Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 8 клас |
Урок № 19 Т. Шевченко. «Мені однаково, чи буду...», «Ой три шляхи широкії...» Мета: ознайомити учнів із циклом «В казематі», провести роботу над аналізом тематики та ідеї віршів; розвивати навички виразного читання, уміння виявляти жанрові ознаки твору, засоби художньої виразності Очікувані результати: учні знають історію створення циклу «В казематі», аналізують ідейно-художній зміст віршів «Мені однаково, чи буду...», «Ой три шляхи широкії...», уміють виразно їх читати. Теорія літератури: поглиблення поняття про ліричні жанри та різновиди лірики (філософську лірику), засоби художньої виразності. Обладнання: картина М. Самокіша «Т. Шевченка везуть на заслання», тексти віршів Тип уроку: комбінований.
Вступне слово вчителя. Вивчаючи сторінки світової поезії, помічаєш, що найкращі, найбільш зворушливі твори з’являлися в тяжкі для митців часи. Т. Г. Шевченко не виключення. Сама назва циклу віршів «В казематі» досить красномовна. Про цю збірку та вірші «Мені однаково, чи буду...», «Ой три шляхи широкії...» ми й поговоримо сьогодні на уроці.
План розповіді вчителя
— До якого циклу належить поезія «Мені однаково, чи буду...»? — Скільки поезій спочатку було в циклі «В казематі»? — До якого різновиду лірики належить вірш «Мені однаково, чи буду...» — Визначте тему вірша. — Назвіть символічні образи поезії. — Яке покоління постає в образі батька? Як представники цього покоління оцінювали творчість Т. Шевченка? — Хто зображений в образі сина? Чому ліричний герой не потребує від нього хвали й слави? — Що «не однаково» для поета? — Визначте ідею поезії. — Укажіть художні засоби вірша. — Чи актуальна ця поезія для наших сучасників?
— За яких часів відбуваються події у вірші «Ой три шляхи широкії...»? — Куди подалися три брати? Що з ними сталося? — Чому не склалися долі братів? Що засуджується в цьому творі? — Які народнопісенні образи використано в поезії «Ой три шляхи широкії...»? Розкрийте їхній алегоричний зміст. — Які казкові елементи наявні у вірші? — Тематику яких пісень нагадує вам ця поезія? — Які художні засоби вказують на зв’язок із народними піснями? — До якого різновиду лірики належить вірш? — Що об’єднує вірші «Ой три шляхи широкії...» та «Мені однаково, чи буду...»? — Який із творів справив на вас найбільше враження й чим саме?
— Що об’єднує поезії «Мені однаково, чи буду...», «Ой три шляхи широкії...»? — Що поетові дає силу для написання таких творів? — Чому вивчені поезії актуальні в наш час?
Заключна бесіда. — Над чим примусили замислитися вас твори Т. Г. Шевченка? — Який вірш справив найбільше враження? — Чи готові ви до самопожертви в ім’я батьківщини? | |
Переглядів: 1181 | |
Всього коментарів: 0 | |