Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 8 клас |
Урок № 27 Леся Українка. Поезії «Хотіла б я піснею стати...», «Ви щасливі, пречистії зорі...» Мета: ознайомити учнів з ідейно-художнім змістом поезій «Хотіла б я піснею стати...», «Ви щасливі, пречистії зорі...», повторити матеріал про віршові розміри; розвивати навички аналізу ліричного твору, виразного читання, групової роботи, визначення віршового розміру Очікувані результати: учні вміють коментувати ідейно-художній зміст віршів «Хотіла б я піснею стати...», «Ви щасливі, пречистії зорі...», визначають віршові розміри. Теорія літератури: повторення віршових розмірів (особливо трискладових); ліричний вірш. Обладнання: тексти творів Лесі Українки Тип уроку: комбінований.
Вступне слово вчителя. Ми починаємо знайомство з внутрішнім світом надзвичайної жінки, яка поєднала непоєднувальне: жіночність та переконливість і мужність, притаманну скоріше чоловіку; хворобливість і духовну міць; унікальну освіченість за відсутності шкільної освіти. Які ще таємниці можна відкрити, читаючи щоденник її життя — вірші? Давайте довідаємося про це.
— Що зробили Ольга й Петро Косачі для всебічного розвитку талантів своїх дітей? — Що сприяло вихованню дітей у патріотичному дусі? — Чому Олена Пчілка дібрала для своєї дочки такий зобов’язуючий псевдонім? — Які життєві обставини виховали в Лесі мужність, терплячість, витривалість? — Коли Леся починає писати вірші? — Як називалася перша поезія Лесі Українки, присвячена рідній тітці Олені? — Що вам відомо про освіту, яку здобула дівчина? — Стисло повідомте про досягнення Лесі Українки в різних галузях літературної творчості.
План розповіді вчителя
— У яких образах постає перед нами лірична героїня? — Чому вона прагне стати піснею? — Про яку ясну хвилину говорить Леся Українка? — Чому поетеса прагне возвеличити волю? Що для неї було неволею? — У чому зв’язок твору із життям його авторки? — Як опис моря допомагає розкрити головну думку вірша? — Яким настроєм пройнятий вірш Лесі Українки? Чим це пояснюється? — Визначте мотиви вірша?
— До кого звертається лірична героїня? Про що мріє? — Які переваги, на думку ліричної героїні, мають зірки над людьми? — Дослідіть, яким для себе уявляє щастя Леся Українка. Відповідаючи, посилайтеся на факти життя поетеси й зміст її твору. — Визначте головну думку твору.
Самостійна робота.
План
Підготувати виразне читання вірша Лесі Українки «Давня весна».
Заключна бесіда. — Яке враження справили на вас вірші Лесі Українки? — Про що мрієте ви? — Чи маєте бажання зробити щось не тільки для себе? | |
Переглядів: 1227 | |
Всього коментарів: 0 | |