Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 7 клас (нова програма) |
Урок № 51 Л. Пономаренко. «Гер переможений». Художні засоби новели Мета: перевірити, наскільки глибоко усвідомили діти ідейно-художній зміст твору, уміють грамотно висловлювати власні думки з приводу прочитаного; розвивати творчі здібності школярів, їх пам’ять, логічне мислення, уміння послідовно викладати свої думки, робити висновки, відповідні обґрунтування; формувати світогляд Очікувані результати: учні знають зміст новели, пояснюють провідну думку кожного епізоду, визначають основну ідею твору, висловлюють власні міркування; уміють логічно мислити, послідовно викладати свої думки, робити обґрунтовані висновки. Теорія літератури: новела. Обладнання: портрет письменниці, текст новели Тип уроку: формування вмінь та навичок.
Вступне слово вчителя. Твір «Гер переможений» можна сприймати чи не сприймати, багато про нього сперечатися. Але те, що він не залишає жодного читача байдужим,— безперечно. Якими ж є художні засоби, використані Л. Пономаренко при створенні цієї новели? Про це ми поговоримо сьогодні на уроці.
Перевірка домашнього завдання.
— Як характеризує Фрідріха те, що він любив садити квіти й робити прикраси зі шматочків цегли? — Чому німець викликає в нас співчуття?
Визначте, які художні деталі присутні в новелі Л. Пономаренко «Гер переможений», з’ясуйте їхню роль у творі. Зробіть висновок. Орієнтовна відповідь Художні деталі Квітка на клумбі — несподіваність і всеперемагаюча сила добра. Хрест — крах надій і сподівань. Фотографія дочок Фрідріха в білих сукенках — згадки про мирне життя й жаль за ним. Міцні будинки — потяг до будування, а не до руйнування, закладений у людині. Прикраси на будинках: сонце й квіти — потяг до краси, бажання зробити приємне. Речі та їжа, що їх жінки давали полоненим: старий піджак, картуз, картопля — милосердя, прощення. Цигарка охоронця, якою він пригощає полонених,— співчуття, людяність. Висновок. Усі ці промовисті деталі яскраво передають дух повоєнного часу і його трагедію, гуманізм наших співвітчизників і жаль за змарнованими людськими життями.
«Чи прийнятні в художній літературі грубі, неестетичні деталі й подробиці?»
Пам’ятка «Вимоги до написання твору» Чітко визначте й висвітліть напрями розкриття теми. Дотримуйтеся композиції творчої роботи. Доступно, зрозуміло та грамотно викладіть власні думки. Під час написання твору важливі: — глибока змістовність, самостійність аналізу; — емоційність і стислість; образність вислову, оригінальність; — стилістична довершеність, лексичне багатство; — орфографічна й пунктуаційна грамотність; — логічні висновки; — охайність.
Придумайте власне закінчення новели. Або напишіть твір на тему «Війна очима дітей». Або складіть характеристику героїв новели: — авторки-оповідачки, — полоненого.
Закінчити написання твору на тему «Війна очима дітей».
Творча робота. Складіть сенкан на тему «Війна». Зразок Війна. Страшна, кривава. Руйнує, вбиває, ламає. Душі людські спустошує. Смерть. | |
Переглядів: 1579 | |
Всього коментарів: 0 | |