Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 8 клас |
Урок № 53 Осип Назарук. «Роксоляна». Характеристика Роксоляни, аналіз епізоду першої подорожі Роксоляни на прощу (ХІ гл.). Художні особливості твору. Художня майстерність автора Мета: продовжити аналіз ідейно-художнього змісту твору; розвивати навички ведення дискусії, аналізу тексту епічного твору, виразного читання Очікувані результати: учні аналізують образ Роксоляни на основі тексту твору, визначають художні особливості повісті та наводять докази художньої майстерності автора. Теорія літератури: поглиблення поняття «художній образ», сюжет. Обладнання: текст твору, фотографії зі Святої гори на Афоні Тип уроку: комбінований.
Вступне слово вчителя. «...У греків є Таїс, у римлян — Лукреція, у єгиптян — Клеопатра, у французів — Жанна Д’Арк, у росіян — графиня Морозова, у нас — Роксолана»,— так сказав про героїню повісті О. Назарука П. Загребельний. З такою високою оцінкою постаті Роксолани важко не погодитися. Але щоб донести до читача цю думку, будь-якому митцеві знадобляться неабиякі здібності. О. Назарук зі своїм завданням упорався «на відмінно». Сьогодні ми докладніше розглянемо художній образ Роксоляни, акцентувавши увагу на художній майстерності письменника.
Перевірка домашнього завдання. Зачитування характеристики Роксоляни.
План розповіді вчителя
Виразне читання опису гори Афон. (Учитель демонструє сучасні фотографії Афону.)
Порівняйте опис гори в поемі І. Франка «Іван Вишенський» з описом у повісті О. Назарука.
— Що найбільш краяло серце Роксоляни? — Яку роль відіграє картина грози на Святій горі? — Яке значення в розумінні розмови під час грози Роксоляни і султана має смерть двох султанових слуг під час негоди? — Що саме, на вашу думку, допомогло Роксоляні вижити в мусульманському світі та досягти великої влади?
(Застосовується інтерактивний метод «Таблиця Елверманна».)
Застосувавши інтерактивний метод «Кола Вена», схарактеризуйте Роксоляну та Сулеймана, визначте спільні риси вдачі.
Створіть усно «повну» характеристику героїні з урахуванням розповіді вчителя, аналізу тексту твору, результатів дискусії, порівняльної характеристики та, можливо, додаткової інформації з різних джерел, зібраної учнями, що зацікавилися твором.
Заключна бесіда. — Чи склалося у вас «повне» враження про героїню? — Ви захоплюєтеся нею чи засуджуєте її? — У мережі Інтернет можна подивитися документальний фільм «Кривавий шлях до трону» про Роксолану. На вашу думку, як, судячи з назви фільму, ставляться автори до героїні? | |||||||||||||
Переглядів: 593 | |
Всього коментарів: 0 | |