Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 8 клас

Урок № 11 Контрольна робота № 1. «Вступ. Усна народна творчість»

Урок № 11

Контрольна робота № 1. «Вступ. Усна народна творчість»

Мета: перевірити знання учнів із теми «Вступ. Усна народна творчість»; оцінити рівень знань та вмінь із метою подальшої корекції; розвивати акуратність, уважність, здатність зосереджуватися на виконанні завдання

Очікувані результати: учні демонструють добрі знання теоретичного матеріалу, уміють застосувати їх на практиці.

Теорія літератури: художній образ, художній твір, народні історичні пісні, думи.

Обладнання: тестові завдання у двох варіантах

Тип уроку: контроль і корекція знань, умінь та навичок.

  • І. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

На цьому уроці в кожного з вас є можливість продемонструвати володіння теоретичним матеріалом з теми «Вступ. Усна народна творчість», уміння застосувати його на практиці. Успіхів вам!

  • ІІ. Основний зміст роботи
  1. Інструктаж щодо виконання тестових завдань.
  2. Виконання учнями тестових завдань.

Початковий та середній рівні

(Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.)

  1. Продовжте речення.

Історична пісня — це ... Наприклад ...

  1. Яка з історичних пісень належить до циклу про боротьбу козаків із турецько-татарськими нападниками?

А «Та, ой, як крикнув же козак Сірко»;

Б «Ой Морозе, Морозенку, ти славний козаче...»;

В «Чи не той то Хміль»;

Г «За Сибіром сонце сходить».

  1. Укажіть, чому козаки проклинали Марусю Богуславку з однойменної народної думи?

А Тому що вона їх зрадила;

Б тому що не відпустила їх на волю;

В тому що сміялася з них;

Г тому що нагадала про Великдень.

  1. Художній образ козака Сірка — це:

А образ-персонаж;

Б образ-пейзаж;

В образ-переживання;

Г образ-символ.

  1. Укажіть троп, використаний у наведеному уривку.

«Чи щаслива та билинка, що росте на полі?»

А Звертання;

Б риторичне питання;

В окличне речення;

Г поетичний паралелізм.

  1. Продовжте речення.

Головна думка пісні «Максим козак Залізняк» — ...

Достатній рівень

(Правильна відповідь оцінюється у 2 бали.)

  1. Дайте характеристику ліричної героїні пісні Марусі Чурай «Ой не ходи, Грицю...».

Високий рівень

(Правильна, змістовна, грамотно оформлена відповідь оцінюється в 4 бали.)

  1. Виконайте одне із завдань.

А Порівняйте героїв історичних пісень «Чи не той то Хміль» та «Ой, Морозе, Морозенку, ти славний козаче...».

Б Напишіть, якою ви уявляєте собі темницю, де тримали сімсот козаків — героїв думи про Марусю Богуславку.

В Складіть твір-роздум «Як я ставлюсь до відмови Марусі Богуславки повернутися додому».

Відповіді: 2 Б, 3 Г, 4 А, 5 Б.

  • ІІІ. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
  1. Завдання для всього класу.
  2. Прочитати «Слово про похід Ігорів».
  3. Повторити відомості про героїчний епос.
  4. Індивідуальне завдання.

Підготувати декламацію «Плачу Ярославни» у перекладі Т. Г. Шевченка.

  • ІV. Підсумок уроку

Заключна бесіда.

— Як ви оцінюєте свої знання з теми «Вступ. Усна народна творчість»?

— Які завдання були для вас складними?

— Що з теорії літератури ви знаєте недостатньо?

— Як би ви оцінили свою контрольну роботу?

Категорія: Конспекти уроків із української літератури 8 клас | Додав: uthitel (05.08.2018)
Переглядів: 1029 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: