Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 7 клас (нова програма)

Урок № 51 Л. Пономаренко. «Гер переможений». Художні засоби новели

Урок № 51

Л. Пономаренко. «Гер переможений». Художні засоби новели

Мета: перевірити, наскільки глибоко усвідомили діти ідейно-художній зміст твору, уміють грамотно висловлювати власні думки з приводу прочитаного; розвивати творчі здібності школярів, їх пам’ять, логічне мислення, уміння послідовно викладати свої думки, робити висновки, відповідні обґрунтування; формувати світогляд

Очікувані результати: учні знають зміст новели, пояснюють провідну думку кожного епізоду, визначають основну ідею твору, висловлюють власні міркування; уміють логічно мислити, послідовно викладати свої думки, робити обґрунтовані висновки.

Теорія літератури: новела.

Обладнання:портрет письменниці, текст новели

Тип уроку: формування вмінь та навичок.

  • I. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Твір «Гер переможений» можна сприймати чи не сприймати, багато про нього сперечатися. Але те, що він не залишає жодного читача байдужим,— безперечно. Якими ж є художні засоби, використані Л. Пономаренко при створенні цієї новели? Про це ми поговоримо сьогодні на уроці.

  • ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Перевірка домашнього завдання.

  1. Заслуховування розповідей про життя та творчість Л. Пономаренко.
  2. Переказ змісту новели «Гер переможений».
  • ІІІ. Формування вмінь та навичок
  1. Обмін враженнями щодо прочитаного. Евристична бесіда.

— Як характеризує Фрідріха те, що він любив садити квіти й робити прикраси зі шматочків цегли?

— Чому німець викликає в нас співчуття?

  1. Завдання пошуково-дослідницького характеру.

Визначте, які художні деталі присутні в новелі Л. Пономаренко «Гер переможений», з’ясуйте їхню роль у творі. Зробіть висновок.

Орієнтовна відповідь

Художні деталі

Квітка на клумбі — несподіваність і всеперемагаюча сила добра.

Хрест — крах надій і сподівань.

Фотографія дочок Фрідріха в білих сукенках — згадки про мирне життя й жаль за ним.

Міцні будинки — потяг до будування, а не до руйнування, закладений у людині.

Прикраси на будинках: сонце й квіти — потяг до краси, бажання зробити приємне.

Речі та їжа, що їх жінки давали полоненим: старий піджак, картуз, картопля — милосердя, прощення.

Цигарка охоронця, якою він пригощає полонених,— співчуття, людяність.

Висновок. Усі ці промовисті деталі яскраво передають дух повоєнного часу і його трагедію, гуманізм наших співвітчизників і жаль за змарнованими людськими життями.

  1. Міні-диспут.

«Чи прийнятні в художній літературі грубі, неестетичні деталі й подробиці?»

  1. Опрацювання пам’ятки.

Пам’ятка «Вимоги до написання твору»

Чітко визначте й висвітліть напрями розкриття теми.

Дотримуйтеся композиції творчої роботи.

Доступно, зрозуміло та грамотно викладіть власні думки.

Під час написання твору важливі:

— глибока змістовність, самостійність аналізу;

— емоційність і стислість; образність вислову, оригінальність;

— стилістична довершеність, лексичне багатство;

— орфографічна й пунктуаційна грамотність;

— логічні висновки;

— охайність.

  1. Виконання письмової роботи.

Придумайте власне закінчення новели.

Або напишіть твір на тему «Війна очима дітей».

Або складіть характеристику героїв новели:

— авторки-оповідачки,

— полоненого.

  • ІV. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Закінчити написання твору на тему «Війна очима дітей».

  • V. Підсумок уроку

Творча робота.

Складіть сенкан на тему «Війна».

Зразок

Війна.

Страшна, кривава.

Руйнує, вбиває, ламає.

Душі людські спустошує.

Смерть.

Категорія: Конспекти уроків із української літератури 7 клас (нова програма) | Додав: uthitel (08.03.2018)
Переглядів: 1579 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: