Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 8 клас

Урок № 58 В. Дрозд. Іронічно-алегорична химерна повість «Ирій». Загальнолюдські цінності, зображення сучасності у творі, художні особливості повісті

Урок № 58

В. Дрозд. Іронічно-алегорична химерна повість «Ирій».
Загальнолюдські цінності, зображення сучасності у творі, художні особливості повісті

Мета: дослідити, як через алегорично-химерну форму твору зображується реальне життя, проголошуються загальнолюдські цінності; розвивати навички аналізу ідейно-художнього змісту твору, виразного читання, переказу та коментування прочитаного; розширяти словниковий запас учнів

Очікувані результати: учні вміють коментувати прочитане, дають відповідь на питання теми уроку, визначають художні особливості повісті.

Теорія літератури: поглиблення понять «алегорія», «химерна повість», «художні засоби».

Обладнання: текст повісті

Тип уроку: комбінований.

  • I. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Повість «Ирій» — один із яскравих прикладів химерної прози. Тут немає чіткої межі між реальним і казково-фантастичним світами, у яких існує головний герой — хлопчик-мрійник із Пакуля Михайло Решето. Як це вдалося зобразити письменнику? Спробуємо розгадати цю таємницю — поговоримо про художні особливості твору.

  • ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
  1. Перевірка домашнього завдання.

Повторення понять «алегорія», «сатира», «гумор», «іронія».

  1. Клоуз-тести.
  2. Розвиток світової літератури починається...
  3. Я знаю такі фольклорні образи, які увійшли в літературні твори: ...
  4. Поєднання фантастичного та реального світів я спостерігав у таких творах: ...
  5. Мені відомі такі засоби комічного: ...
  • ІІІ. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу
  1. Розповідь учителя.

План розповіді вчителя

  1. Загальнолюдські цінності у творі.
  2. Зображення сучасності в повісті.
  3. Художні особливості твору.
  4. Робота з текстом.
  5. Створіть «портрет» реального та фантастичного світу, зображених у повісті. Результат роботи оформіть у вигляді таблиці.
  6. Складіть «візитку» твору.
  7. Творче завдання.

Порівняйте героїв творів Шолом-Алейхема, В. Дрозда, В. Нестайка та М. Сервантеса за допомогою інтерактивного методу «Квадрати Вена».

  • ІV. Систематизація й узагальнення вивченого матеріалу

Узагальнювальна бесіда.

— Назвіть тему, ідею твору.

— Сформулюйте особливості химерної повісті «Ирій».

— Наведіть приклади художніх засобів, що їх використовує автор.

— Визначте витоки химерної прози.

— На які джерела орієнтувався автор повісті «Ирій»?

— Чи згодні ви з такою думкою героя повісті Михайла: «Не в грошах щастя... А щоб по правді жити... Роботу свою любити, добрим до людей бути, бо за добро добром і віддячують, а за зло — злом...»?

  • V. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
  1. Завдання для всього класу.
  2. Вивчити теоретичний матеріал
  3. Прочитати повість В. Дрозда «Білий кінь Шептало».
  4. Індивідуальне завдання.

Підготувати виразне читання уривка оповідання «Білий кінь Шептало», у якому описується поведінка коня в ніч, коли він вирвався на свободу.

  • VІ. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— У кожного з нас є свій Пакуль. Це — ...

— Мрії про Ирій властиві кожному підлітку, тому що...

— У кожного з нас є спільні риси з Михайлом Решетом. Це: ...

Категорія: Конспекти уроків із української літератури 8 клас | Додав: uthitel (05.08.2018)
Переглядів: 343 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: