Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 8 клас |
Урок № 50 М. Коцюбинський. «Дорогою ціною». Образи твору Мета: дати характеристику Остапа та Соломії, проаналізувати образи часу й вічності в повісті, символічні образи, роль і сенс кольорів, звуків; розвивати навички аналізу характеру героя та епічного твору, вміння складати план Очікувані результати: учні характеризують образи твору, наводять на підтвердження своїх думок приклади з тексту. Теорія літератури: поглиблення поняття «художній образ». Обладнання: текст твору, ілюстрації до нього Тип уроку: комбінований.
Вступне слово вчителя. У листі до М. Коцюбинського громадська діячка того часу Н. Кобринська писала: «В теперішніх часах, коли література переповнена словами, часто неприродною декламацією, Ваша Соломія — то джерело під час спеки...». Ось про таку надзвичайну героїню, про її кохання до Остапа, не менш яскраво змальованого героя, ми будемо говорити сьогодні. Крім того, у повісті ще багато художніх образів, про які теж слід сказати.
Назвіть різновиди художніх образів. Наведіть приклади.
— Визначте головні мотиви твору. — Який алегоричний образ використав М. Коцюбинський для змалювання волелюбності українського народу? — Чим утікачі готові платити за волю? — Якою виявилася «дорога ціна» свободи для Остапа та Соломії?
План розповіді вчителя
— Прочитайте уривок, в якому розповідається про зустріч Остапа з вовком. Дайте на основі прочитаного характеристику Остапа. — Згадайте епізоди, у яких жага до волі Остапа просто вражає. — Як характеризують Остапа роки життя після смерті Соломії та втрати надії на щастя?
Створіть «ґроно» «Вічний тип шукача правди» на основі образу Остапа.
— Прочитайте уривок твору, де йдеться про те, як Соломія опинилася у воді. Що ви можете сказати про героїню на основі прочитаного? — Чому, на вашу думку, автор не залишив Соломію живою? Чому саме так закінчується твір? Як факт смерті героїні пов’язаний із назвою твору?
Складіть план-характеристику образу.
Інтерактивна вправа «Мозковий штурм».
(Прагнення до волі, взаємодопомога, сила волі, оптимізм, вірне й щире кохання.)
Заключна бесіда. — Чим запам’яталися вам герої повісті? — Які їхні риси актуальні й сьогодні? — Чого навчили вас Остап та Соломія? — На вашу думку, який художній образ повісті є найбільш яскравим, вражаючим? | |
Переглядів: 626 | |
Всього коментарів: 0 | |