Клоуз-тести.
  2. Гумор — це...
  3. Сатира — це...
  4. Теми, які хвилювали українських сатириків, такі: ...
  • ІІІ. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу
  1. Розповідь учителя.

План розповіді вчителя

  1. Остап Вишня. Коротка довідка про життя та творчість.
  2. «Мисливські усмішки» Остапа Вишні.
  3. Робота над переказом.

(Учні переказують мисливські оповідання Остапа Вишні.)

  1. Аналіз усмішки «Як варити і їсти суп із дикої качки». Бесіда.

— Про що йдеться у творі?

— Які деталі свідчать про те, що мисливці їдуть зовсім не полювати? (Турбота про забуту стопку, впевненість у тому, що запізнитися на зорьку — мисливський закон, термінологія пияків: «горлушко», «донушко», той факт, що дика качка вдома перетворюється на курку.)

— Що свідчить про те, що для «мисливців» полювання не головне? (Більш турбуються про забуту стопку, ніж про рушницю.)

— Доведіть, що Остап Вишня любить природу. (Про це свідчать ліричні описи пейзажів та те, що мисливці нікого не вбивають.)

— Який вид комічного використав Остап Вишня? (Гумор.)

— Назвіть засоби комічного, вжиті у творі.

  1. Огляд ілюстрацій до творів.

Розгляньте ілюстрації до оповідань, прокоментуйте малюнки, знайдіть цитати з тексту, які відповідають зображеному.

  • ІV. Систематизація й узагальнення вивченого матеріалу

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Гумор — це такий сміх...

— У «Мисливських усмішках» сатирик розвінчав такі недоліки: ...

— У мене виникло бажання написати про...

  • V. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
  1. Вивчити теоретичний матеріал
  2. Підготуватися до контрольної роботи за темою «Український гумор та сатира».
  • VІ. Підсумок уроку

Заключна бесіда.

— Який письменник-гуморист справив на вас найбільше враження?

— Про кого з них ви хотіли б дізнатися більше?

— Які антиподи, що їх вивели у своїх творах письменники, вам найбільш неприємні? Чому саме?

Категорія: Конспекти уроків із української літератури 8 клас | Додав: uthitel (05.08.2018)
Переглядів: 23 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: