Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 8 клас

Урок № 53 Осип Назарук. «Роксоляна». Характеристика Роксоляни, аналіз епізоду першої подорожі Роксоляни на прощу (ХІ гл.)

Урок № 53

Осип Назарук. «Роксоляна». Характеристика Роксоляни, аналіз епізоду першої подорожі Роксоляни на прощу (ХІ гл.). Художні особливості твору. Художня майстерність автора

Мета: продовжити аналіз ідейно-художнього змісту твору; розвивати навички ведення дискусії, аналізу тексту епічного твору, виразного читання

Очікувані результати: учні аналізують образ Роксоляни на основі тексту твору, визначають художні особливості повісті та наводять докази художньої майстерності автора.

Теорія літератури: поглиблення поняття «художній образ», сюжет.

Обладнання: текст твору, фотографії зі Святої гори на Афоні

Тип уроку: комбінований.

  • І. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

«...У греків є Таїс, у римлян — Лукреція, у єгиптян — Клеопатра, у французів — Жанна Д’Арк, у росіян — графиня Морозова, у нас — Роксолана»,— так сказав про героїню повісті О. Назарука П. Загребельний. З такою високою оцінкою постаті Роксолани важко не погодитися. Але щоб донести до читача цю думку, будь-якому митцеві знадобляться неабиякі здібності. О. Назарук зі своїм завданням упорався «на відмінно». Сьогодні ми докладніше розглянемо художній образ Роксоляни, акцентувавши увагу на художній майстерності письменника.

  • ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Перевірка домашнього завдання.

Зачитування характеристики Роксоляни.

  • ІІІ. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу
  1. Розповідь учителя.

План розповіді вчителя

  1. Характеристика образу Роксоляни. Таємниці Насті Лісовської.
  2. Роксоляна в повісті О. Назарука.
  3. Робота з текстом ХІ розділу.

Виразне читання опису гори Афон. (Учитель демонструє сучасні фотографії Афону.)

  1. Творче завдання.

Порівняйте опис гори в поемі І. Франка «Іван Вишенський» з описом у повісті О. Назарука.

  1. Евристична бесіда.

— Що найбільш краяло серце Роксоляни?

— Яку роль відіграє картина грози на Святій горі?

— Яке значення в розумінні розмови під час грози Роксоляни і султана має смерть двох султанових слуг під час негоди?

— Що саме, на вашу думку, допомогло Роксоляні вижити в мусульманському світі та досягти великої влади?

  1. Проблемні питання.

(Застосовується інтерактивний метод «Таблиця Елверманна».)

Так

Проблема

Ні

Аргумент 1

...

1) Чи схвалюєте ви жертви й компроміси, на які пішла на шляху до влади Роксоляна?

Контраргумент 1

...

Аргумент 1

...

2) Чи відповідає Роксоляна вашому уявленню про дружину державного діяча?

Контраргумент 1

...

Аргумент 1

...

3) Чи погоджуєтеся ви з думкою, що Роксоляна служила власним інтересам?

Контраргумент 1

...

 

  1. Робота над характеристикою героїв.

Застосувавши інтерактивний метод «Кола Вена», схарактеризуйте Роксоляну та Сулеймана, визначте спільні риси вдачі.

  1. Самостійна робота.

Створіть усно «повну» характеристику героїні з урахуванням розповіді вчителя, аналізу тексту твору, результатів дискусії, порівняльної характеристики та, можливо, додаткової інформації з різних джерел, зібраної учнями, що зацікавилися твором.

  • ІV. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
  1. Вивчити теоретичний матеріал
  2. Підготуватися до контрольного твору — характеристики героя.
  • V. Підсумок уроку

Заключна бесіда.

— Чи склалося у вас «повне» враження про героїню?

— Ви захоплюєтеся нею чи засуджуєте її?

— У мережі Інтернет можна подивитися документальний фільм «Кривавий шлях до трону» про Роксолану. На вашу думку, як, судячи з назви фільму, ставляться автори до героїні?

Категорія: Конспекти уроків із української літератури 8 клас | Додав: uthitel (11.05.2018)
Переглядів: 13 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: