Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 7 клас (нова програма)

Урок № 49 Позакласне читання. Повість М. Павленко «Миколчині історії»

 

Урок № 49

Позакласне читання. Повість М. Павленко «Миколчині історії»

Мета: опрацювати та проаналізувати зміст повісті М. Павленко «Миколчині історії»; удосконалювати вміння читати уважно й вдумливо, розвивати творче осмислення прочитаного, удосконалювати вміння самостійно опрацьовувати додатковий літературний матеріал; формувати в учнів уміння будувати зв’язні висловлювання; розвивати логічне та асоціативне мислення

Очікувані результати: учні знають зміст твору, переказують його, визначають тему, виділяють головну думку.

Теорія літератури: герой художнього твору, тема, ідея.

Обладнання: виставка ілюстрацій до твору «Миколчина історія», читацькі щоденники

Тип уроку: бесіда з позакласного читання.

  • I. Актуалізація опорних знань учнів

Перевірка домашнього завдання.

Заслуховування складених продовжень історії Софійки або іншого героя повісті.

  1. Літературний диктант.
  2. Улюблена казка Софійки має назву… («Русалонька»).
  3. Хлопця, який так подобався Софійці, звали… (Вадик Кулаківський).
  4. Суперницею Софійки була… (Ірка Завадчук).
  5. Важлива подія, до якої готувалася вся родина Софійки,— … (весілля тітоньки Сніжани).
  6. Тітка Сніжана відмовилася від весілля, бо… (дізналася про негідну поведінку нареченого).
  7. У родині головної героїні в домі були чарівні речі: … (шафа й коралі).
  8. Для того щоб повернутися з минулого в теперішнє, Софійка мала сказати… (іларок).
  9. Забравшись уночі до сусідської квартири, Сашко й Софійка побачили… (що там гуляли й шуміли привиди).
  10. Зняти з роду Кулаківських прокляття Софійка змогла за допомогою… (старих фотографій, чарівної шафи та своєї сміливості).

10) Софійка зі своєю родиною жили в місті… (Вишнопілля).

11) Софійка з тіткою поїхали до Києва на запрошення… (художника Сергія, нареченого тітоньки Сніжани).

12) Головна думка твору: … (інколи за злочини, що скоїли предки, відповідають не тільки нащадки, а й люди, які живуть поруч із ними).

 

  • II. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

На сьогоднішньому уроці ми додамо до нашої галереї образів нові персонажі. Ознайомимося з новою життєвою та водночас неймовірною історією справжньої дружби, що змінила світ на краще.

  • III. Основний зміст роботи
  1. Коментар учителя.

«Миколчині історії» — цікава й світла повість про сумні речі, які відбуваються в житті Миколки та його вірного товариша — собаки Найди. Причому все, що відбувається, читач бачить очима саме цього пса.

Отже, сьогодні на уроці ми поговоримо про повість Марини Павленко, у якій відтворено суперечливий дорослий світ, дуже різних людей та передчуття дива попри всю неоднозначність життя.

  1. Проблемні питання.

— Як ви розумієте слово «милосердя»?

— Що для вас означає бути милосердним?

  1. Творча робота.

Складіть сенкан до слова «милосердя».

Зразок

Милосердя.

Необхідне, жертовне.

Помічає, рятує, надихає.

Милосердя робить світ кращим та світлішим.

Доброта.

  1. Виразне читання повісті «Миколчині історії».

(Учні виразно читають уривки повісті, які найбільше сподобалися.)

  1. Обмін враженнями щодо прочитаного. Евристична бесіда.

— Про що розповідається в повісті?

— Коли відбуваються події?

— Яке ваше ставлення до поведінки хлопчика?

— Що вас вразило?

— Які слова допомагають зрозуміти, що це сучасний твір?

— Що було несподіваним під час читання повісті?

— Які картинки поставали у вашій уяві, коли читали про пригоди Миколки та його друга — пса Найди?

— Що значать для вас поняття «сімейний затишок», «безпритульність»?

— Як би ви продовжили цей твір?

  1. Завдання пошуково-дослідницького характеру.

Складіть коротку характеристику образів повісті, використовуючи епітети.

(Миколка — кмітливий, чемний, розсудливий, люблячий, сильний, розумний.

Найда — відданий, добрий, розуміючий пес.)

  • ІV. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
  1. Знати зміст прочитаного твору, переказувати його, аналізувати, висловлювати щодо прочитаного власну думку; зробити запис у читацький щоденник.
  2. Скласти оповідання про добро і зло в житті людини.
  • V. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Опитування-інтерв’ю».

Закінчіть речення.

— Я почуваю себе захищеним (захищеною), коли…

Категорія: Конспекти уроків із української літератури 7 клас (нова програма) | Додав: uthitel (08.03.2018)
Переглядів: 1022 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: