Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 8 клас |
Урок № 45 І. Карпенко-Карий. Трагікомедія «Сто тисяч». Проблема бездуховності людини, Мета: ознайомити учнів із ІV дією п’єси, її ідейним змістом; розвивати навички аналізу героя драматичного твору, висловлювання власних суджень щодо характеристики героя чи проблеми Очікувані результати: учні знають зміст ІV дії п’єси, коментують прочитане, характеризують образ головного героя. Теорія літератури: поглиблення поняття про художній образ. Обладнання: текст п’єси, ілюстрації до ІV дії п’єси Тип уроку: комбінований.
Вступне слово вчителя. Іван Франко казав, що творчість Івана Карпенка-Карого «наповнює нас почуттям подиву ...Обняти такий широкий горизонт, заселити його таким множеством живих людських типів міг тільки першорядний поетичний талант і великий обсерватор людського життя». Сьогодні ми зможемо в цьому переконатися. Завдання уроку — продовження аналізу змісту твору та характеризування головного героя.
10) Що зберіг, вигравши битву? (Гроші.) 11) Заповітна мрії Калитки. (Скупити всю землю навколо.) 12) Що сказав Калитка після невдалої спроби самогубства? («Краще смерть, ніж така потеря!»)
Герасим Калитка. Характеристика героя
(Підготовлені учні стисло переказують зміст ІV дії п’єси; слід прочитати деякі монологи, діалоги (можливо, за ролями).)
— З якою метою до Калитки приходив єврей Гершко Маюфес? — На яку аферу підбиває Романа Бонавентура? — Що дивує дружину Калитки Параску? — Чому після розділу із Савкою куплених «ста тисяч» Калитка біжить вішатись? — Хто врятував Герасима? — Про що думає Калитка навіть при смерті?
— Яке почуття є рушійною силою вчинків Герасима Калитки? — Які люди гуртуються навколо нього? — На що спрямовані справи головного героя? — Які позитивні риси характеру втрачає Калитка в погоні за грішми? — Доведіть, що Герасим — людина бездуховна. — На вашу думку, Герасим Калитка є типовим героєм тільки для свого часу? — Назвіть «сучасні» нам риси героя. — Визначте позитивне в характері Герасима Калитки. — Які позитивні риси в гонитві за грішми перетворилися на вади? — Що придбав Калитка, ганяючись за багатством? — Чим насолоджується герой? Чи можна назвати це «здоровим почуттям»? — Чим загрожує його пристрасть рідним? — Поясніть символічний зміст прізвища героя.
Інтерактивна вправа «Мозковий штурм». Доведіть актуальність образу героя п’єси — Герасима Калитки.
Заключна бесіда. — Чи згодні ви з думкою, що «Гроші — всьому голова»? — Як ви ставитеся до грошей? — Що потрібно мати людині, щоб не стати жертвою грошей? | |
Переглядів: 541 | |
Всього коментарів: 0 | |