Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 8 клас

Урок № 1 Художня література як одна з форм духовної діяльності людини

Урок № 1

Художня література як одна з форм духовної діяльності людини

Мета: ознайомити учнів із функціями художньої літератури, поглибити знання про художній образ та його різновиди; продовжувати роботу над формуванням навичок аналізу художнього твору

Очікувані результати: учні знають матеріал про функції художньої літератури, розуміють поняття «художній образ», можуть знайти приклади художнього образу в запропонованому для аналізу творі або навести власний приклад.

Теорія літератури: поглиблення понять про художній образ, художній твір.

Обладнання: таблиці «Різновиди художніх образів», «Способи пізнання світу»

Тип уроку: комбінований.

  • І. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Кожного року ваші знання з теорії літератури поглиблюються. Вони необхідні для вивчення літератури, адже розуміння художнього твору не буде повним без інформації про закони його побудови. Тому частина першого уроку курсу літератури 8-го класу присвячена повторенню вже відомих літературознавчих понять.

  • ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
  1. Слово вчителя з елементами бесіди.

«Книга збагачує людину душевно, облагороджує її серце»,— справедливо зазначив відомий український письменник Юрій Смолич. А які книги, прочитані влітку, залишили відбиток у вашому серці? Чи можете ви згадати випадок, коли книга вплинула на вашу поведінку, або героя, який підштовхнув вас до прийняття певного рішення?

  1. Обмін думками.
  2. Доповнення та коментар учителя.

Отже, ви на власному досвіді переконалися в тому, що книга може бути вчителем і порадником, впливати на ваші вчинки та рішення. Саме через це потрібно дуже ретельно вибирати книжки для читання, радитися з дорослими — учителями, батьками. Тоді книжка не тільки розважить, а й допоможе обрати правильний шлях у житті.

  • ІІІ. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу
  1. Розповідь учителя.

План розповіді вчителя

  1. Способи пізнання світу.
  2. Художній образ, художній твір.
  3. Різновиди художніх образів.
  4. Робота з текстом.

Прочитайте вірш В. Сосюри.

Осінь

Облітають квіти, обриває вітер
пелюстки печальні в синій тишині.
По садах пустинних їде гордовито
осінь жовтокоса на баскім коні.

В далечінь холодну без жалю за літом
синьоока осінь їде навмання.
В’яне все навколо, де пройдуть копита,
золоті копита чорного коня.

Облітають квіти, обриває вітер
пелюстки печальні й розкида кругом.
Скрізь якась покора в тишині розлита,
і берізка гола мерзне за вікном.

  1. Бесіда.

— Які естетичні почуття викликала у вас ця поезія?

— Визначте різновиди образів.

— Доведіть, що ці образи є суб’єктивними.

  • ІV. Систематизація й узагальнення вивченого матеріалу
  1. Проблемні питання.

— Що є продуктом наукового пізнання світу людиною?

— А художнього пізнання світу?

— У якому виді мистецтва образи найбільш повно відображують дійсність?

  1. Робота з таблицею «Різновиди художніх образів».
  2. Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Література виконує такі функції: ...

  • V. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
  1. Завдання для всього класу.
  2. Вивчити теоретичний матеріал
  3. Знайти приклади художніх образів у творах художньої літератури.
  4. Повторити поняття «фольклор» та «фольклорні жанри».
  5. Індивідуальне завдання.

Підготувати виразне читання пісень «Зажурилась Україна», «Та, ой, як крикнув же козак Сірко».

  • VІ. Підсумок уроку

Заключна бесіда.

— Які літературні поняття, що розглядалися на уроці, ви засвоїли добре?

— Що нового дізналися про художній образ?

— Яке завдання викликало складнощі?

Категорія: Конспекти уроків із української літератури 8 клас | Додав: uthitel (05.08.2018)
Переглядів: 10 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: