Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 7 клас (нова програма)

Урок № 56 О. Теліга. «Радість», «Пломінний день»

Урок № 56

О. Теліга. «Радість», «Пломінний день»

Мета: допомогти усвідомити ідейно-художні особливості поезій О. Теліги в контексті її біографії; розвивати навички виразного читання, коментування ліричного твору, визначення теми, ос­новної думки, порушених проблем

Очікувані результати: учні знають про життя та творчість О. Теліги, її патріотичну діяльність; коментують власне розуміння ліричних творів, усвідомлюють роль і значення гуманізму в розвитку людства й духовності кожної людини, активної громадянської позиції.

Теорія літератури: ліричний твір, ідея, художні образи, художні засоби.

Обладнання: портрет письменниці, видання творів, ілюстрації

Тип уроку: комбінований.

  • I. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Олена Теліга — це рідкісний тип жінки-поетеси, у якому сила, мужність, воля, безстрашність поєднались із жіночістю та чарівністю. У творчості вона стояла на межі, де закінчується спокій, сірість буднів і починається вогонь боротьби, справжнього життя. Лірична героїня у творах Теліги — це сама поетеса, а творчість — це її життя. Про це поговоримо на сьогоднішньому уроці.

  • IІ. Актуалізація опорних знань учнів

Перевірка домашнього завдання.

  1. Заслуховування розповідей про життя та творчість О. Теліги.
  2. Виразне читання вірша «Сучасникам», висловлення вражень.
  • ІІІ. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу
  1. Виразне читання поезії «Радість».
  2. Словникова робота.

Козачкá вдаря´ю — танцюю.

Мýри — кам’яні стіни.

  1. Обмін враженнями щодо прочитаного. Евристична бесіда.

— Яке враження справила на вас поезія «Радість»?

— Яким настрій створює вірш? (Весь вірш пройнятий життєрадісністю, передає ніжний ліризм й оптимізм ліричної героїні.)

— Назвіть основні засоби виразності, які вживає автор для зображення своєї радості. (Поетичне порівняння «як безжурний віт­рогон хлопчина»; метафора «радість тулиться» та ін.)

— Висловіть припущення, чому могла так радіти лірична героїня поезії.

  1. Виразне читання поезії О. Теліги «Пломінний день».
  2. Словникова робота.

Плóмінь — полум’я.

  1. Завдання пошуково-дослідницького характеру.

Визначте художні особливості або складіть паспорт-характеристику вірша О. Теліги «Пломінний день».

Орієнтовна відповідь

Тема

Доля України, нації

Ідея

Державне самоутворення України

Художні засоби

епітети

День прозорий

порівняння

«Мерехтить, як пломінь»

метафори

«Бо душа моя сьогодні грає
І рушає на шляхи великі».

риторичні окличні речення

«І тому росте, росте прокляття!»

інверсія

«І душа моя горить сьогодні»

 

Висновок. Лірична героїня поезії (яка і власне авторка) має глибокі патріотичні почуття. Її найбільша гордість і найбільший біль — Україна, бо навколо так багато байдужих людей, і це тривожить, викликає протест. Героїні хочеться розбудити цих байдужих, знайти однодумців і діяти, щоб «найгостріше слово — Україна» стало найлагіднішим, наймирнішим.

  • ІV. Закріплення знань, умінь і навичок

Інтерактивна вправа «Займи позицію».

Висловіть своє ставлення до висунутої тези. Свою думку обґрунтуйте.

— Як ви вважаєте, чи могла доля О. Теліги скластись інакше?

Так

 

Ні

 

Можливо

  • V. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
  1. Навчитися виразно читати, аналізувати вірші О. Теліги, висловлювати про них власну думку.
  2. Підготуватися до контрольної роботи.
  • VІ. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Олена Теліга як особистість вразила мене…

Категорія: Конспекти уроків із української літератури 7 клас (нова програма) | Додав: uthitel (08.03.2018)
Переглядів: 1085 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: