Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 8 клас |
Урок № 5 Пісні Марусі Чурай «Засвіт встали козаченьки», Мета: ознайомити учнів із матеріалом про легендарну поетесу з Полтави, трагічну історію її життя, з легендою про талановиту жінку, ідейно-художнім змістом її пісень; розвивати вміння виразно читати й коментувати пісні, знаходити й пояснювати художні засоби, висловлювати власне судження щодо прочитаного Очікувані результати: учні знають біографію Марусі Чурай, легенди, складені про неї, ідейно-художній зміст пісень «Засвіт встали козаченьки», «Віють вітри, віють буйні», «Ой не ходи, Грицю...»; уміють знаходити й пояснювати художні засоби, висловлювати власне судження з приводу прочитаного. Теорія літератури: поглиблення понять про фольклор як основу літератури, тропи, ліричну пісню. Обладнання: портрет Марусі Чурай Ф. Самусєва, картина В. Маковського «Українська дівчина», тексти пісень Тип уроку: комбінований.
Вступне слово вчителя. Погляньте на портрет Марусі Чурай Ф. Самусєва. Гарне обличчя, очі, повні невимовного суму. Людська душа — завжди таємниця. Інша справа — душа поета. Її відверту сповідь ми знаходимо у творах. Сьогодні в нас є унікальна можливість зробити спробу збагнути душу поета. А допоможуть у цьому пісні — «Засвіт встали козаченьки», «Віють вітри, віють буйні», «Ой не ходи, Грицю...».
Складіть декілька контрольних запитань із вивченої теми й поставьте їх один одному.
План розповіді вчителя
— Які автобіографічні факти відбились у піснях Марусі Чурай? Обґрунтуйте свою думку. — Доведіть, що твори Марусі Чурай продовжують традиції народної пісні. Наведіть приклади постійних епітетів, використаних у піснях Марусі Чурай. Назвіть традиційні для народної пісні художні засоби, які є у творах полтавської піснярки. — Яку роль у пісні «Засвіт встали козаченьки» відіграє діалог? — Яким настроєм пройнято пісню «Віють вітри, віють буйні»? Назвіть художні засоби, що допомагають передати настрій героїні. — Доведіть, що пісня «Ой не ходи, Грицю...» має фольклорну основу, народнопоетичні образи.
Створіть словесний портрет легендарної поетеси на основі її пісень, портрету Ф. Самусєва та картини В. Маковського «Українська дівчина».
Розгадування кросворда.
Заключна бесіда. — Яке враження справила на вас творчість Марусі Чурай? — Чи можна сказати, що почуття, які переживали герої пісень Марусі, не властиві сучасній молоді? — Як ви ставитеся до вчинку героїні пісні «Ой не ходи, Грицю...»? Як би вчинили ви? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 1098 | Коментарі: 3 | |
Всього коментарів: 0 | |