Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 7 клас (нова програма) |
Урок № 64 Л. Кисельов. Поезії «Додому», «Катерина» Мета: допомогти учням глибше усвідомити ідейно-художній зміст поезій Л. Кисельова, їх пафос та мотиви; розвивати навички виразного та вдумливого читання, аналізу ліричних творів, висловлення власних думок щодо прочитаного, проблем, порушених у творах Очікувані результати: учні вдумливо й виразно читають вірші, визначають основну думку поезій, пояснюють особливості художніх засобів, прихованого змісту образів, характеризують образ героїні, висловлюють власні думки про вірші поета. Теорія літератури: ліричний вірш, ліричний герой; підтекст; ідея; художні засоби. Обладнання: підручник, портрет письменника, видання творів, ілюстрації до них Тип уроку: вивчення нового матеріалу. Твій дім там, де твоє серце. Пліній Старший
Поясніть зміст епіграфа до уроку.
Твори Т. Г. Шевченка від часу їхнього виходу й до наших днів надихали й надихають інших митців. Особливо їм близька тема материнства, долі України. Можливо, саме під впливом Шевченка син російського письменника, російськомовний поет Л. Кисельов щиро полюбив українську мову, став нею писати вірші, а Україну почав вважати своєю не другою, а першою батьківщиною.
Перевірка домашнього завдання.
Шкода — жаль. Арбат — старовинна московська вулиця в центрі, де традиційно збираються митці. Пах — запах. Гербата — (з польської) чай. Марево — міраж. Старий тулуб вершника Богдана — мова йде про пам’ятник Богданові Хмельницькому в центрі Києва. Софійські бані — вежі Софійського собору. Тамує — стримує. Льоля — тут: сорочка, одяг.
— Пригадайте біографію поета й пов’яжіть її факти з віршем. — Яке враження справила на вас ця поезія? — Як ви думаєте, чому ліричний герой заявляє, що йому шкода Москви? Порівняйте власні міркування з поясненнями, поданими в підручнику.
Барвні — барвисті, кольорові. Притнутим — притуленим. Не квили — не стогни, не скигли. Цнота — чистота, незайманість. Кревні — рідні, родичі (по крові).
— Яке враження справив на вас цей вірш? — Хто така Катерина? — Проведіть паралель між героїнею Л. Кисельова та Шевченківською Катериною.
У Т. Г. Шевченка Катерина — знедолена, ображена й нещасна дівчина, яка заради сина пішла на жебракування, але не витримала випробувань і загинула. У Л. Кисельова Катерина виростає до символу України, Мадонни, яка будь-що прагне донести сина «до свого народу, до людей». Можливо, той син колись і стане його спасителем.
Літературна гра. Укажіть, із чим асоціюються слова та словосполучення. Івасик-Телесик; лицар на коні; козаченько чорновусий; сопілка; журавель; Арбат; Софійські бані; вершник Богдан; берези; теплий хліб; немовля; Мадонна.
Інтерактивна вправа «Сонечко». Доберіть асоціації до слова «Дім». Відповідь оформіть у вигляді малюнка «Сонечко». (Наприклад: прихисток, затишок, рідні, батьки, ігри, пиріжки…) | |
Переглядів: 357 | |
Всього коментарів: 0 | |