Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 7 клас (нова програма)

Урок № 61 В. Голобородько. Поезія «З дитинства: Дощ», поема «Лелека»

Урок № 61

В. Голобородько. Поезія «З дитинства: Дощ», поема «Лелека»

Мета: допомогти учням зрозуміти образний зміст поезії В. Голобородька, її своєрідність, художні особливості; розвивати навички виразного читання вільних віршів, їх аналізу, висловлення власних суджень

Очікувані результати: учні виразно й усвідомлено читають поезії, пояснюють власне розуміння їхнього змісту, коментують художні засоби, визначають ідею, розкривають образи, висловлюють власні судження з приводу прочитаного.

Теорія літератури: вільний вірш.

Обладнання: підручник, портрет письменника, видання творів, ілюстрації до них

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Як не любить той край, де вперше ти побачив
солодкий дивний світ, що ми звемо життям,
де вперше став ходить і квіткою неначе
в його теплі зростав і усміхавсь квіткам!

В. Сосюра

  • I. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку
  1. Робота з епіграфом.

Поясніть зміст епіграфа до уроку.

  1. Вступне слово вчителя.

Дощ — це життєдайна небесна волога. Інколи його замало, інколи занадто багато. Про дощ складено чимало легенд, прислів’їв, загадок, віршів. Свої оригінальні відчуття від дощу дає нам і поет В. Голобородько. Письменника тішить усе живе, він залюблений у птахів і знає про них дуже багато, досліджує їхню символіку в усній народній творчості, пише власні оригінальні твори. Про це ми й поговоримо сьогодні на уроці.

  • ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Завдання учням.

  1. За віршем В. Голобородька «Ми йдемо» схарактеризуйте образ українців.
  2. Поясніть роль одного-двох художніх засобів цього твору.
  3. Пригадайте твори про дощ, вивчені в попередніх класах.

(«Легенда про дощ» — твір про Св. Петра і глухого янгола (5 клас), «Дощ полив…» Ліни Костенко (6 клас) та ін.)

  • ІІІ. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу
  1. Виразне читання поезії В. Голобородька «З дитинства: Дощ».
  2. Словникова робота.

Тирло — місце для відпочинку худоби, найчастіше біля водопою.

  1. Обмін враженнями щодо прочитаного. Евристична бесіда.

— Чи сподобався вам вірш? Чим саме?

— Що в ньому здалося несподіваним?

— Чому автор називає дощ зеленим волоссям?

— Які символічні образи використано в цьому вірші?

— Яким постає перед нами ліричний герой вірша?

  1. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм».

Визначте головну думку вірша В. Голобородька «З дитинства: Дощ».

  1. Коментар учителя.
  2. Виразне читання фрагментів поеми В. Голобородька «Лелека».
  3. Словникова робота.

(Проводиться за питаннями учнів.)

  1. Обмін враженнями щодо прочитаного. Евристична бесіда.

— Яке враження справив на вас твір?

— Чи бачили ви лелеку в природі?

— Опишіть його, розкажіть про звички та поведінку, ставлення до людей; можливо, ви знаєте якісь легенди про цього птаха.

  1. Повідомлення учня.

(Учень розповідає про лелеку.)

  • ІV. Закріплення знань, умінь і навичок
  1. Літературна гра.

Пофантазуйте. Що стоїть за такими рядками вірша В. Голобородька «З дитинства: Дощ»?

Хто

Напасеться — …

Набігається — …

Нахитається — …

Насидиться — …

Належиться — …

Прийде — …

(Наприклад: напасеться — корови, коні, кози, вівці.)

  1. Завдання учням.
  • V. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
  1. Завдання для всього класу.

Уміти виразно читати, аналізувати поезії, висловлювати власні враження та відчуття.

  1. Індивідуальне завдання.

Підготувати повідомлення про символічне значення у фольклорі образів різних птахів, що розповсюджені на території України.

  • VІ. Підсумок уроку

Літературна гра.

Доберіть метафори до слова «дощ».

(Наприклад: срібні перлини, сльози осені…)

Категорія: Конспекти уроків із української літератури 7 клас (нова програма) | Додав: uthitel (01.05.2018)
Переглядів: 21 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: