Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 7 клас (нова програма) |
Урок № 61 В. Голобородько. Поезія «З дитинства: Дощ», поема «Лелека» Мета: допомогти учням зрозуміти образний зміст поезії В. Голобородька, її своєрідність, художні особливості; розвивати навички виразного читання вільних віршів, їх аналізу, висловлення власних суджень Очікувані результати: учні виразно й усвідомлено читають поезії, пояснюють власне розуміння їхнього змісту, коментують художні засоби, визначають ідею, розкривають образи, висловлюють власні судження з приводу прочитаного. Теорія літератури: вільний вірш. Обладнання: підручник, портрет письменника, видання творів, ілюстрації до них Тип уроку: вивчення нового матеріалу. Як не любить той край, де вперше ти побачив В. Сосюра
Поясніть зміст епіграфа до уроку.
Дощ — це життєдайна небесна волога. Інколи його замало, інколи занадто багато. Про дощ складено чимало легенд, прислів’їв, загадок, віршів. Свої оригінальні відчуття від дощу дає нам і поет В. Голобородько. Письменника тішить усе живе, він залюблений у птахів і знає про них дуже багато, досліджує їхню символіку в усній народній творчості, пише власні оригінальні твори. Про це ми й поговоримо сьогодні на уроці.
Завдання учням.
(«Легенда про дощ» — твір про Св. Петра і глухого янгола (5 клас), «Дощ полив…» Ліни Костенко (6 клас) та ін.)
Тирло — місце для відпочинку худоби, найчастіше біля водопою.
— Чи сподобався вам вірш? Чим саме? — Що в ньому здалося несподіваним? — Чому автор називає дощ зеленим волоссям? — Які символічні образи використано в цьому вірші? — Яким постає перед нами ліричний герой вірша?
Визначте головну думку вірша В. Голобородька «З дитинства: Дощ».
(Проводиться за питаннями учнів.)
— Яке враження справив на вас твір? — Чи бачили ви лелеку в природі? — Опишіть його, розкажіть про звички та поведінку, ставлення до людей; можливо, ви знаєте якісь легенди про цього птаха.
(Учень розповідає про лелеку.)
Пофантазуйте. Що стоїть за такими рядками вірша В. Голобородька «З дитинства: Дощ»? Хто Напасеться — … Набігається — … Нахитається — … Насидиться — … Належиться — … Прийде — … (Наприклад: напасеться — корови, коні, кози, вівці.)
Уміти виразно читати, аналізувати поезії, висловлювати власні враження та відчуття.
Підготувати повідомлення про символічне значення у фольклорі образів різних птахів, що розповсюджені на території України.
Літературна гра. Доберіть метафори до слова «дощ». (Наприклад: срібні перлини, сльози осені…) | |
Переглядів: 588 | |
Всього коментарів: 0 | |