Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 7 клас (нова програма)

Урок № 67 Контрольна робота № 6. «Творчість В. Голобородька, Л. Кисельова

Урок № 67

Контрольна робота № 6. «Творчість В. Голобородька, Л. Кисельова.
Література рідного краю. Узагальнення вивченого матеріалу»

Мета: виявити рівень знань, умінь та навичок учнів, здобутих протягом навчального року, з метою корекції; розвивати образне та логічне мислення, пам’ять, уміння аналізувати ліричні та епічні твори, характеризувати героїв, висловлювати власні міркування щодо прочитаного, співвідносити проблеми літературного твору із сучасним життям

Очікувані результати: учні знають зміст вивчених творів, уміють їх аналізувати, висловлювати власні думки з приводу порушених проблем, проводити паралелі із сучасним життям; розуміють естетичну цінність художніх творів.

Теорія літератури: ліричний герой; вільний вірш.

Обладнання: тестові завдання у двох варіантах

Тип уроку: контроль і корекція знань, умінь та навичок.

  • І. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

За вашими плечима — уже досить солідний читацький досвід. Ви вмієте виділяти ключові епізоди великих прозових творів, коментувати їх, можете оцінити ідейно-художню цінність ліричних творів, знайомі з різними системами віршування, художніми засобами виразності, навчилися розуміти красу слова. Хотілося б, щоб ці знання й уміння ви продемонстрували сьогодні на контрольній роботі.

  • ІІ. Основний зміст роботи
  1. Інструктаж щодо виконання тестових завдань.
  2. Виконання учнями контрольної роботи.

І–ІІ рівні

(Кожна правильно встановлена відповідність — 0,5 бала.)

  1. Установіть відповідність між уривками поезій В. Голобородька та назвами творів, з яких їх узято.

1 Тож хай знають вороги
Якими словами
На самоті мовчимо

2 Але усім тепло,
Усі знають: дощ перестане,
І хто напасеться, хто набігається…

3 Не вимагайте пояснень причин, що привели нас
У рух.
Марна ваша справа — виставляти проти нашої ходи
Контраргументи…

4 Ти твориш загадку про саму себе за ознакою:
Та, хто мостить своє гніздо на хаті,
Ти твориш загадку про саму себе за ознакою:
Та, хто літає далеко…

А «З дитинства: Дощ»

Б «Мова рослин»

В «Ми йдемо»

Г «Наша мова»

Д «Біла лелека»

 

 

  1. Установіть відповідність між уривками творів Л. Кисельова та використаними в них засобами виразності.

1 Козаченька чорновусого
Кожній жінці-удові.

2 Що станеться з тобою,
Мій світе, мій журавлю!

3 Зелені леза юної трави
Очистять душу, стешуть білу льолю…

4 Йде вона і, мов велике коло,
Біле небо навздогін летить.

А анафора, епітети

Б порівняння, метафора

В символ, поетичне звертання

Г метафора, епітети

Д зменшено-пестливі слова, епітети

 

  1. Установіть відповідність між головними думками та творами, у яких їх виражено.

1 Кожна людина заслуговує на щастя, і треба допомогти їй, якщо можна, стати щасливою

2 Необхідно цінувати життя як найвищу цінність, берегти все навколо, свою землю

3 Треба вміти бачити красу природи, цінувати її й те, що маєш — тепло рідного дому

4 Основою нації є її мова, тому треба оберігати її й розвивати

А «Земля гаряча…» Л. Кисельова

Б «Стати б хоч на менти лічені…» Л. Кисельова

В «З дитинства: Дощ» В. Голобородька

Г «Ми йдемо» В. Голобородька

Д «Наша мова» В. Голобородька

 

 

ІІІ рівень

(Правильна відповідь — 2 бали.)

  1. Виконайте одне із завдань.

А Розкажіть коротко про один із творів літератури рідного краю.

Б Схарактеризуйте ліричного героя поезій В. Голобородька, застосувавши інтерактивний метод «Сонечко».

ІV рівень

(Правильна, змістовна, цікава відповідь — 4 бали.)

  1. Виконайте одне із завдань.

А Складіть діалог між героями вивчених літературних творів, які мають протилежні погляди на важливі життєві питання (наприклад, між Планетником та Павлом Лежнем, героєм оповідання О. Стороженка «Скарб»).

Б Зробіть повний ідейно-художній аналіз поезії Л. Кисельова «Стати б хоч на менти лічені…» (або якоїсь іншої його поезії).

Відповіді: 1 — 1 Г, 2 А, 3 В, 4 Д; 2 — 1 Д, 2 В, 3 Г, 4 Б; 3 — 1 Б, 2 А, 3 В, 4 Д.

  • ІІІ. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Підготуватися до бесіди з позакласного читання за твором А. Дімарова.

  • ІV. Підбиття підсумків уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Найскладнішим для мене сьогодні було…

Категорія: Конспекти уроків із української літератури 7 клас (нова програма) | Додав: uthitel (01.05.2018)
Переглядів: 684 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: