Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 8 клас

Урок № 43 І. Карпенко-Карий. Огляд життя й творчості. «Театр корифеїв»

Урок № 43

І. Карпенко-Карий. Огляд життя й творчості. «Театр корифеїв»

Мета: ознайомити учнів із розвитком національної драми в ХІХ столітті, із життєвим і творчим шляхом І. Карпенка-Карого та матеріалом про «театр корифеїв»; розвивати навички сприйняття інформації на слух

Очікувані результати: учні знають основні віхи життя й творчості І. Карпенка-Карого, матеріал про «театр корифеїв».

Теорія літератури: поглиблення знань про драматичний твір, жанри драматичних творів.

Обладнання: портрети І. Карпенка-Карого та акторів «театру корифеїв», словник літературознавчих термінів

Тип уроку: комбінований.

  • І. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Після вивчення лірики навчальна програма пропонує вам знайомство з драмою. Про цей рід літератури, її талановитого представника І. Карпенка-Карого, перший професійний український театр та його акторів ви дізнаєтеся сьогодні.

  • ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
  1. Перевірка домашнього завдання.
  2. Бесіда.

— Що з уроків української та зарубіжної літератури вам уже відомо про драматичний твір?

— Що ви знаєте про «театр корифеїв»?

  1. Робота зі словником літературознавчих термінів.
  2. Питання учням.

— Які драматичні твори та їх автори вам відомі?

  • ІІІ. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу
  1. Розповідь учителя.

План розповіді вчителя

  1. Розвиток українського театру ХІХ століття.
  2. «Театр корифеїв».
  3. І. Карпенко-Карий. Життя та творчість.
  4. Особливості драматичного твору.
  5. Робота зі словником літературознавчих термінів.

Драма — літературний рід, у творах якого, призначених для вистави на сцені, явища життя й характери розкриваються в розмовах та діях персонажів.

Основні особливості драматичних творів: єдність дії та слова; зображення персонажів через їхні вчинки, поведінку, висловлювання; відтворення подій як живого процесу; наявність ремарок; призначення для вистави на сцені; поділ тексту на дії, картини, яви; діалогічна форма.

Комедія — вид драми, у якому засобами гумору та сатири викриваються негативні суспільні та побутові явища, розкривається смішне в навколишній дійсності або людині. Комедії можуть бути гумористичні («Фараони» О. Коломійця) і сатиричні («Сто тисяч» І. Карпенка-Карого). У гумористичних комедіях викриваються хиби в характерах окремих людей, унаслідок чого герої потрапляють у різні смішні ситуації. У сатиричних комедіях викриваються й засуджуються корінні вади суспільного життя. Критика сучасної письменникові дійсності незрівнянно глибша, ніж при гумористичному зображенні, гостріша, спрямована не на викорінення вад (викорінити їх не можна!), а на знищення самого ладу, який породжує такі потворні явища.

Трагедія — драматичний твір, який ґрунтується на гострому, непримиренному конфлікті особистості, що прагне максимально втілити свої творчі потенції, з об’єктивною неможливістю їх реалізації.

Трагікомедія — вид драматичних творів, який має ознаки як трагедії, так і комедії.

Трагікомедія характеризується насамперед тим, що водночас трагічно й комічно вияскравлює ті ж самі явища, при цьому трагічне й комічне взаємно посилюються, а співчуття автора до одного персонажа суперечить співчуттю до іншого.

У давній українській літературі відома трагікомедія Феофана Прокоповича «Володимир».

  1. Творче завдання.

Складіть сенкан «Український театр».

  • ІV. Систематизація й узагальнення вивченого матеріалу

Клоуз-тести.

  1. Трагікомедія — це...
  2. Комедія — це...
  3. Драматичний твір — це...
  4. Перший професійний український театр — це...
  5. Мені відомі імена таких акторів і режисерів «театру корифеїв», як...
  • V. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
  1. Завдання для всього класу.
  2. Вивчити теоретичний матеріал
  3. Прочитати І–ІІІ дії п’єси І. Карпенка-Карого «Сто тисяч».
  4. Індивідуальне завдання.

Підготувати стислий переказ І–ІІІ дій п’єси.

  • VІ. Підсумок уроку

Заключна бесіда.

— Що з вивченого на уроці вам було відомо?

— Які п’єси ви вже вивчали на уроках української та зарубіжної літератури? Назвіть їх авторів.

— Чи були ви в театрі? Яке враження справила на вас вистава?

Категорія: Конспекти уроків із української літератури 8 клас | Додав: uthitel (02.05.2018)
Переглядів: 19 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: