Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 7 клас (нова програма)

Урок № 70 Шляхами літературних героїв

Урок № 70

Шляхами літературних героїв

Мета: актуалізувати, узагальнити й систематизувати вивчене учнями за рік; викликати інтерес до читання художніх творів; розвивати навички образного та логічного мислення, узагальнення, аналізу й синтезу, пам’ять, уміння висловлювати власні думки з приводу прочитаного, оцінювати дії, вчинки та поведінку героїв

Очікувані результати: учні пригадують вивчені твори, знають їх зміст, уміють аналізувати, характеризувати образи, висловлювати власні думки з приводу прочитаного.

Теорія літератури: сюжет; пейзаж; ідея; повість-притча, новела; ліричний герой; вільний вірш.

Обладнання: підручник, портретна галерея письменників, виставка учнівських ілюстрацій, таблиця, список літератури для читання влітку

Тип уроку: систематизація й узагальнення вивченого.

Читати — це ще нічого не означає. Що читати і як зрозуміти прочитане — ось у чому головна справа.

К. Ушинський

  • І. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку
  1. Робота з епіграфом.

Поясніть зміст епіграфа до уроку.

  1. Вступне слово вчителя.

Кожна освічена людина повинна знатися на літературі, уміти відрізняти справжній художній твір від низькопробного, навчитися отримувати естетичну насолоду від спілкування з образним словом. Сподіваємося, що за цей навчальний рік ви дещо зрозуміли й дечого навчилися, наблизилися до ідеалу — особистості культурної, освіченої людини.

  • ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Перевірка домашнього завдання.

  1. Огляд учнівських ілюстрацій до повісті А. Дімарова «Друга планета».
  2. Заслуховування усних фантастичних творів про життя людей у ХХІІ ст.
  • ІІІ. Систематизація й узагальнення вивченого
  1. Гра «Знади пару».
  2. Утворіть логічні пари, поєднавши прізвища письменників з назвами їхніх творів.

Т. Шевченко «Пісня про рушник»

Л. Костенко «Катерина»

В. Симоненко «Наша мова»

А. Малишко «Крила»

В. Голобородько «Тополя»

Л. Кисельов «Лебеді материнства»

  1. Утворіть логічні пари, поєднавши назви творів з іменами героїв, що в них діють.

«Сім’я дикої качки» Є. Гуцала Мирослава

«Климко» Гр. Тютюнника Ганнуся

«За сестрою» А. Чайковського Люба

«Захар Беркут» І. Франка Олена Булига

«Гуси-лебеді летять» М. Стельмаха Наталя Миколаївна

«Планетник» Б. Харчука Тося

  1. Гра «Хто швидше?».
  2. Гра «Плутанина».
  3. Анкетування.

— Які твори з тих, що вивчалися протягом року, сподобалися, запам’яталися вам?

— Які форми роботи ви вважаєте доцільними й ефективними?

— Чим би вам було цікаво займатися на уроці, щоб мати добрі знання з літератури?

  • ІІІ. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Читати літературу за пропонованим списком.

  1. Наталена Королева. «Легенди старокиївські»
  2. Ірина Вільде. «Повнолітні діти»
  3. Л. Старицька-Черняхівська. «Діамантовий перстень»
  4. І. Сенченко. «Діамантовий берег», «Руді вовки», «Чорна брама»
  5. Остап Вишня. «Мисливські усмішки»
  6. А. Дімаров. «На коні й під конем»
  7. О. Гончар. «Берег любові», «Бригантина»
  8. І. Чендей. «Сестри»
  9. В. Дрозд. «Кінь Шептало на молочарні»
  10. П. Загребельний. «Роксолана»
  11. М. Руденко. «Ковчег всесвіту»
  12. О. Бердник. «Лабіринти мінотавра»
  13. В. Малик. «Черлені щити»
  14. В. Чемерис. «Ольвія»
  15. Ю. Мушкетик. «Селена», «Літній птах на зимовому березі», «Динозавр»
  • ІV. Підсумок уроку

Творча робота.

Складіть поради юному читачеві (можна жартівливі).

(Наприклад:

  1. Вибирайте книги найтовщі та найбільші, їх можна використати для виправлення постави, носячи на голові.
  2. Найкраща книга та, у якій багато ілюстрацій…)
Категорія: Конспекти уроків із української літератури 7 клас (нова програма) | Додав: uthitel (01.05.2018)
Переглядів: 489 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: