Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 7 клас (нова програма) |
Уроки № 68–69 Позакласне читання. А. Дімаров. Повість «Друга планета» Мета: викликати інтерес учнів до читання художньої літератури, допомогти усвідомити зміст самостійно прочитаного твору; розвивати навички визначення художньої цінності вартості обраного для читання твору, самостійної роботи з книгою, уміння висловлювати власну думку щодо прочитаного, складати відгук про книжку Очікувані результати: учні знають зміст самостійно прочитаного твору, уміють цікаво його переказувати, аналізувати, висловлювати власні міркування про тему та проблеми твору. Теорія літератури: фантастична повість; герої художнього твору; тема, головна думка; художні засоби, відгук про літературний твір. Обладнання: портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього; читацькі щоденники Тип уроків: бесіда з позакласного читання. Над вченим хай сяє моральне табу: І. Драч
Аналіз контрольної роботи.
Поясніть зміст епіграфа до уроків.
Хто з нас не любить фантастику, не мріє дізнатися про світові таємниці, зазирнути в майбутнє? І, як не дивно, чимало письменників-фантастів зуміли дійсно передбачити винаходи, відкриття, про реальність яких раніше не могло й бути мови. Відомий уже нам письменник А. Дімаров відправив своїх героїв на Венеру тоді, коли до цієї планети не міг долетіти навіть космічний супутник. Хто знає, можливо, через якийсь десяток років ця фантазія письменника стане реальністю? Тож уважніше читаймо фантастичні твори — це своєрідна «машина часу».
(Робить бібліотекар, учитель або підготовлений учень.)
Перекажіть найцікавіші епізоди повісті А. Дімарова «Друга планета».
— Яке враження справив на вас твір? — Чи схожа ця фантастична повість на ті твори, які ви обираєте для самостійного читання?
— Про який сучасний винахід способів здобуття інформації, котрим нині широко користуються люди, не здогадався письменник? (Про Інтернет.) — Розвиток якої нової галузі в біології, у виробництві продуктів харчування передбачив автор? (Генної інженерії.) — Який із винаходів, придуманих письменником, міг виявитися шкідливим для людей при реальному його втіленні? (Тримання квартир на магнітних опорах.) — На вашу думку, чи турбуються герої твору про те, щоб своїми винаходами не порушити світовий баланс, гармонію природи? (Так.)
Повторити вивчене за рік, підготуватися до підсумкового уроку.
Зробити ілюстрації до твору А. Дімарова. Скласти усний фантастичний твір про життя людей у ХХІІ ст.
«Усне словесне малювання». Складіть словесний портрет інопланетянина за власними уявленнями. | |
Переглядів: 803 | |
Всього коментарів: 0 | |