Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 7 клас (нова програма) |
Урок № 49 Позакласне читання. Повість М. Павленко «Миколчині історії» Мета: опрацювати та проаналізувати зміст повісті М. Павленко «Миколчині історії»; удосконалювати вміння читати уважно й вдумливо, розвивати творче осмислення прочитаного, удосконалювати вміння самостійно опрацьовувати додатковий літературний матеріал; формувати в учнів уміння будувати зв’язні висловлювання; розвивати логічне та асоціативне мислення Очікувані результати: учні знають зміст твору, переказують його, визначають тему, виділяють головну думку. Теорія літератури: герой художнього твору, тема, ідея. Обладнання: виставка ілюстрацій до твору «Миколчина історія», читацькі щоденники Тип уроку: бесіда з позакласного читання.
Перевірка домашнього завдання. Заслуховування складених продовжень історії Софійки або іншого героя повісті.
10) Софійка зі своєю родиною жили в місті… (Вишнопілля). 11) Софійка з тіткою поїхали до Києва на запрошення… (художника Сергія, нареченого тітоньки Сніжани). 12) Головна думка твору: … (інколи за злочини, що скоїли предки, відповідають не тільки нащадки, а й люди, які живуть поруч із ними).
Вступне слово вчителя. На сьогоднішньому уроці ми додамо до нашої галереї образів нові персонажі. Ознайомимося з новою життєвою та водночас неймовірною історією справжньої дружби, що змінила світ на краще.
«Миколчині історії» — цікава й світла повість про сумні речі, які відбуваються в житті Миколки та його вірного товариша — собаки Найди. Причому все, що відбувається, читач бачить очима саме цього пса. Отже, сьогодні на уроці ми поговоримо про повість Марини Павленко, у якій відтворено суперечливий дорослий світ, дуже різних людей та передчуття дива попри всю неоднозначність життя.
— Як ви розумієте слово «милосердя»? — Що для вас означає бути милосердним?
Складіть сенкан до слова «милосердя». Зразок Милосердя. Необхідне, жертовне. Помічає, рятує, надихає. Милосердя робить світ кращим та світлішим. Доброта.
(Учні виразно читають уривки повісті, які найбільше сподобалися.)
— Про що розповідається в повісті? — Коли відбуваються події? — Яке ваше ставлення до поведінки хлопчика? — Що вас вразило? — Які слова допомагають зрозуміти, що це сучасний твір? — Що було несподіваним під час читання повісті? — Які картинки поставали у вашій уяві, коли читали про пригоди Миколки та його друга — пса Найди? — Що значать для вас поняття «сімейний затишок», «безпритульність»? — Як би ви продовжили цей твір?
Складіть коротку характеристику образів повісті, використовуючи епітети. (Миколка — кмітливий, чемний, розсудливий, люблячий, сильний, розумний. Найда — відданий, добрий, розуміючий пес.)
Інтерактивна вправа «Опитування-інтерв’ю». Закінчіть речення. — Я почуваю себе захищеним (захищеною), коли… | |
Переглядів: 1022 | |
Всього коментарів: 0 | |