Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 7 клас (нова програма)

Урок № 47 М. Павленко. Повість «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських»

Урок № 47

М. Павленко. Повість «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських»

Мета: ознайомити учнів з останніми розділами твору; допомогти усвідомити зміст прочитаного; розвивати навички виразного читання, переказування художнього твору, визначення головних епізодів та основної думки, проблем

Очікувані результати: учні знають зміст повісті-казки, коментують власне розуміння, усвідомлюють роль і значення духовного розвитку.

Теорія літератури: повість-казка, реальне, фантастичне, художні образи, художні засоби, композиція.

Обладнання: портрет письменниці, видання твору, ілюстрації до нього, таблиця

Тип уроку: комбінований.

  • I. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Усі ми любимо історії зі щасливим кінцем. А як же закінчилася історія Софійки та її друзів? Чи вистачило їй сили, спроможності подолати всі труднощі? Про це поговоримо на сьогоднішньому уроці.

  • ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Перевірка домашнього завдання.

Переказ найяскравіших епізодів прочитаних розділів повісті-казки М. Павленко «Русалонька із 7-В...».

  • ІІІ. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу
  1. Виразне читання повісті-казки.

(Учні виразно читають розділи 42–61 твору «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських».)

  1. Словникова робота.

(Проводиться за питаннями учнів.)

  1. Обмін враженнями щодо прочитаного. Евристична бесіда.

— Чи сподобався вам твір?

— Як склалися стосунки тітоньки Сніжани із Сергієм?

— Поміркуйте, чому Сніжана була такою рішучою в стосунках із Валентином і сором’язливою та нерішучою — із художником Сергієм? (Валентин був її захопленням, а в Сергія вона закохалася по-справжньому.)

— Розкажіть, що Сашко й Софійка робили для того, щоб зняти прокляття з роду Кулаківських?

— Про що дізналася Софійка, коли востаннє відвідала шафу?

— Чи здивував вас такий фінал казки?

— Як склалися долі героїв повісті? Хто з них, на вашу думку, став щасливим? (Софійка — (стала просто красунею). Вадик — (став підприємцем, відкрив власну фірму). Сашко — (став бізнесменом, ресторатором). Ірка — (вийшла заміж за Вадика).)

— Як ви гадаєте, чи може така історія трапитися в реальному житті? Свою відповідь обґрунтуйте.

  • ІV. Закріплення знань, умінь і навичок
  1. Завдання пошуково-дослідницького характеру.

Визначте, що у творі Марини Павленко є реалістичним, а що — фантастичним.

Орієнтовна відповідь

Реалістичне та фантастичне в повісті-казці
М. Павленко «Русалонька із 7-В...»

Реалістичні елементи

Фантастичні елементи

Життя родини Софійки та інших родин.

Стосунки між дітьми (щира дружба, закоханість, заздрість та ін.).

Ганебні вчинки дорослих та дітей (крадіжки, обман, покинуті діти).

Заробітчанство батьків та бездоглядні діти

Чарівна шафа, яка може переносити людину в інші часи, коралі, привиди

 

  1. Розгадування кросворда.

Розгадайте кросворд із ключовим словом «іларок».

 

 

 

 

 

 

1 с

т

р

І

ч

к

а

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 п

о

в

н

о

Л

у

н

н

я

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 с

т

А

в

о

к

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 п

Р

и

в

и

д

и

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 П

О

л

о

в

и

н

ч

и

к

6 П

у

с

т

е

л

ь

н

и

К

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Вузька смужка тканини блакитного кольору, що використовується як прикраса для волосся.
  2. Фаза Місяця, за якої він має вигляд правильного яскравого диска.
  3. Водоймище з непроточною водою; місце розлиття річки, струмка перед загатою.
  4. Духи померлих, які привиджуються деяким людям.
  5. Назва села, у якому живуть дідусь та бабуся Софійки.
  6. Так художника прозвав батько Сніжани.
  • V. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Знати зміст усього твору М. Павленко «Русалонька із 7-В...», переказувати його, аналізувати, уміти характеризувати героїв, висловлювати щодо прочитаного власну думку.

  • VІ. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Займи позицію».

Висловіть своє ставлення до висунутої тези. Свою думку обґрунтуйте.

— Чи зміг би (змогла б) ти, ризикуючи своїм життям, виправляти помилки інших, не розраховуючи на подяку?

Так

 

Ні

 

Можливо

 

Категорія: Конспекти уроків із української літератури 7 клас (нова програма) | Додав: uthitel (08.03.2018)
Переглядів: 180 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: