Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 7 клас (нова програма)

Урок № 59 О. Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили»

Урок № 59

О. Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили»

Мета: ознайомити учнів із матеріалами про життя та творчість письменника; допомогти усвідомити ідейно-художні особливості твору, його значення для духовного та фізичного розвитку; розвивати навички виразного читання прозового твору, його аналізування, висловлення власної думки щодо прочитаного

Очікувані результати: учні знають про життя та творчість письменника, виразно та вдумливо читають повість О. Гавроша, визначають і коментують її морально-етичну проблематику, аргументовано висловлюють власні роздуми.

Теорія літератури: повість, сюжет, композиція, художній образ, художні засоби.

Обладнання: портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього

Тип уроку: вивчення нового навчального матеріалу.

  • І. Актуалізація опорних знань учнів

Аналіз контрольної роботи.

  • ІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Сьогоднішня наша розмова буде про сучасного українського письменника, а також про героя його твору — утілення непереможного духу українського народу, його доброти та щирості.

  • ІІІ. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу
  1. Розповідь учителя.

План розповіді вчителя

  1. Початок шляху, журналістська діяльність.
  2. Творчі здобутки О. Гавроша.
  3. Виразне читання повісті «Неймовірні пригоди Івана Сили».

(Учні виразно читають 1–14 розділи повісті О. Гавроша «Неймовірні пригоди Івана Сили».)

  1. Словникова робота.

(Проводиться за питаннями учнів.)

(Зауваження вчителя щодо особливостей мови, уживання діалектизмів.)

Лéґінь — хлопець.

Вýйко — дядько.

Лайдáк — убога бездомна людина (уживається як лайливе слово).

Ґевáл — велика неповоротка, незграбна людина.

Ґратулювáти — вітати, поздоровляти.

  1. Обмін враженнями щодо прочитаного. Евристична бесіда.

— З якої місцевості й куди приїхав Іван Сила? (З гірського села до столиці.)

— Яка пригода трапилася з ним на вокзалі? (Він затримав злодія.)

— Чим зацікавив Іван незнайомця? (Іван виграв вуличний ­двобій.)

— Ким виявився незнайомець? (Тренером.)

— Що запропонував доктор Брякус Іванові? (Платити йому за тренування.)

— До чого готував тренер Силу? (До республіканського чемпіонату.)

— Який рекорд установив Іван під час тренування? (280 кг.)

— Хто був суперником Сили на змаганнях? (Магдебура — дворазовий чемпіон, у минулому поліцейський.)

— Як закінчилася «зустріч» агента 008 з Іваном Силою? (Агент Фікс потрапив до лікарні зі струсом мозку та вибитими зубами.)

  • ІV. Закріплення знань, умінь і навичок

Завдання аналітичного характеру.

  • V. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Уміти розповідати про життя та творчість О. Гавроша; читати й переказувати 1–14 розділи повісті «Неймовірні пригоди Івана Сили».

  • VІ. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Чемпіоном, на мою думку, можна стати, якщо… (постійно тренуватися; бути наполегливим; не здаватися перед труднощами; вести здоровий спосіб життя; бути добрим другом, щирим із людьми.)

Категорія: Конспекти уроків із української літератури 7 клас (нова програма) | Додав: uthitel (08.03.2018)
Переглядів: 909 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: