Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 8 клас |
Урок № 41 Іван Малкович. «Музика, що пішла», «Із янголом на плечі» Мета: ознайомити учнів з ідейно-художнім змістом творів Івана Малковича «Музика, що пішла», «Із янголом на плечі»; розвивати навички виразного читання, аналізу ліричного твору, узагальнення Очікувані результати: учні вміють аналізувати поетичні твори, розуміють ідейний зміст поезій «Музика, що пішла», «Із янголом на плечі», знаходять у них художні засоби. Теорія літератури: поглиблення знань про баладу. Обладнання: тексти творів, таблиця «Художні образи балади “Із янголом на плечі”» Тип уроку: комбінований.
Вступне слово вчителя. Ми знову разом із поетом будемо вирішувати філософські проблеми: життєвий вибір, призначення людини, творче покликання... Питання складні, але колись вони все одно постануть перед вами. Давайте дослухаємося порад особистості досвідченої й мудрої — поета Івана Малковича, який присвятив вирішенню цих питань твір «Музика, що пішла» та баладу «Із янголом на плечі». Ми познайомимося з ними на уроці й спробуємо проаналізувати.
— Сформулюйте тему вірша І. Малковича «Свічечка букви “Ї”». — Визначте ідею вірша. — Що вам відомо про спосіб римування вірша? — Які засоби художньої виразності використовуються в поезії?
Біблійна легенда говорить, що на одному плечі людини сидить янгол, а на другому — чорт. Янгол охороняє, налаштовує людину на добрі вчинки, справи. Чорт робить протилежне: штовхаючи людину на зло, руйнує її життя, наближує загибель. Кого слухати — обираємо ми самі.
План розповіді вчителя
— Визначте зміст поняття «музика» у вірші. — Поясніть, що мав на увазі автор поезії, зазначаючи: «Коли вона [музика] плелася в коси». — З якою метою, на ваш погляд, ліричний герой поезії вирушає в подорож світом? — Для чого герой вирішує піти на пошуки музики? — Навіщо він перед тим як залишити домівку бере із собою окраєць землі. — Розкрийте зміст образу ночі. — Визначте тему, головну думку вірша. — Знайдіть у вірші приклади художніх засобів. — Прокоментуйте рядки «Як музику пустила босу / в таку непевну, звабну ніч?» — Чи є цей вірш актуальним лише для музикантів? — Що І. Малкович намагався донести до читача?
— На кого в баладі «Із янголом на плечі» поет покладає відповідальність за те, як пройдено життєвий шлях? — Хто йому допомагає на цьому шляху, кого потрібно боятися? — Які два життєвих шляхи може обрати людина? — Який шлях обрав ліричний герой? — Доведіть, що він не з легких. — Що хоче сказати нам автор твору? — У чому актуальність балади?
— За яких умов людина виконає своє призначення?
— Які словосполучення-твердження здалися вам спірними? Чому? Обґрунтуйте свою позицію. — Сформулюйте головну думку вірша. 10. Проблемно-дослідницька робота.
— Що об’єднує всі три вірші Івана Малковича?
Заключна бесіда. — Чи розмірковували ви колись про сенс життя? — Чи змусили вас замислитися про сенс життя вірші Малковича? — Який із віршів справив на вас найбільше враження? | |
Переглядів: 494 | |
Всього коментарів: 0 | |